
Αντιμέτωποι με υψηλότερους ναύλους βρίσκονται λιανοπωλητές, αυτοκινητοβιομηχανίες και άλλες επιχειρήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς κάνουν σχέδια έκτακτης ανάγκης ενόψει μίας απεργίας που απειλεί να κλείσει σχεδόν τριάντα λιμάνια την επόμενη εβδομάδα.
Η International Longshoremen’s Association, η οποία εκπροσωπεί 25.000 λιμενεργάτες στα λιμάνια μεταξύ του Maine και του Τέξας, δήλωσε ότι σχεδιάζει να εγκαταλείψει τη δουλειά νωρίς την Τρίτη, εκτός εάν οι διαχειριστές των λιμανιών συμφωνήσουν να αυξήσουν σημαντικά τους μισθούς τους και να περιορίσουν την αυτοματοποίηση.
Αναλυτές της JP Morgan εκτιμούν ότι η απεργία θα κλείσει τα λιμάνια της ανατολικής ακτής και του κόλπου που διακινούν περίπου τα μισά αγαθά που εισάγονται μέσω εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και ένδυσης, κοστίζοντας στην οικονομία των ΗΠΑ έως και 5 δισ. δολάρια κάθε μέρα.
ΗΠΑ: Φουρτούνες από απεργία σε 36 λιμάνια – Πάνω από 500 εκατ. το κόστος
Προβλήματα στα λιμάνια ενόψει εορτών
Σύμφωνα με τους Financial Times, μια τέτοια διακοπή θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές ενόψει της εορταστικής περιόδου αγορών. Οποιαδήποτε συμφόρηση λιμένων κινδυνεύει να περιορίσει τον εφοδιασμό πλοίων και να αυξήσει την τιμή που μπορούν να χρεώσουν οι πλοιοκτήτες στους πελάτες, κάτι που τελικά θα αυξήσει το κόστος για τους καταναλωτές των ΗΠΑ.
Οι μεγάλοι λιανοπωλητές έχουν προχωρήσει τις εισαγωγές μεγάλου μέρους των εμπορευμάτων ενόψει Χριστουγέννων και έχουν κάνει κρατήσεις με τις δυτικές ακτές του ωκεανού και τις σιδηροδρομικές εταιρείες, με την ελπίδα να αποφύγουν οποιαδήποτε αναστάτωση. Κατά τη διαδικασία, το κόστος μεταφοράς των επιχειρήσεων έχει αυξηθεί έως και 20% λόγω του επιπλέον χώρου αποθήκευσης που απαιτείται, σύμφωνα με τον Brian Pacula, ειδικό στην αλυσίδα εφοδιασμού στη συμβουλευτική West Monroe.
Οι απεργίες στις ΗΠΑ κινδυνεύουν να καθυστερήσουν τις αποστολές και να αυξήσουν το κόστος της ναυτιλίας παγκοσμίως
«Η πραγματικότητα είναι ότι η λιμενική υποδομή των ΗΠΑ γενικά δεν έχει ρυθμιστεί για να μεταφέρει όγκο 36 λιμένων μέχρι τη δυτική ακτή. . . », δήλωσε ο Ντάγκλας Κεντ της Ένωσης για τη Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Καθώς οι μικρότερες επιχειρήσεις αγωνίζονται να εισάγουν αγαθά πριν από οποιαδήποτε απεργία, το μέσο κόστος αποστολής ενός κοντέινερ 40 ποδών με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια από τη βόρεια Ευρώπη στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 29% στα 2.376 δολάρια από τα τέλη Αυγούστου, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Xeneta. Το κόστος των αποστολών από την Ασία, που μπορούν πιο εύκολα να εκτραπούν στη δυτική ακτή, δεν έχει αυξηθεί την ίδια περίοδο, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει εάν συνεχιστούν οι απεργίες, δήλωσε ο επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, Peter Sand.
Η απεργία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μόλις ένα μήνα πριν από την ημέρα των εκλογών, με ορισμένους ψηφοφόρους να ψηφίζουν ήδη σε ορισμένες πολιτείες
Προειδοποίησε μάλιστα, ότι οι απεργίες στις ΗΠΑ κινδυνεύουν να καθυστερήσουν τις εξερχόμενες αποστολές και να αυξήσουν το κόστος της ναυτιλίας παγκοσμίως, σε μια χρονιά που το εμπόριο έχει ήδη διαταραχθεί σοβαρά από τις επιθέσεις της μαχητικής ομάδας Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Πληθωριστικές πιέσεις
Ο αναλυτής της JPMorgan, Μπράιαν Όσενμπεκ, δήλωσε ότι «θα εκπλαγεί αν η απεργία διαρκούσε περισσότερο από μία εβδομάδα». Ωστόσο, εάν διαρκέσει πολύ περισσότερο, οι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι οι καταναλωτές θα συναντήσουν γυμνά ράφια και αυξήσεις τιμών που δεν έχουν παρατηρηθεί από την έναρξη της πανδημίας Covid-19.
Η απεργία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μόλις ένα μήνα πριν από την ημέρα των εκλογών, με ορισμένους ψηφοφόρους να ψηφίζουν ήδη σε ορισμένες πολιτείες που προσφέρουν πρόωρη ψηφοφορία. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η οικονομία είναι το νούμερο ένα ζήτημα των ψηφοφόρων.
Αξιωματούχοι της κυβέρνησης Μπάιντεν έχουν επαφές με όλα τα μέρη για να τα ενθαρρύνουν να «διαπραγματευτούν με καλή πίστη», δήλωσε εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου.
Ο Λευκός Οίκος επανέλαβε ότι ο Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δεν σκέφτεται να επικαλεστεί τον νόμο Taft-Hartley για να αναγκάσει τους λιμενεργάτες να επιστρέψουν στη δουλειά, προσθέτοντας ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού της χώρας είναι πιο ανθεκτικές σήμερα από ό,τι κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Εάν η απεργία συνεχιστεί, «νομίζω ότι θα έχει πολιτικό αντίκτυπο», είπε ο Σεθ Χάρις, πρώην κορυφαίος σύμβουλος εργασιακής πολιτικής του Μπάιντεν, τώρα ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο Κοινωνικής Αλλαγής Burnes του Πανεπιστημίου Northeastern.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

Σε 2 εβδομάδες ο οδικός χάρτης για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Ο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε στη Σύνοδο Κορυφής για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας στο Λονδίνο

Eυελιξία στην αποθήκευση φυσικού αερίου ζητά η επιτροπή της ευρωβουλής
Η ψηφοφορία για τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο

Άρση των κυρώσεων σε Nord Stream και ρωσικά assets στην Ευρώπη μελετούν οι ΗΠΑ
Τα σχέδια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των συζητήσεων για τερματισμό του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας

Στο μικροσκόπιο οι επιδοτήσεις στο ρεύμα - Τι ανακοίνωσε ο Παπασταύρου
Άμεσα θα ανακοινωθούν οι επιδοτήσεις ρεύματος προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Τι τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου

«Δεν πήραμε το μάθημα από την ενεργειακή κρίση» - Καμπανάκι από τον ΙΕΑ
Η σύνοδος κορυφής του Λονδίνου θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στα διδάγματα της κρίσης που ακολούθησε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επίσκεψη Παπασταύρου στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ
Ο ΥΠΕΝ κ. Παπασταύρου τόνισε πως «το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας μας αντιμετώπισε προκλήσεις, λόγω της υψηλής παραγωγής και της χαμηλής κατανάλωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερφόρτωση»

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό