Το κυκλοφοριακό που ταλαιπωρεί την Αθήνα, η συμβολή του λιανικού εμπορίου σε αυτό αλλά και οι συνέργειες που απαιτούνται για να ανακουφιστεί, στο μέτρο του δυνατού, η πόλη από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τέθηκαν επί τάπητος στο πλαίσιο του συνεδρίου της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024» με τους εμπλεκόμενους να δηλώνουν έτοιμοι για γενναίες αποφάσεις.

Ομάδα εργασίας μέχρι το καλοκαίρι και στοχευμένες λύσεις από το 2025

«O πράσινος και ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζουν και την πόλη και το λιανεμπόριο, το 15% της κίνησης στον αστικό ιστό οφείλεται στις μεταφορές που σχετίζονται με το λιανεμπόριο όπως και το 50% των μικροσωματιδίων που εκπέμπεται οφείλεται στις μεταφορές του λιανεμπορίου. Το χάος στους δρόμους έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό στις φορτοεκφορτώσεις, το πρόβλημα προφανώς δεν είναι ελληνικό», επεσήμανε ο Χάρης Δούκας, Δήμαρχος Αθηναίων.

Οι παθογένειες του λιανεμπορίου και το στοίχημα της ανταγωνιστικότητας

«Οι αλλαγές που χρειάζονται πρέπει να γίνουν σε συνεργασία με τους επαγγελματίες, αστικά κέντρα ενοποιημένων μεταφορών, διαδρομές μηδενικών ρύπων, ενίσχυση ηλεκτρικών μέσων αποτελούν μερικές ενδεικτικές παρεμβάσεις. Θα δημιουργήσουμε ομάδα εργασίας μέχρι το καλοκαίρι με τους επαγγελματίες για να αναζητήσουμε στοχευμένες λύσεις τα επόμενα δύο χρόνια. Θέλουμε από τις αρχές του 2025 να αρχίσουν να εφαρμόζονται οι όποιες αλλαγές αποφασιστούν, ιδίως όσον αφορά τις φορτοεκφορτώσεις, για παράδειγμα μπορούν να γίνονται κυρίως το βράδυ;», αναρωτήθηκε διαβεβαιώνοντας πως αν η αγορά συμφωνήσει για νυχτερινές φορτοεκφορτώσεις «είμαι έτοιμος να πάρω το βάρος της απόφασης, να εφαρμοστεί όμως αυτή και στην πράξη».

Η Αθήνα, το Σαν Φρανσίσκο και οι ανισότητες

Ο κ. Δούκας παράλληλα εξέφρασε τον προβληματισμό του για το κατά πόσο διαχέεται στο κοινωνικό σύνολο ο πλούτος που φέρνει η διαρκής τουριστική άνοιξη. «Σε πολλές περιοχές υπάρχουν ανισότητες, πρέπει και οι επιχειρηματίες να συμβάλλουν στην διάχυση της ανάπτυξης, δεν πρέπει να γίνουμε Σαν Φρανσίσκο. Οι πόροι του δήμου είναι περιορισμένοι για τον πληθυσμό που καλείται να διαχειριστεί», τόνισε εστιάζοντας στην διατήρηση της τοπικότητας και της αυθεντικότητας της Αθήνας για να μην «πνιγεί» από το τουριστικό κύμα. «Η πόλη δεν πρέπει να γίνει απρόσωπο πρέπει να είναι μία πόλη βιώσιμη, με αυτόν τον τρόπο θα βοηθηθούν και οι επαγγελματίες του τουρισμού», κατέληξε.

«Να παρθούν γενναίες αποφάσεις, με επιτροπές δεν λύνονται προβλήματα»

«Πρέπει να διαχωρίσουμε το κομμάτι της τροφοδοσίας των καταστημάτων από το κομμάτι της διανομής προϊόντων στο σπίτι, αν οι διανομές προϊόντων αποφασιστεί να γίνονται το βράδυ θα προσαρμοστεί η αγορά, κάποιοι δε θα είναι ευχαριστημένοι, ούτε εγώ θα είμαι, αλλά θα λυθεί το πρόβλημα», ανέφερε ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Κωτσόβολου

«Κάθε πρόβλημα είναι διαφορετικό, χρειάζεται να πάρουμε θαρραλέες αποφάσεις για να λυθούν τα ζητήματα, δεν θα είναι όλοι χαρούμενοι αλλά πρέπει να προχωρήσουμε σε αμοιβαίους συμβιβασμούς. Με επιτροπές δεν λύνονται πολλές φορές προβλήματα, κάποιος πρέπει να πάρει πάνω του την τελική απόφαση και το κόστος και να μείνει στην ιστορία», σημείωσε.

Ο κ. Βασιλάκος εστίασε και στα προβλήματα που δημιουργεί στα καταστήματα η αυξανόμενη εγκληματικότητα στην Αθήνα. «Η λιανική αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να λύσουμε το ζήτημα της εγκληματικότητας, είναι πολύ δύσκολο θέμα».

«Τα ΕΛΤΑ εφόσον δημιουργηθούν σημεία φόρτισης που να καλύπτουν τις ανάγκες του στόλου είναι έτοιμα να προχωρήσουν σε εξηλεκτρισμό του στόλου των φορτηγών τους. Τα ελληνικά ταχυδρομεία μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου», υποστήριξε ο Μπεναρδούτ Δανιήλ, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου ΕΛΤΑ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα