Ο Ίλον Μασκ είναι ένας CEO που θέτει αυστηρούς στόχους και συχνά αλλάζει παρορμητικά κατευθύνσεις, οπότε και οι υπάλληλοι του στην Tesla είναι συνηθισμένοι στο χάος, αλλά ίσως όχι στον σημερινό βαθμό.

Αλλά ακόμη και με τα πρότυπα της Tesla, ήταν σε αναστάτωση. Η μετοχή έχει υποχωρήσει πάνω από 40% εν μέσω πτώσης πωλήσεων, μπερδεμένων αποφάσεων περί προϊόντων και περισσότερων περικοπών τιμών. Η κάποτε δεσπόζουσα θέση της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας δέχεται επίθεση.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Βυθίστηκαν οι μετοχές των Tesla – Li Auto μετά τις κόντρες μειώσεων στις τιμές

Η Tesla αναμένεται να παρουσιάσει βουτιά 40% στα λειτουργικά κέρδη και την πρώτη πτώση των εσόδων της εδώ και τέσσερα χρόνια. Ο Μασκ διέταξε τις περισσότερες απολύσεις στην εταιρεία ποτέ και στοιχηματίζει το μέλλον της σε μια νέα γενιά αυτοοδηγούμενων οχημάτων που ονομάζεται robotaxi, αναφέρει το Bloomberg.

Η ιδέα δεν είναι καινούρια, αλλά η εταιρεία δεν έχει ακόμη στηρίξει  την υποδομή που θα χρειαζόταν, ούτε έχει εξασφαλίσει ρυθμιστική έγκριση για να δοκιμάσει τέτοια αυτοκίνητα σε δημόσιους δρόμους. Προς το παρόν, ο Μασκ έχει αναβάλει τα σχέδια για ένα όχημα μαζικής αγοράς αξίας 25.000 δολαρίων για το οποίο πολλοί επενδυτές της Tesla πιέζουν και πιστεύουν ότι είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Απολύσεις και αποχωρήσεις

Στον απόηχο των αναφορών των μέσων ενημέρωσης για τη στρατηγική αλλαγή, βασικά στελέχη αποχώρησαν.

Στα 469 δισεκατομμύρια δολάρια, η εταιρεία εξακολουθεί να αποτιμάται σε περισσότερο από εννέα φορές την κεφαλαιοποίηση αγοράς της General Motors ή της Ford. Αλλά αφού έχασε σχεδόν 350 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση αγοράς σε τέσσερις μήνες, οι εργαζόμενοι, οι επενδυτές και οι αναλυτές είναι σαστισμένοι και προσπαθούν να μαντέψουν τη στρατηγική της εταιρείας.

Η μετοχή συνέχισε τη διολίσθησή της τη Δευτέρα, διαπραγματευόμενη με πτώση έως και 5,6% λίγο μετά την έναρξη της κανονικής διαπραγμάτευσης. Οι μετοχές βρίσκονται στο μεγαλύτερο σερί απωλειών τους από τον Δεκέμβριο του 2022.

Ο Μασκ έστειλε email σε ολόκληρη την εταιρεία που ανακοίνωνε ότι η Tesla περιόριζε περισσότερο από το 10% τους εργαζομένους εξαλείφοντας τουλάχιστον 14.000 θέσεις.

Ο πραγματικός αριθμός των απολύσεων μπορεί να ξεπεράσει τις 20.000. Το σκεπτικό του Μασκ ήταν ότι η Tesla έπρεπε να μειώσει τους εργαζόμενους κατά 20% επειδή οι παραδόσεις οχημάτων της μειώθηκαν ανάλογα.

Αλλαγή πλεύσης

Για όσους εξακολουθούν να εργάζονται μετά από αυτή τη σφαγή, ο Μασκ έχει αλλάξει ριζικά τις εντολές. Η εταιρεία θα κάνει τα πάντα για να πετύχει την αυτονομία. Το robotaxi έχει πλέον το προβάδισμα έναντι ενός φθηνότερου αυτοκινήτου, είπε στο Bloomberg πηγή εξοικειωμένη με τον σχεδιασμό.

Το προϊόν που η Tesla κυκλοφόρησε ως πλήρως αυτοοδηγούμενο (Full Self-Driving ή FSD) έχει μάλλον λάθος όνομα καθώς το FSD απαιτεί συνεχή επίβλεψη, αλλά ο Μασκ έχει επανειλημμένα προβλέψει ότι είναι στα πρόθυρα να το κάνει πραγματικότητα.

Αλλά η αισιοδοξία γύρω από το FSD και την πεποίθηση ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει ρομποταξί θολώνει το μέλλον του έργου φθηνότερων αυτοκινήτων της Tesla,. Άτομα με γνώση των σχεδίων της Tesla αμφισβήτησαν αν το πρόγραμμα έχει ακυρωθεί. Η εταιρεία επιδιώκει αρχιτεκτονική οχημάτων χαμηλού κόστους που θα υποστηρίξει πολλούς διαφορετικούς τύπους μοντέλων, ένας από τους οποίους δεν θα είχε τιμόνι ή πεντάλ.

Ενώ οι πηγές επιβεβαίωσαν ότι το robotaxi έχει προτεραιότητα, ένας περιέγραψε το έργο οχημάτων επόμενης γενιάς ως μια προσπάθεια μειώσεων κόστους εξαρτημάτων και παραγωγής και στη συνέχεια να εφαρμόσει αυτές τις καινοτομίες σε φθηνότερες εκδόσεις των δημοφιλέστερων Model Y και του Model 3.

Πολλοί ανησυχούν ότι το μόνο νέο μοντέλο που θα προσφέρει η εταιρεία στους καταναλωτές θα είναι το ακριβό pickup και δύσκολο στην κατασκευή . Πρόσφατα, η εταιρεία ανακάλεσε τα σχεδόν 3.900 φορτηγά που έχει πουλήσει για να διορθώσει ελαττωματικά πεντάλ γκαζιού.

Ο κίνδυνος επικέντρωσης στο robotaxi

Ο επαναπροσανατολισμός της Tesla στο robotaxi είναι επικίνδυνος. Ενώ οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες έχουν υιοθετήσει μια χαλαρή προσέγγιση για τη ρύθμιση της τεχνολογίας, ο έλεγχος σε πολιτειακό και τοπικό επίπεδο έχει αποδειχθεί δύσκολος, μετά από ατυχήματα με αυτοδηγούμενα οχήματα.

Ωστόσο, ο Μασκ στοιχηματίζει ότι η Tesla μπορεί να κάνει το robotaxi πραγματικότητα, καθιστώντας το FSD (Full Self-Driving) διαθέσιμο σε περισσότερους και μειώνοντας τις τιμές

Το σκεπτικό για τις απολύσεις της Tesla ήταν να ανακατευθύνονται οι δαπάνες στο robotaxi. Τα email που άρχιζαν «Αγαπητέ Υπάλληλε» στάλθηκαν μετά τα μεσάνυχτα. Στο εργοστάσιο μπαταριών της Tesla στη Νεβάδα, πολλοί υπάλληλοι τη Δευτέρα μεταφέρθηκαν σε ένα πάρκινγκ όπου οι φρουροί ασφαλείας σκανάριζαν τα διακριτικά για να ξεχωρίσουν ποιος δούλευε και ποιος είχε απολυθεί, σε μια άκρως ταπεινωτική εμπειρία.

Περίπου αυτή την περίοδο, ο Διευθύνων Σύμβουλος έμαθε ότι η εταιρεία είχε τσιγκουνευτεί στις αποζημιώσεις όσων απολύθηκαν.

«Σήμερα υπέπεσε στην αντίληψή μου ότι ορισμένα πακέτα αποζημιώσεων είναι λανθασμένα χαμηλά», έγραψε ο Μασκ σε ένα email στους εναπομείναντες υπαλλήλους της Tesla. «Ζητώ συγγνώμη για αυτό το λάθος. Διορθώνεται άμεσα».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ