Ρουμανία

Η Ρουμανία αποτελεί το νέο πόλο έλξης επενδύσεων στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Και την έχουν ανακαλύψει η ΔΕΗ, μετά την πρόσφατη εξαγορά των assets της Enel στη χώρα, στα οποία περιλαμβανόταν και ΑΠΕ ισχύος 600 MW, η HELLENiQ ENERGY εξαγοράζοντας φωτοβολταϊκά άνω των 210 MW από τη Mytilineos και φυσικά και η τελευταία εταιρεία η οποία έχει επίσης σημαντικό χαρτοφυλάκιο φωτοβολταϊκών.

Lightsource bp

Είσοδο στη Ρουμανία ετοιμάζει και η Lightsource bp.

Να θυμίσω ότι πρόκειται για την εταιρεία – βραχίονα της BP στην ανάπτυξη on shore έργων ΑΠΕ διεθνώς.

Την αγορά της Ρουμανίας για την αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών σε χαρτοφυλάκια ΑΠΕ θα αναλάβει να σκανάρει η Lightsource bp – Greece. Δηλαδή η θυγατρική της στην Ελλάδα, η οποία και πρόσφατα έλαβε την έγκριση για το σκανάρισμα… της συγκεκριμένης βαλκανικής αγοράς…

———————-

Ηλέκτωρ

Θα σας πάω σε έναν άλλον «πράσινο» τομέα της οικονομίας.

Αυτόν της κυκλικής οικονομίας και συγκεκριμένα στη διαχείριση των απορριμμάτων.

Ως γνωστόν μία από τις καινοτόμες εταιρείες είναι η Ηλέκτωρ που ανήκει στην Ελλάκτωρ. Προσώρας τουλάχιστον…

Και το λέω αυτό καθώς η Motor Oil, η οποία ειρήσθω εν παρόδω είναι και μέτοχος της Ελλάκτωρ, κάνει due diligence στην Ηλέκτωρ προκειμένου να εξετάσει και να αξιολογήσει τα οικονομικά και τεχνικά της στοιχεία για να καταλήξει στην υποβολή ή όχι προσφοράς για την εξαγορά της.

Σε σχετικές ανακοινώσεις έχουν προχωρήσει και οι Motor Oil με την Ελλάκτωρ.

Ελλάκτωρ

Μαθαίνω ότι η Ελλάκτωρ δεν έχει λάβει ακόμα κάποια επίσημη πρόταση από τη Motor Oil για την εξαγορά της Ηλέκτωρ.
Πάντως, με ενδιαφέρον αναμένεται και η τοποθέτηση της διοίκησης της Ελλάκτωρ στην προσεχή ενημέρωση των αναλυτών αύριο στις 18 Απριλίου με αφορμή την ανακοίνωση των ετήσιων οικονομικών της αποτελεσμάτων.

———————-

Rebrain Greece

Μία σημαντική πρωτοβουλία το Rebrain Greece η ψηφιακή πλατφόρμα που εποπτεύει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και έχει ως σκοπό τη διασύνδεση Ελλήνων που μετανάστευσαν στο εξωτερικό με εγχώριες επιχειρήσεις οι οποίες αναζητούν στελέχη καθώς και εξειδικευμένο προσωπικό.

Στις 20 Απριλίου το Rebrain Greece διοργανώνει ειδική εκδήλωση στο Λονδίνο αποσκοπώντας στον επαναπατρισμό ελλήνων επαγγελματιών που απασχολούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο και την απασχόληση τους σε ελληνικές εταιρείες.

Δώδεκα μεγάλες εταιρείες θα βρίσκονται στο Λονδίνο προκειμένου να παρουσιάσουν τις ευκαιρίες απασχόλησης.

Πρόκειται για τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, HELLENiQ ENERGY, Lamda Development, Cosmote, Alpha Bank, ElvalHalcor, Cenergy, EY, DEMO, ARCHIRODON και Α AN G Holdings Group.

———————-

Εξίσωση

Έχουμε πει πως η ακρίβεια είναι ένα σύνθετο πρόβλημα. Αφορά τις τιμές σε συνάρτηση με το διαθέσιμο εισόδημα. Αν οι τιμές ανεβαίνουν – έστω και περιορισμένα – και το διαθέσιμο εισόδημα είναι λειψό ως προς τις ανάγκες του νοικοκυριού, τότε το αποτέλεσμα της εξίσωσης είναι η ακρίβεια! Από εκεί προκύπτουν κι όλα τα υπόλοιπα….

Θυμός

Στο Φόρουμ των Δελφών και ιδιαίτερα στο πάνελ, όπου συζητούσε η βιομηχανία με το λιανεμπόριο, ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ και καθηγητής κ. Γιώργος Δουκίδης τα στοιχεία που παρουσίασε ήταν αποκαλυπτικά των καταναλωτικών διαθέσεων και συμπεριφορών. Ο καθηγητής ανέφερε, λοιπόν, μεταξύ των άλλων ότι λόγω του πληθωρισμού το 36% των πολιτών νιώθουν ανασφάλεια, το 29% θυμό και το 20% φόβο. Και οι 4 στους 10 πολίτες εκτιμούν πως θα αναγκαστούν να μειώσουν τις δαπάνες τους για αγορές προϊόντων στο επόμενο εξάμηνο. Καταλαβαίνετε το κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα γίνει η επόμενη εκλογική αναμέτρηση!

Ενοίκια και φόροι

Όμως ο κ. Δουκίδης πρόσθεσε ακόμη ότι τα 2/3 του εισοδήματος «απορροφώνται» από το κόστος των ενοικίων και των φόρων και πολλοί θεωρούν πλέον ότι το πρόβλημα είναι το χαμηλό εισόδημα και οι υψηλές τιμές. Η εξίσωση που λέγαμε πιο πάνω….

Ιδιωτική ετικέτα

Επίσης οι 3 στους 4 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα με κύριο κριτήριο το κόστος – ως εκ τούτου δεν είναι τυχαία η ανάπτυξη που παρουσιάζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – οι 9 στους 10 καταναλωτές αναζητούν τις προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Οι 5 στους 10 καταναλωτές αλλάζουν τη συνηθισμένη μάρκα που αγόραζαν και αναζητούν κάποια φθηνότερη – δηλαδή την ιδιωτική ετικέτα. Παράλληλα οι 9 στους 10 καταναλωτές εκτιμούν ότι η αύξηση των τιμών οφείλεται στην κερδοσκοπία!

Αναστρέψιμο;

Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και οι διαθέσεις, αλλά και οι δυνατότητες των καταναλωτών. Και φαίνεται πως δεν είναι σύντομα αναστρέψιμο. Ο κίνδυνος όμως για τις επιχειρήσεις – από την άλλη πλευρά – είναι να επανέλθει το φαινόμενο που ταλαιπώρησε την αγορά το 2022 και για αρκετούς μήνες το 2023. Που δεν είναι άλλο από την μείωση του όγκου των πωλήσεων! Κι όλα αυτά χωρίς να έχουμε – χτύπα ξύλο! – κάποιες έκτακτες συνθήκες από τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή….

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories