Σχεδόν οι μισές από τις μεγάλες πόλεις της Κίνας αντιμετωπίζουν από «μέτρια έως σοβαρά» επίπεδα καθίζησης, εκθέτοντας εκατομμύρια ανθρώπους σε κίνδυνο πλημμύρας, ειδικά καθώς ανεβαίνουν τα επίπεδα της θάλασσας λόγω της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με μια μελέτη εθνικών δορυφορικών δεδομένων που δόθηκε στη δημοσιότητα την Παρασκευή.
Οι συντάκτες της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science, διαπίστωσαν ότι το 45% της αστικής γης της Κίνας βυθιζόταν ταχύτερα από 3 χιλιοστά ετησίως, με το 16% με ταχύτητα άνω των 10 χιλιοστών ετησίως, όχι μόνο λόγω της μείωσης των επιπέδων νερού, αλλά και του μεγάλου βάρους του δομημένου περιβάλλοντος.
Καύσωνες, πλημμύρες, πυρκαγιές – Η κλιματική κρίση μας οδηγεί στην φτώχεια
Με τον αστικό πληθυσμό της Κίνας ήδη να ξεπερνά τα 900 εκατομμύρια άτομα, «ακόμα και ένα μικρό μέρος της υποχωρούμενης γης στην Κίνα θα μπορούσε επομένως να μεταφραστεί σε ουσιαστική απειλή για την αστική ζωή», δήλωσε η ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τον Ao Zurui του South China Normal University.
Τα φαινόμενα καθίζησης κοστίζουν ήδη στην Κίνα περισσότερα από 7,5 δισεκατομμύρια γιουάν (1,04 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ετήσιες απώλειες, και μέσα στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε στην πραγματικότητα να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας, θέτοντας εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο πλημμύρας .
«Πραγματικά δείχνει ότι αυτό είναι για την Κίνα ένα εθνικό πρόβλημα και όχι ένα πρόβλημα μόνο σε ένα ή δύο μέρη», δήλωσε ο Robert Nicholls από το Κέντρο Έρευνας για την Κλιματική Αλλαγή Tyndall στο Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Αγγλίας. «Και είναι μια μικρογραφία αυτού που συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο».
Η βόρεια πόλη Τιαντζίν, όπου ζουν περισσότεροι από 15 εκατομμύρια άνθρωποι, αναγνωρίστηκε ως μία από τις χειρότερα πληγείσες κινεζικές πόλεις. Πέρυσι, 3.000 κάτοικοι απομακρύνθηκαν μετά από μια «ξαφνική γεωλογική καταστροφή» που οι ερευνητές απέδωσαν στην εξάντληση του νερού καθώς και την κατασκευή γεωθερμικών πηγαδιών.
Πολλές από τις παλιές συνοικίες σε ορυχεία άνθρακα της Κίνας, έχουν επίσης υποφέρει ως αποτέλεσμα της εξόρυξης, με τις αρχές να αναγκάζονται συχνά να εγχύουν σκυρόδεμα σε κατεστραμμένες περιοχές για να ενισχύσουν τη γη.
Παγκόσμιο πρόβλημα
Το πρόβλημα δεν περιορίζεται στην Κίνα. Μια ξεχωριστή μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο ανέφερε ότι περίπου 6,3 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα γης σε όλο τον κόσμο κινδυνεύουν. Μεταξύ των χωρών που έχουν πληγεί περισσότερο είναι η Ινδονησία, με μεγάλα τμήματα της πρωτεύουσας Τζακάρτα να βρίσκονται ήδη κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ο Nicholls επισήμανε ότι οι ευάλωτες πόλεις μπορούσαν να πάρουν μαθήματα από το Τόκιο, το οποίο βυθίστηκε κατά περίπου 5 μέτρα μέχρι που απαγόρευσε την εξόρυξη υπόγειων υδάτων τη δεκαετία του 1970.
«Ο μετριασμός των καθιζήσεων θα πρέπει να εξεταστεί πολύ σοβαρά, αλλά δεν μπορείτε να το σταματήσετε όλο αυτό, επομένως μιλάτε για προσαρμογή και κατασκευή αναχωμάτων», πρόσθεσε.
Από τις 44 μεγάλες παράκτιες πόλεις που υποφέρουν από το πρόβλημα, οι 30 βρίσκονταν στην Ασία, σύμφωνα με μια μελέτη του 2022 στη Σιγκαπούρη.
«Είναι ένα πρόβλημα αστικοποίησης και πληθυσμιακής αύξησης – μεγαλύτερη πυκνότητα πληθυσμού, περισσότερη εξόρυξη νερού, (και) περισσότερη καθίζηση», δήλωσε ο Matt Wei, ειδικός γεωφυσικής στο Πανεπιστήμιο του Rhode Island.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος