
Η ευρωπαϊκή υποχρέωση της Booking να καταργήσει τη ρήτρα ισοτιμίας, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στις κρατήσεις και τα οικονομικά του τουριστικού κλάδου.
Ήταν κάτι που μέχρι τώρα ο κολοσσός των διαδικτυακών κρατήσεων απαιτούσε από τα ιδρύματα και τα εμπόδιζε να πωλούν δωμάτια μέσω των δικών τους καναλιών (μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, email ή άλλα κανάλια) σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που δημοσιεύονται στην πλατφόρμα.
Booking: «Μπορεί να φύγουμε από την ΕΕ, ανταγωνιστικό μειονέκτημα οι χαζές ρυθμίσεις»
Είναι ένα μέτρο που λαχταρούσε εδώ και καιρό ο κλάδος και θα γίνει πραγματικότητα από την 1η Ιουλίου, ως αποτέλεσμα της προσαρμογής στον νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές που επηρεάζει όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι αλυσίδες ξενοδοχείων επιδιώκουν να επωφεληθούν από την αλλαγή αυτή με εξαιρετικές προσφορές και την προώθηση των δικών τους καναλιών με τα οποία θα προσπαθήσουν επίσης να διατηρήσουν περισσότερους πελάτες, όπως επισημαίνουν πηγές του κλάδου από τις χώρες της ιβηρικής.
Τα ξενοδοχεία πάντα αντιλαμβάνονταν το Booking ως έναν μεγάλο εμπορικό σύμμαχο, αλλά εδώ και χρόνια καταγγέλλουν τις υψηλές προμήθειες που απαιτεί η πλατφόρμα για κάθε κράτηση, καθώς και άλλες απαιτήσεις, όπως η διάθεση ενός ελάχιστου αριθμού δωματίων.
Μέσω της πλατφόρμας οι περισσότερες κρατήσεις
Η εταιρεία με έδρα την Ολλανδία, ανήκει στην American Booking Holdings και είναι σήμερα το μεγαλύτερο «κέντρο» κρατήσεων στον κόσμο, ενώ κανένα άλλο διαδικτυακό πρακτορείο δεν αμφισβητεί την ηγεσία της: τρεις στις τέσσερις κρατήσεις (71%) που γίνονται στην Ευρώπη διαδικτυακά είναι μέσω αυτής της πλατφόρμας, σύμφωνα με τη μελέτη V Hotel Distribution της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εστιατορίων, Hotrec, της κύριας ένωσης του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ένα ουσιαστικά μονοπώλιο που της κόστισε τη δίωξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και από την ισπανική Εθνική Επιτροπή Αγορών και Ανταγωνισμού (CNMC), η οποία οριστικοποιεί ένα ιστορικό πρόστιμο 486 εκατομμυρίων ευρώ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, μετά την καταγγελία που κατατέθηκε το 2021 από την Ισπανική Ένωση Διευθυντών Ξενοδοχείων και την Ένωση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων της Μαδρίτης.
Στους λογαριασμούς της για το οικονομικό έτος 2023, η εταιρεία απέδωσε ζημίες 530 εκατομμυρίων δολαρίων σε αυτήν την προκαταρκτική απόφαση του ισπανικού οργανισμού.
Αυτή των ξενοδοχείων και των κρατήσεων θα είναι μια σχέση που είναι σχεδόν αδύνατο να αλλάξει σε γενικούς όρους παρά το νέο σενάριο. Η εξάρτηση από τον γίγαντα διανομής δωματίων είναι ιδιαίτερα σημαντική για όλα τα ξενοδοχεία.
Οι διαδικτυακές πλατφόρμες
Η τελευταία μελέτη Hotrec που δημοσιεύθηκε το 2022, έδειξε πώς, παρά την αύξηση των πωλήσεων μέσω απευθείας καναλιών από ξενοδοχεία, η αγορά συνεχίζει να εξαρτάται από τις διαδικτυακές πλατφόρμες όπως οι booking, expedia, ή Trip.com.
Στην Ισπανία με 32% καταγράφθηκε ποσοστό υψηλότερο από αυτό άλλων ευρωπαϊκών τουριστικών δυνάμεων όπως η Ιταλία (21%), η Ελλάδα (22,4%), η Γαλλία (25,7%) και πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (28,2%).
Πάντως, η Booking είναι πεπεισμένη ότι δεν θα υπάρξει αποσύνδεση από την πλατφόρμα και ότι σχεδόν τίποτα δεν θα αλλάξει τη σχέση με τις ξενοδοχειακές αλυσίδες.
Οι άνθρωποι της μιλώντας στην εφημερίδα ABC τόνισαν ότι, μέχρι τώρα, τα ξενοδοχεία ήταν πάντα «ελεύθερα» να καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις για τις υπηρεσίες τους όπως κρίνουν κατάλληλους χωρίς να επηρεάζονται από τη ρήτρα ισοτιμίας.
«Η ισοτιμία παρέχει σταθερά οφέλη τιμών για τους καταναλωτές, αλλά όπως έχουμε ανακοινώσει, θα συμμορφωθούμε με τις υποχρεώσεις μας βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές», σημείωσαν σχετικά.
Πηγή: in.gr


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι