Honda και Nissan, δυο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον οξύ ανταγωνισμό που διαμορφώνουν οι κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας. Η ανακοίνωση των δυο ιαπωνικών εταιριών έρχεται λίγες ημέρες αφότου η Volkswagen δήλωσε ότι μπορεί να συνεργαστεί με τη Renault, καθώς οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνουν τις δυνάμεις τους μπροστά στην απειλή των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας βάζουν στην άκρη την ιστορική τους σκληρή αντιπαλότητα καθώς η καθιερωμένη βιομηχανία προετοιμάζεται για το επερχόμενο κύμα μοντέλων υψηλής τεχνολογίας και χαμηλού κόστους από την Κίνα.
Xiaomi: Ετοιμη να κυκλοφορήσει το πρώτο ηλεκτρικό της όχημα
«Η άνοδος των αναδυόμενων παικτών γίνεται ταχύτερη και ισχυρότερη. Οι εταιρείες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις αλλαγές θα εξαλειφθούν», δήλωσε ο πρόεδρος της Honda Toshihiro Mibe. «Κάναμε τις συζητήσεις μας από τη σκοπιά του αν μπορούμε να συνεχίσουμε να είμαστε κορυφαίοι ή ακόμη και να επιβιώσουμε το 2030».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Αμερική μέχρι την Ευρώπη και την Ασία αντιμετωπίζουν ήδη αυξανόμενο κόστος από την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, ενώ παράλληλα αγωνίζονται να αναπτύξουν φθηνά ηλεκτρικά οχήματα που θα μπορούν να πουλήσουν κερδοφόρα.
Η Κίνα, που κάποτε ήταν ουραγός στον κόσμο των αυτοκινήτων, χρησιμοποιεί το προβάδισμά της στην τεχνολογία των μπαταριών και τις γνώσεις της για την αυτοκινητοβιομηχανία που απέκτησε από τους διεθνείς κατασκευαστές για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων επόμενης γενιάς, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για εξαγωγή στις εσχατιές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
MoU για τις δύο εταιρείες
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο ιαπωνικών ομίλων δήλωσαν την Παρασκευή ότι το πεδίο της συνεργασίας τους θα περιλαμβάνει λογισμικό, βασικά εξαρτήματα EV και τεχνολογία νοημοσύνης αυτοκινήτων. Η συμφωνία ήρθε μόνο με τη μορφή ενός μη δεσμευτικού μνημονίου κατανόησης, εγείροντας ερωτήματα μεταξύ των αναλυτών σχετικά με την έκταση της δέσμευσής τους.
Παρ’ όλα αυτά, οι εταιρείες δήλωσαν ότι δεν εξετάζουν προς το παρόν το ενδεχόμενο κεφαλαιακής σύνδεσης, αλλά δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο. Όλες αυτές οι συζητήσεις θα πραγματοποιηθούν από τώρα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan Makoto Uchida. “Δεν υπάρχει χρόνος για να καθίσουμε και να χαλαρώσουμε.
Η Nissan και η Honda, οι οποίες πωλούν η καθεμία περίπου 4 εκατ. οχήματα ετησίως σε όλο τον κόσμο -όπως αναφέρουν οι FT- , ελπίζουν να μειώσουν το κόστος με τη συγκέντρωση των πόρων τους.
Πιάστηκαν απροετοίμαστοι από την άνοδο των εγχώριων ομίλων EV της Κίνας, όπως η BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla για πρώτη φορά το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
ave έχουν σχεδιαστεί για εξαγωγή στις εσχατιές της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Άνοδος για τις μετοχές
Οι μετοχές της Honda αυξήθηκαν κατά 1,7%, ενώ η Nissan σημείωσε άλμα 3,2% πριν από την ανακοίνωση της Παρασκευής. Η Honda έχει ήδη μια συμμαχία με τη General Motors για τη χρήση της τεχνολογίας μπαταριών της, αν και δεν διευκρίνισε αν αυτή η συνεργασία θα επηρεαστεί.
Η ανακοίνωσή τους ακολουθεί την επιβεβαίωση της VW αυτή την εβδομάδα ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τη γαλλική Renault για τη συγκέντρωση πόρων προκειμένου να ανάπτυξουν φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα (EVs).
Οι δυο αυτοκινητοβιομηχανίες θα αποφασίσουν τους επόμενους μήνες αν θα προχωρήσουν στην ανάπτυξη ενός οχήματος που θα μπορεί να κατασκευαστεί στην Ευρώπη και να πωλείται κερδοφόρα για λιγότερο από 25.000 ευρώ.
Η συμφωνία με τη Honda ήρθε αφού η Nissan πέτυχε πέρυσι μια συμφωνία για την εξισορρόπηση της κεφαλαιακής της σχέσης με τον μακροχρόνιο εταίρο της στη συμμαχία Renault. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε το 43% του μεριδίου της στη Nissan, ενώ ο ιαπωνικός όμιλος απέκτησε δικαιώματα ψήφου για το δικό του μερίδιο 15% στη Renault. Η συμμαχία περιλαμβάνει επίσης τον μικρότερο εταίρο Mitsubishi Motors.
Η αποτυχημένη προσπάθεια
«Αυτή η συνεργασία με τη Honda αποδεικνύει ότι όλες οι διάφορες προσπάθειες που κατέβαλε η Nissan με τους εταίρους της στη συμμαχία Renault και Mitsubishi Motors δεν απέδωσαν καρπούς», δήλωσε ο Koji Endo, επικεφαλής της έρευνας μετοχών της SBI Securities. «Μοιάζει με πράξη απελπισίας, αλλά δεν είναι σαφές αν οι μηχανικοί της Nissan θα μπορέσουν να συνεργαστούν με τους μηχανικούς της Honda», πρόσθεσε.
Η ιαπωνική κυβέρνηση είχαν προσπαθήσει να φέρουν τη Nissan και τη Honda κοντά για συνομιλίες συγχώνευσης στα τέλη του 2019, εν μέσω φόβων ότι η τεράστια βάση κατασκευής αυτοκινήτων της Ιαπωνίας χάνει το πλεονέκτημά της κάτω από το βάρος του μεγαλύτερου ανταγωνισμού.
Το σχέδιο ναυάγησε αφού και οι δύο πλευρές απέρριψαν αμέσως την ιδέα. Οι αξιωματούχοι της Honda, ειδικότερα, αντέδρασαν, επισημαίνοντας την περίπλοκη κεφαλαιακή δομή της Nissan με τη Renault, σύμφωνα με κάποιον που ήταν κοντά στις συνομιλίες. Η Nissan ήταν εξίσου αντίθετη με την ιδέα, καθώς ο όμιλος επικεντρώθηκε στο να επαναφέρει την υπάρχουσα συμμαχία του πάλι σε τροχιά.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος