
Οι διεθνείς ναυτιλιακές υπηρεσίες συνεισφέρουν 14,45 δισ. στερλίνες στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκτιμάται ότι συνεισφέρουν 800 εκατ. στερλίνες ετησίως.
Τα παραπάνω σημείωσαν ο Πρέσβης της Βρετανίας στην Ελλάδα Matthew Lodge (Μάθιου Λοτζ) και η Διευθύντρια Χώρας του DBT (Department for Business & Trade) Evita Souri (Εβίτα Σουρή), παρουσιάζοντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους και ενόψει της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια (3-7 Ιουνίου) τις στρατηγικές επιδιώξεις του Ηνωμένου Βασιλείου στον ναυτιλιακό τομέα και τους τομείς στους οποίους μπορεί να ενισχυθεί η ελληνοβρετανική συνεργασία.
Όπως ειπώθηκε ο ναυτιλιακός τομέας, ο οποίος αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, έχει επίσης μεγάλη σημασία για το Ηνωμένο Βασίλειο και το City of London.
Επίσης οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι μεταξύ των μεγαλύτερων πελατών του City (νομικές, ασφαλιστικές, χρηματοδοτικές, χρηματιστηριακές υπηρεσίες). Όσον αφορά τις ανησυχίες για τις επιπτώσεις του Brexit, ο Βρετανός Πρέβης ανέφερε ότι υπάρει εμπιστοσύνη στην πορεία του Ηνωμένου Βασιλείου, πρόσθεσε δε ότι η ββρετανική κυβέρνηση εστιάζει στην απεξάρτηση από τον άνθρακα, στην ασφάλεια των αλυσίδων εφοδιασμού, στην ενεργειακή ασφάλεια, στην ελευθερία ναυσιπλοΐας.
Η εξάρτηση της από τη ναυτιλία
Η Βρετανία υποστηρίζει αυτούς τους στόχους της διεθνούς ναυτιλίας καθώς η ίδια εξαρτά πλήρως την οικονομία της από τον ναυτιλιακό κλάδο. Σημειώνεται ότι το 95% όλων των εισαγωγών και εξαγωγών του Ηνωμένου Βασιλείου σε όγκο διακινείται δια θαλάσσης και σχεδόν όλα τα δεδομένα που εισέρχονται και εξέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο διακινούνται μέσω υποθαλάσσιων καλωδίων.
Συνολικά, ο ναυτιλιακός τομέας του Ηνωμένου Βασιλείου υποστήριξε πάνω από 55 δισ. λίρες σε κύκλο εργασιών επιχειρήσεων, 18,7 δισ. λίρες σε ακαθάριστη προστιθέμενη αξίας και 227.100 θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2019.
Ο βρετανός πρέσβης σημείωσε ότι ο τομέας της ναυτιλιακής τεχνολογίας στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι ήδη μια βιομηχανία αξίας 4 δισ. λιρών, η οποία εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 13 δισ. λίρες ετησίως έως το 2030. Δεν παράγουμε απλώς εξοπλισμό παγκόσμιας κλάσης – προσφέρουμε επίσης πρόσβαση σε νομικές και τεχνικές συμβουλές και εμπειρογνωμοσύνη, έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και μια σειρά άλλων υπηρεσιών, όπως η πιστοποίηση πλοίων και η εξειδικευμένη ναυτική ασφάλιση, συμπλήρωσε. Το Ηνωμένο Βασίλειο αναγνωρίζει την ανάγκη να συνεργαστεί με βασικές ναυτιλιακές οικονομίες για την προώθηση της αλλαγής Μπορούμε να το διευκολύνουμε αυτό, συνδέοντας εταιρείες και τη φανταστική καινοτομία τους με πιθανούς εταίρους σε παγκόσμιο επίπεδο, υπογράμμισε ο Μάθιου Λότζ.
Οι διμερείς σχέσεις Ηνωμένου Βασιλείου – Ελλάδας
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων πελατών του City για νομικές, ασφαλιστικές, χρηματοοικονομικές και χρηματιστηριακές υπηρεσίες. Η ναυτιλία είναι ένας παγκόσμιος κλάδος και οι ελληνικές εταιρείες που εδρεύουν είτε στην Ελλάδα είτε στο Ηνωμένο Βασίλειο ανησυχούν για τη θέση του Σίτι ως σημαντικό οικονομικό κέντρο κατά τη διάρκεια και μετά τη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την έξοδο από την ΕΕ – και μετά από αυτήν.
Υπάρχει μια παραδοσιακά ισχυρή σύνδεση μεταξύ της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και του συμπλέγματος χρηματοοικονομικών και ναυτιλιακών υπηρεσιών του Ηνωμένου Βασιλείου. Ειδικότερα η Ελλάδα είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως για τις νομικές υπηρεσίες του Λονδίνου, σχεδόν αποκλειστικά λόγω της ναυτιλίας. Στον Πειραιά λειτουργούν γραφεία μεγάλων βρετανικών δικηγορικών εταιρειών, όπως οι Hill Dickinson, Norton Rose Fulbright, HFW, WFW, Ince & Co, Stephenson Harwood, Clyde, Reedsmith, Thomas Cooper και Constant & Constant. Συνολικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ή τα P&I clubs, οι ασφαλιστές και οι δικηγόροι που λειτουργούν για λογαριασμό τους, εκτιμάται ότι δαπανούν περίπου πάνω από 180 εκατομμύρια λίρες ετησίως για νομικές αμοιβές.
Επίσης πάνω από το 85% των ελληνόκτητων πλοίων παρακολουθούνται από νηογνώμονες που ανήκουν στο IACS, ενώ ο Lloyd’s Register, ο δεύτερος μεγαλύτερος νηογνώμονας στον κόσμο, ταξινομεί πάνω από το 25% του ελληνόκτητου στόλου και είναι ο ηγέτης της αγοράς για τα πλοία υπό ελληνική σημαία με μερίδιο πάνω από 30%.
Το Λονδίνο είναι το κορυφαίο κέντρο παγκοσμίως για τις ναυτασφαλίσεις, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλίσεων P&I, που καλύπτουν το κύτος, τα μηχανήματα, το φορτίο, την ενέργεια και τους διάφορους κινδύνους, με τους Lloyds να αποτελούν τον πυρήνα. Ο μεγαλύτερος μεμονωμένος πωλητής υπηρεσιών underwriting για τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα παραμένει η Lloyd’s of London, κυρίως στον τομέα hull & machinery. Το Λονδίνο κατέχει σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο, περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας ασφαλιστικής αγοράς, μπροστά από τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.
Επίσης το Λονδίνο είναι κέντρο της μεσιτείας πλοίων, και ναυλώσεων καθώς πάνω από το ήμισυ των ναυλώσεων παγκοσμίως πραγματοποιούνται από ναυλομεσιτικές εταιρείες με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και το 30-40% των ναυλώσεων ξηρού χύδην φορτίου. Οι επιδόσεις των μεγάλων ναυλομεσιτών του Λονδίνου, όπως των Clarksons και Braemar, που ασχολούνται με τις ναυλώσεις και τις αγοραπωλησίες, είναι σταθερά ισχυρές στην ελληνική αγορά.
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι το κορυφαίο παγκόσμιο κέντρο ναυτιλιακών υπηρεσιών με μερίδιο περίπου 25% της συνολικής αγοράς.
Ηγέτης στην απανθρακοποίηση
Το Ηνωμένο Βασίλειο πρόσθεσε ο βρετανός πρέσβης, είναι παγκόσμιος ηγέτης στην απεξάρτηση του ναυτιλιακού τομέα από τον άνθρακα. Αναπτύσσουμε νέες τεχνολογίες και πρωτοπορούμε σε καινοτόμες προσεγγίσεις στην πράσινη ναυτιλία, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων που κινούνται με υδρογόνο, της αιολικής υποβοήθησης και της βελτιστοποίησης των πλοίων.
Τέλος τόνισε ότι δίνεται ιδιαίτερο βάρος στην προσέλκυση νέων ταλέντων στη ναυτιλία. Στο πλαίσιο του οράματός μας “Ναυτιλία 2050”, χρηματοδοτήσαμε την εκστρατεία “Άνθρωποι σαν εμένα”, μια εκστρατεία για την αντιμετώπιση της εικόνας της ναυτιλιακής βιομηχανίας και τη διάλυση των μύθων, καθώς και τη χρήση της τεχνολογίας, όπως τα συνδεδεμένα πλοία, για να μπορούν οι ναυτικοί να παραμένουν σε επαφή με την οικογένειά τους στη στεριά, υπογράμμισε ο Μάθιου Λότζ.
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα μοιράζονται πλούσια ναυτικές παραδόσεις και μια βαθιά ριζωμένη ιστορία στο θαλάσσιο εμπόριο. Με μια παραδοσιακά ισχυρή παρουσία, στα Ποσειδώνια, η αντιπροσωπεία του Ηνωμένου Βασιλείου αποδεικνύει την δέσμευση της, στην προώθηση των διαχρονικών εταιρικών σχέσεων μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Ελλάδας, δηλώνει ο Μάθιου Λοτζ ενόψει των Ποσειδωνίων 2024.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών