
Πόσες φορές στην ιστορία, ένας επιχειρηματίας δραστηριοποιείται από το τσάι μέχρι τα αυτοκίνητα και το ατσάλι, έχει ετήσια έσοδα 100 δισ. δολ., απασχολεί 660.000 υπαλλήλους, ζει ταπεινά και έχει πάντα στο μυαλό του τους αδύναμους;
Ινδία: Πέθανε ο πρόεδρος της κρατραιάς αυτοκινητοβιομηχανίας TataGroup
Μετά τον θάνατο προ ημερών του Ράταν Τάτα, του προέδρου του πανίσχυρου ινδικού ομίλου Τάτα (Tata Group), θα είναι δύσκολο να έρθει στο μυαλό μια τέτοια προσωπικότητα.
Ο Ινδός Ράταν Τάτα, έφυγε από τη ζωή στις 9 Οκτωβρίου σε ηλικία 86 ετών, μετά από νοσηλεία στην εντατική σε νοσοκομείο του Μουμπάι.
Δεν έχει τη φήμη ενός Έλον Μασκ, Μπιλ Γκέιτζ ή ενός Μπερνάρ Αρνό, παρά το γεγονός ότι τα μεγέθη των επιχειρήσεών του ήταν τεράστια.
Ως επικεφαλής του Ομίλου Τάτα, η ινδική επιχειρηματική αυτοκρατορία που ιδρύθηκε πριν από περισσότερα από 150 χρόνια, έγινε βαθιά συνυφασμένη με την εταιρική ανάπτυξη και την κοινωνική ανάπτυξη της Ινδίας.
Κατά τη διάρκεια των 21 ετών του ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, από το 1991 έως το 2012, τα κέρδη του Ομίλου Τάτα αυξήθηκαν 50 φορές, με τα περισσότερα έσοδα να προέρχονται από πωλήσεις στο εξωτερικό τέτοιων γνωστών μαρκών, όπως οχήματα Jaguar και Land Rover και τσάι Tetley.
Παρά τη διεθνή εμβέλεια του ομίλου με την καταπληπτική ετερογένεια δραστηριοτήτων, ο αντίκτυπός του στο εσωτερικό της πατρίδας του παρέμεινε μεγαλύτερος από ποτέ υπό την ηγεσία του.
Για τους Ινδούς της μικρομεσαίους τάξης, ήταν σχεδόν αδύνατο να περάσουν τη μέρα χωρίς να αγοράσουν αγαθά και υπηρεσίες Tata. Ξυπνούσαν με τσάι Tata, σερφάριζαν στο Διαδίκτυο με το Tata Photon, παρακολούθησαν προγράμματα Tata Sky στην τηλεόραση, έκαναν ταξί Tata ή οδήγησαν τα δικά τους αυτοκίνητα Tata και χρησιμοποίησαν αμέτρητα προϊόντα κατασκευασμένα από χάλυβα Tata.

Ράταν Τάτα: Οι επιχειρηματικές τακτικές του
Ο Τάτα είχε βάλει σκοπό της ζωής του να βελτιώσει τη καθημερινή ζωή των Ινδών, κάτι που αντικατοπτριζόταν στις ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές του, καθώς πολλά από τα κέρδη του ομίλου Tata χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη φιλανθρωπικής εργασίας στην εκπαίδευση, την υγειονομική περίθαλψη και την επιστημονική έρευνα.
«Η ασυνήθιστη ιδιοκτησιακή δομή του Ομίλου Tata πρόσθεσε στη γοητεία του Τάτα», όπως αναφέρουν οι New York Times. «Η μητρική εταιρεία Tata Sons Pvt. Ltd., κατείχε την πλειοψηφία των μετοχών και ανήκε η ίδια κατά τα 2/3 σε φιλανθρωπικά καταπιστεύματα χρηματοδοτούμενα από μέλη της οικογένειας Τάτα».
«Η συμπονετική απάντηση του Ράταν Τάτα στις κρίσεις, η παροχή βοήθειας κατά τη διάρκεια φυσικών καταστροφών και η υποστήριξη κοινοτήτων που έχουν ανάγκη, ενίσχυσε περαιτέρω τη φήμη του ως βιομήχανου που έθεσε την ευημερία των ανθρώπων στον πυρήνα της επιχείρησής του» λέει ο καθηγητής Παγκόσμιας Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο του Έσσεξ, Τάνκομ Αρούν. «Η κληρονομιά του Ράταν Τάτα ως «λαϊκού βιομήχανου» εδραιώνεται από τη βαθιά αίσθηση ευθύνης του για τη βελτίωση της ζωής των απλών ανθρώπων», σχολίασε ο Αρούν επικαλούμενος την ατάκα του Τάτα: «Θα ήθελα να με θυμούνται ως κάποιον που έκανε τη διαφορά, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο».
Όταν ξέσπασε ο κορονοϊός, η εταιρεία Tata Steel ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να πληρώνει μισθούς και ιατρικά επιδόματα στις οικογένειες των Ινδών υπαλλήλων που πέθαναν από τον ιό, έως ότου ο νεκρός εργαζόμενος να κλείσει τα 60!
Πολλά χρόνια πιο πριν, στον απόηχο των σφαγών του 1984, είχε παρέμβει για να βοηθήσει τους πληγέντες. Υπενθυμίζεται ότι τότε, μετά τη δολοφονία της πρωθυπουργού της Ινδίας Ίντιρα Γκάντι από τρεις αυτονομιστές Σιχ, μέλη της φρουράς της, προκλήθηκαν έντονες συγκρούσεις ανάμεσα σε Ινδουιστές και Σιχ σε όλη την Ινδία. Ο Τάτα δώρισε φορτηγά στους οδηγούς φορτηγών Σιχ, μέσω της Tata Motors, αφού έχασαν τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια της βίας. Με αυτόν τον τρόπα ανέκτησαν τα προ το ζην.
Η φιλανθρωπική του δωρεά έδωσε τη δυνατότητα σε πολλά θύματα των Σιχ να ξαναχτίσουν τις ζωές και τις επιχειρήσεις τους. Έτσι, μετά από αυτή την πράξη, οι οδηγοί Σιχ στο Παντζάμπ και σε άλλα μέρη της Ινδίας συνεχίζουν να παραμένουν πιστοί πελάτες των φορτηγών Τάτα.
Ο ίδιος προτιμούσε να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και πρόβαλλε δημόσια μια εικόνα ενός ντροπαλού μοναχικού άνδρα που δεν παντρεύτηκε ποτέ, δίχως να κάνει παιδιά.
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, αποκάλεσε τον Τάτα «μια συμπονετική ψυχή και έναν εξαιρετικό άνθρωπο», λέγοντας ότι είχε «μια αταλάντευτη δέσμευση να κάνει την κοινωνία μας καλύτερη».
Φαίνεται να το κατάφερε αυτό ο «λαϊκός βιομήχανος» γι΄αυτό και θα συνεχίσουν απ΄ότι φαίνεται να πίνουν νερό στο ονομά του εκατοντάδες χιλιάδες.
Πηγή In.gr / Με πληροφορίες από New York Times, The Conversation, BBC


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια