Αντεπίθεση

Το ‘πε κι η χθεσινή δημοσκόπηση της Metron Analysis που παρουσίασε το Mega. Όχι πως πλέον είναι είδηση, αλλά όσο να πεις έχει μία σημασία να διαπιστώνεται συνεχώς – ίσως να το εμπεδώσουν στο Μέγαρο Μαξίμου! Στην ακρίβεια αναφέρομαι όπως αντιλαμβάνεστε. Για την οποία οι πολίτες λένε ότι υποφέρουν. Και φυσικά άδικο δεν έχουν! Μία επίσκεψη σε ένα σούπερ μάρκετ μπορεί να πείσει και τον πιο αδαή … δυτικοευρωπαίο – γιατί οι Έλληνες το γνωρίζουν! Στο ευαγές μέγαρο, όπου στεγάζεται το πρωθυπουργικό επιτελείο το ξέρουν καλά και σχεδιάζουν την αντεπίθεση τους!

Από την 1η Μαρτίου

Όπως μου λένε, λοιπόν, τα μέτρα που εισηγήθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας – και εξ αυτού του λόγου έχει αποκτήσει και το προσωνύμιο του «αγορανόμου»! – και πρόκειται να τεθούν σε πλήρη εφαρμογή από την 1η Μαρτίου, φαίνεται πως θα έχουν κάποια πρώτα αποτελέσματα! Βέβαια, ο πιο καθαρός μήνας δεν θα είναι τόσο ο Μάρτιος, όσο ο Απρίλιος.

Αγωνία!

Ωστόσο το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει κινήσεις στην αγορά που μπορούν να βγάλουν θετικές εξελίξεις. Όπως είναι πχ η απόσυρση τιμοκαταλόγων με αρκετούς κωδικούς και από αρκετές εταιρείες. Την περασμένη Τρίτη έπρεπε να κατατεθούν οι τιμοκατάλογοι και οφείλω να ομολογήσω ότι υπήρχε μία αδημονία. Κυρίως για να διαπιστώσουν οι αρμόδιοι πως οι πληροφορίες που είχαν επιβεβαιώνονται και να ενημερώσουν εγκύρως το Μέγαρο Μαξίμου.

Και μειώσεις…

Με βάση, λοιπόν, συγκλίνουσες πληροφορίες η «εικόνα» που φαίνεται ότι θα διαμορφωθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ με την πλήρη εφαρμογή των μέτρων είναι κατ΄ αρχήν σταθερότητα των τιμών, δηλαδή αποσύρθηκαν ανατιμήσεις για να μην χάσουν οι προμηθευτικές εταιρείες την δυνατότητα να κάνουν προσφορές. Υπάρχουν μειώσεις σε ορισμένες περιπτώσεις, λόγω μειώσεων πρώτων υλών – κι αντιθέτως αυξήσεις λόγω ανατιμήσεων πρώτων υλών – και στις επτά κατηγορίες, που υποχρεούνται οι εταιρείες να μειώσουν τις παροχές επί του τιμοκαταλόγου κατά 30%, θα έχουμε μειώσεις από 5% ως 10% και δεν αποκλείεται και παραπάνω σε ορισμένες περιπτώσεις.

Πανηγύρια

Όλα αυτά αποτελούν φυσικά μία θετική εξέλιξη, την οποία θα πανηγυρίσουν αρκούντως στην κυβέρνηση – όχι πως λύθηκε το πρόβλημα, αλλά είναι κάτι…. Και δεν αποκλείεται – σχεδόν το θεωρώ βέβαιο! – να κάνει και δηλώσεις επ΄ αυτού και ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Αυτή η κίνηση εντάσσεται στο πλαίσιο της θετικής επικοινωνιακής αντεπίθεσης της κυβέρνησης, που θα εξελιχθεί αμέσως μετά από την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα «μη κρατικά» πανεπιστήμια….

Ινδία

Η επιχειρηματική αποστολή υπό τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη ολοκληρώνει σήμερα Παρασκευή το ταξίδι της στη μακρινή Ινδία.

Μέχρι στιγμής όπως μαθαίνω το αποτέλεσμα από τις περίπου 70 ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις και πραγματοποίησαν και B2B συναντήσεις με επιχειρήσεις της Ινδίας ήταν θετικό.

Θα φανεί βέβαια και στο μέλλον και ιδίως αν συζητήσεις και μνημόνια συνεργασίας καταλήξουν σε deals.

Το πρότυπο

Πάντως, το ζητούμενο σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να κάνει κάποιος την αρχή.

Και αυτό έχει ήδη γίνει ανάμεσα σε δύο μεγάλους ομίλους από Ελλάδα και Ινδία. Και ο λόγος για το κοινό σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GRM στην κατασκευή και διαχείριση του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου.

Το μοντέλο συνεργασίας θεωρείται επιτυχημένο, αρκεί να διαπιστώσει κανείς την ταχύτητα με την οποία κατασκευάζεται ο νέος αερολιμένας. Θα είναι μάλιστα ο δεύτερος μεγαλύτερος στην Ελλάδα.

Και η κοινοπραξία των δύο έχει και συνέχεια. Διεκδικεί την παραχώρηση του Αεροδρομίου της Καλαμάτας.

Ο πρωθυπουργός

Ο κ. Μητσοτάκης στη διάρκεια της περιοδείας του στην Ινδία μίλησε σε σημαντικές επιχειρηματικές εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από φορείς της χώρας.

Ο ίδιος στις ομιλίες του έφερε ως επιτυχημένο παράδειγμα την προαναφερόμενη συνεργασία: «Δεν αποτελεί έκπληξη ότι ήδη ινδικές εταιρείες επενδύουν σε ελληνικές υποδομές. Είχα τη χαρά, πριν πετάξω για τη Μουμπάι, να επισκεφθώ το κέντρο ελέγχου του αεροδρομίου στο Νέο Δελχί, το οποίο διαχειρίζεται η GMR», είπε για τον εταίρο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και συνέχισε: «Η GMR συμμετέχει ενεργά στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Κρήτη, του μεγαλύτερου αερολιμένα που κατασκευάζεται σήμερα οπουδήποτε στη Μεσόγειο. Αυτό θα μπορούσε να είναι μόνο η αρχή…», σημείωσε.

Οι μετρητές ρεύματος

Το χε πει και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θόδωρος Σκυλακάκης και είχε υποσχεθεί και λύση στο πρόβλημα…

Ο λόγος για 1,5 εκατομμύρια μετρητές κατανάλωσης ρεύματος – φαντάσματα.

Τι εννοώ; Το περιγράφουν με μεγάλη ακρίβεια οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας και πιο συγκεκριμένα ο σύνδεσμος της, ο ΕΣΠΕΝ. Σε επιστολή προς τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας σημειώνει: «Με την παρούσα επιστολή, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Προμηθευτών Ενέργειας επιθυμεί να επισημάνει εκ νέου το χρονίζον και ιδιαιτέρως σημαντικό ζήτημα της έλλειψης έγκυρων στοιχείων Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και διεύθυνσης για την ταυτοποίηση των Πελατών που αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 1,5 εκ. μετρητές, οι οποίοι εκπροσωπούνται από τον δεσπόζοντα προμηθευτή και τους παρόχους Καθολικής Υπηρεσίας…»

Με ζημιά

Και το πρόβλημα είναι πώς οι συγκεκριμένοι μετρητές που ανήκουν σε καταναλωτές οι οποίοι δεν πληρώνουν το ρεύμα δεν μπορούν να ταυτοποιηθούν και έτσι οι πάροχοι αδυνατούν να τους τιμολογήσουν: «Ελλείψει έγκυρων στοιχείων, η ταυτοποίηση και τιμολόγηση μεγάλου μέρους των πελατών που μεταπίπτουν στο καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας καθίσταται πρακτικά αδύνατη, συνεπώς η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας στους εν λόγω πελάτες πραγματοποιείται με σημαντική οικονομική ζημία των παρόχων….»

Ο ΕΣΠΕΝ ζητά λύση και προτρέπει τη ΡΑΑΕΥ και τον κ. Σκυλακάκη την συνεργασία της ΑΑΔΕ με τον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να διασταυρωθούν μετρητές με καταναλωτές…

Η αλήθεια είναι πως ο κ. Σκυλακάκης έχει εξαγγείλλει αυτή τη συνεργασία από τις αρχές του περασμένου φθινοπώρου.

Αλήθεια τι γίνεται…;

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories