«Η Ελλάδα είχε μια χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό το 2023 σε ό,τι αφορά τις αφίξεις και τα έσοδα» ανέφερε η υπ. Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη μιλώντας στην DW στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Βερολίνου, εν μέσω επαφών με ομολόγους της από χώρες που αποτελούν «δυνατούς παίκτες» στον παγκόσμιο τουρισμό πλέον, όπως πχ. η Σαουδική Αραβία.

Κατά την επίσκεψή της στην ΙΤΒ τόνισε μάλιστα ότι ότι η Ελλάδα, μετά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης, έχει επιστρέψει πλέον δυναμικά στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη όμως ταυτόχρονα γυρίζει σελίδα στο μοντέλο τουρισμού που επιδιώκει.

«Πέρα από το ρεκόρ του 2023 θα ήθελα να τονίσω ότι έχουμε νέες προκλήσεις μπροστά μας. Βλέπουμε το μέλλον του τουρισμού μέσα από το πρίσμα της βιωσιμότητας. Η βιωσιμότητα είναι ένας τρόπος για να προστατευθεί το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και οι τοπικές κοινωνίες, για να γίνουν επενδύσεις με μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση αναφορικά με τις τουριστικές δραστηριότητες και τις τοπικές κοινωνίες» ανέφερε στην DW.

Ευοίωνες προοπτικές για τη νέα τουριστική σεζόν – Τα μηνύματα από την ITB 2024

Πώς όμως προσεγγίζει η ίδια την έννοια της βιωσιμότητας σε μια τουριστική χώρα όπως η Ελλάδα; «Η βιωσιμότητα ξεκινά με τους ανθρώπους. Και είναι σύμφυτη με πολλές παραδόσεις μας, είναι σύμφυτη με τη φιλοξενία των Ελλήνων για όλους τους επισκέπτες μας. Ως υπουργείο Τουρισμού επενδύουμε πολύ σε εξειδικευμένες τουριστικές υποδομές ώστε να τις αναβαθμίσουμε, να γίνουν πιο πράσινες. Χρησιμοποιώντας μέσα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης θέλουμε να εκπαιδεύσουμε και μετεκπαιδεύσουμε τους εργαζομένους στον τομέα του τουρισμού. Θεωρώ ότι η βιωσιμότητα είναι ένας στόχος που έχουμε εδώ και χρόνια, αλλά πλέον είναι επιτακτική ανάγκη να τον προωθήσουμε ακόμη περισσότερο».

Η ίδια μάλιστα θέλησε να υπογραμμίσει θετικές πρακτικές που ξεκίνησαν σε νησιά, τα οποία έχουν ήδη γίνει πιο πράσινα όπως η Χάλκη και η Αστυπάλαια. «Θα ακολουθήσουν και πολλά άλλα. Επίσης μαζί με την Ένωση Ξενοδόχων έχουμε δεσμευθεί να κάνουμε τα ελληνικά ξενοδοχεία απόλυτα βιώσιμα μέχρι το 2030», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Προετοιμάζοντας την Αττική για την κλιματική αλλαγή

Η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη είναι πάντως στόχος και για την περιφέρεια Αττικής, μια περιφέρεια-κλειδί για την Ελλάδα με κρίσιμες υποδομές που αποτελεί βασικό τουριστικό κόμβο για όλη τη χώρα, όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς επίσης από την ΙΤΒ στο Βερολίνο μιλώντας σε ανταποκριτές. Με βαριά προϋπηρεσία στον τομέα της πολιτικής προστασίας και της διαχείρισης κρίσεων όπως η πανδημία, αν και ανέλαβε τα καθήκοντά του πριν από μόλις 65 ημέρες, δεν θεωρεί ότι πρέπει να χαθεί ούτε μια μέρα αλλά ούτε κι ένα ευρώ προς την κατεύθυνση αυτή.

Για τον ίδιο τρεις είναι οι βασικοί πυλώνες για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή: «Το rebranding της Ατικής, η εξωστρέφεια και οι επενδύσεις στην αναβάθμιση των υποδομών». Μεγάλο στοίχημα παραμένει για τον ίδιο και από τη νέα θέση του η προετοιμασία, η πρόληψη και η αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή, με τα ακραία καιρικά φαινόμενα να είναι ολοένα συχνότερα και με πρόσφατες τις μνήμες από τις περσινές πυρκαγιές στη Ρόδο αλλά και την Αττική και βέβσια τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία.

«Μέχρι το 2019 η χώρα σε επίπεδο πολιτικής προστασίας δεν είχε γενικό σχέδιο αντιμετώπισης απειλών» ανέφερε χαρακτηριστικά απαντώντας σε σχετική ερώτηση της DW, κάτι που πλέον έχει αλλάξει. Έχει γίνει πια από όλους κατανοητή η επιτακτικότητα της λήψης μέτρων, είτε πρόκειται για αντιπλημμυρική ή αντιπυρική προστασία, πρόσθεσε. Στη δεύτερη κατηγορία, όπως εξήγησε, εμπίπτει και η προετοιμασία των αστικών κέντρων και συγκεκριμένα της περιφέρειας Αττικής για μεγαλύτερα κύματα καύσωνα τα καλοκαίρια.

Σύμφωνα με μετεωρολόγους άλλωστε πρόκειται για ένα φαινόμενο που καταγράφεται σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου, με τη λήψη μέτρων να κρίνεται αναγκαία. «Η κλιματική αλλαγή έχει αλλάξει τα πάντα» τόνισε ο Νίκος Χαρδαλιάς παραδεχόμενος ωστόσο ότι «απόλυτη ασφάλεια» δεν μπορεί να υπάρξει, ακόμη κι αν ληφθούν όλα τα μέτρα. Βέβαια όπως υπενθύμισε το ελληνικό 112 αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και για τη Γερμανία, ειδικά μετά τις φονικές πλημμύρες που έζησε και η ίδια στην κοιλάδα του Αρ πριν από λίγα χρόνια. Αντίστοιχα θετικά ελληνικά πρότυπα αποτέλεσαν και εργαλεία που υιοθετήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ασφαλής Queer Destination η Ελλάδα

Από εκεί και πέρα ο κόσμος αλλάζει διαρκώς, έτσι και η Ελλάδα και βέβαια ο τουριστικός κλάδος, ένας κλάδος που ακολουθεί τις τάσεις στη νεολαία και την κοινωνία γενικότερα. Η Ελλάδα πρόσφατα βρέθηκε στα διεθνή πρωτοσέλιδα με καλά νέα κι αυτά δεν ήταν άλλα από τον νέο νόμο για τον γάμο για όλους, που δίνει πλέον τη δυνατότητα σε ομόφυλα ζευγάρια το δικαίωμα στον γάμο.«Η Ελλάδα έχει καταχωρηθεί ως ένας πολύ ασφαλής προορισμός γενικά και ακόμη και για την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα θεωρείται ασφαλής και φιλικός προορισμός» ανέφερε από την πλευρά της η Όλγα Κεφαλογιάννη.

«Έχουμε μια πολύ συγκεκριμένη στρατηγική, να προωθήσουμε την εικόνα της χώρας περισσότερο στο πεδίο αυτό και να την καθιερώσουμε ως αγορά προσέλκυσης περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ ταξιδιωτών. Γι αυτό υπογράψαμε συμφωνία με έναν οργανισμό (σσ: τον Queer Destinations) που δρα συμβουλευτικά ως προς τη δημιουργία ασφαλών τουριστικών προϊόντων για την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Στηρίζουμε επίσης δράσεις όπως το Euro Pride που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο. Την ίδια ώρα θέλουμε να εκπαιδεύσουμε τους εργαζομένους στον τουριστικό τομέα ως προς αυτά τα θέματα και γι’ αυτό έχουμε φτιάξει ήδη έναν ειδικό οδηγό για το πώς θα πρέπει να συμπεριφέρονται σε επισκέπτες από την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα».

Η Κύπρος αξίζει μια νέα εικόνα

Διαφορετική πάντως είναι και η φετινή παρουσία της Κύπρου στην ΙΤΒ: πιο πράσινη, πιο εναλλακτική, πιο φρέσκια από ό,τι είχαμε δει τα προηγούμενα χρόνια. Με έμφαση σε απροσδόκητες εικόνες και τοπία για, παράδειγμα της ορεινής Κύπρου. «Για το 2024 τα μηνύματα είναι θετικά παρά τις αντιξοότητες που σχετίζονται με την κατάσταση στη γερμανική οικονομία αλλά και με την κρίση της αεροπλοΐας» ανέφερε μιλώντας στην DW o υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου Κώστας Κουμής τονίζοντας ότι στόχος της είναι να διατηρήσει το ευοίωνο τουριστικό κεκτημένο του 2023, μετά τα χρόνια της πανδημίας και ήδη βλέπει προς το 2025.

«Ήδη βλέπουμε αυξημένο ενδιαφέρον για την Κύπρο». Σχολιάζοντας τη «νέα εικόνα» της Κύπρου σημειώνει: «Είναι μέρος της προσπάθειάς μας να παρουσιάσουμε μια νέα εικόνα για τη χώρα μας. Θεωρώ ότι η Κύπρος ως τουριστικός προορισμός το αξίζει» σημειώνει. «Η πρώτη μας αγορά εδώ και πάρα πολλά χρόνια είναι αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία εδώ και χρόνια λαμβάνει ένα πολύ σημαντικό ποσοστό. Σε σχέση με τη γερμανική αγορά, η καλύτερη επίδοση που είχαμε ως τώρα ήταν στο μακρινό 1997 αλλά αξιόλογη ήταν και η περσινή επίδοση, την οποία αναμένουμε και φέτος».

Πηγή: Deutsche Welle/Δήμητρα Κυρανούδη

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott