Η έλλειψη επιλογών γρήγορης φόρτισης είναι ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτροκίνησης και την προσέλκυση νέων αγοραστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 630.000 σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με το 86,5% των φορτιστών να είναι εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και χωρητικότητας μικρότερη των 22 kW.
Κίνα: Γιατί οι αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν έδαφος
Οι γρήγοροι φορτιστές DC (συνεχούς ρεύματος) που μπορούν να αποδώσουν περισσότερο από 22 kW ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελούν μόνο το 13,5% του συνόλου. Οι φορτιστές AC χρησιμοποιούνται κυρίως για εφαρμογές πιο αργής φόρτισης και είναι ιδανικοί για σπίτια, χώρους εργασίας και δημόσιους χώρους όπως σούπερ μάρκετ και εγκαταστάσεις αναψυχής. Οι φορτιστές DC είναι προσαρμοσμένοι για γρήγορη φόρτιση και συνήθως βρίσκονται συχνά κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων και κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, διευκολύνοντας τις επιλογές γρήγορης επαναφόρτισης για τους οδηγούς σε μεγάλα ταξίδια.
Μικρό το υφιστάμενο δίκτυο φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η έλλειψη ενός ισχυρού δικτύου υποδομής φόρτισης είναι μια σημαντική παράμετρος που αποθαρρύνει τους υποψήφιους καταναλωτές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ακόμη και σήμερα η αυτονομία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παίζει σημαντικό ρόλο. «Αν θέλουμε να πείσουμε τους Ευρωπαίους πολίτες να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα, η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός των συμβατικών οχημάτων», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Sigrid de Vries και συνέχισε: «Οι άνθρωποι χρειάζονται εύκολη πρόσβαση στους φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον και αυτά τα σημεία φόρτισης θα πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε μεγάλες ουρές».
Ένα πυκνό δίκτυο δημόσιων φορτιστών DC είναι σίγουρο ότι θα διευκολύνει τα μεγάλα ταξίδια και θα μειώσει το άγχος της αυτονομίας. Ο ανταγωνισμός, θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Latest News
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»
BP και JERA δημιουργούν κοινή εταιρεία στα αιολικά με δυναμικότητα 13 GW
Η παραγωγική ικανότητα της νέας εταιρείας, που δημιουργούν η βρετανική BP με την ιαπωνική JERA, θα φτάνει τα 13 GW
Επιδοτήσεις έως και 60% για ηλιακούς θερμοσίφωνες και αντλίες θερμότητας – Οι δικαιούχοι
Στο Ταμείο Ανάκαμψης τα συστήματα θέρμανσης νερού από ΑΠΕ, όπως οι ηλιακοί θερμοσίφωνες και οι αντλίες θερμότητας
Χωρίς... φρένο η BYD - Ξεπερνά Ford-Honda σε πωλήσεις, 200.000 νέες προσλήψεις
Η BYD βρίσκεται σε μια εκπληκτική επέκταση φέτος - Αυξημένη ικανότητα παραγωγής, πολλές χιλιάδες νέοι εργαζόμενοι στα εργοστάσια
Copernicus: Είναι «βέβαιο» πως το 2024 θα είναι το θερμότερο έτος στην ιστορία
Σύμφωνα με τον Κοπέρνικο (Copernicus), αναμένεται να είναι η πρώτη φορά που θα ξεπεραστεί ένα κρίσιμο όριο για την προστασία του πλανήτη από την υπερθέρμανση.
Μια «συννεφιασμένη» εξήγηση για τους καύσωνες
Τα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών του 2023 αποτέλεσαν γρίφο για τους επιστήμονες, που τώρα φαίνεται να βρήκαν τη λύση του στην απουσία χαμηλών νεφώσεων στην ατμόσφαιρα
Η ηλεκτροκίνηση... μπήκε στο Βατικανό με υπογραφή Mercedes-Benz
Ο Πάπας Φραγκίσκος παρέλαβε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο