
«Και έσονται οι δύο εις σάρκαν μίαν». Ο λόγος για τους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda και Nissan, που ανακοίνωσαν επισήμως την έναρξη των συνομιλιών για τη συγχώνευση των δύο εταιρειών, με φόντο τις νέες συνθήκες που δημιουργεί ο επιθετικός ανταγωνισμός από την Κίνα, ο οποίος αναγκάζει τις παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
Σύμφωνα με την κοινή ενημέρωση, οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπέγραψαν μια κατ’ αρχήν συμφωνία για συνομιλίες. Η Honda είπε επίσης ότι θα επαναγοράσει έως και 1,1 τρισεκατομμύρια γιεν (7 δισεκατομμύρια δολάρια) από τις μετοχές της.
Αυτοκινητοβιομηχανία: Τα ηλεκτρικά οχήματα αλλάζουν το χάρτη [γράφημα]
Ενιαία εταιρεία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για αυτόν τον σκοπό και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα πρέπει να εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέχρι τον Αύγουστο του 2026, ανέφεραν οι εκπρόσωποι των εταιρειών, προσθέτοντας ότι η Honda θα είναι σε θέση να ορίσει την πλειοψηφία των διευθυντών της εταιρείας.
Η Mitsubishi, η οποία ανήκει κατά 24,5% στη Nissan, υπέγραψε επίσης το μνημόνιο συμφωνίας και πιθανότατα θα είναι μέλος του ομίλου με την τελική απόφαση για αυτό να αναμένεται στα τέλη Ιανουαρίου.

Η εξαγορά της Honda ακυρώνει μια προαναγγελθείσα επαναγορά ύψους 100 δισεκατομμυρίων γιεν και θα ξεκινήσει στις 6 Ιανουαρίου και θα διαρκέσει το μεγαλύτερο μέρος του 2025, σύμφωνα με την ανακοίνωση. Η εταιρεία σχεδιάζει να επαναγοράσει έως και 1,1 δισεκατομμύρια μετοχές, ή σχεδόν το 24% των μετοχών της, εξαιρουμένων των κρατικών τίτλων.
Η συμφωνία
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, δήλωσε ότι οι συνέργειες από τη συνδυασμένη εταιρεία θα πρέπει να οδηγήσουν σε αύξηση των λειτουργικών κερδών άνω του 1 τρισεκατομμυρίου γιεν, φτάνοντας τελικά στα 3 τρισεκατομμύρια γιεν.
«Και οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν ως εξ ολοκλήρου θυγατρικές της κοινής εταιρείας χαρτοφυλακίου με τις αντίστοιχες μάρκες τους», δήλωσε ο Mibe. Η εταιρεία συμμετοχών θα περιλαμβάνει τις μάρκες τόσο της Honda όσο και της Nissan και θα περιτυλίξει τη μεγάλη μονάδα μοτοσικλετών της Honda.

Ο ανταγωνισμός από την Κίνα
Μια τέτοια συμμαχία θα οδηγήσει σε μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, απέναντι στην Toyota στο εσωτερικό, και κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD και Geely στο εξωτερικό.
Και οι τρεις ιαπωνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν σε κάποιο βαθμό μια υπαρξιακή απειλή που προκαλείται από την ιλιγγιώδη στροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, απομακρυνόμενη από αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στην Κίνα, η αυξανόμενη δημοτικότητα των εγχώριων ηλεκτρικών οχημάτων έχει οδηγήσει τις ξένες μάρκες να δίνουν μάχη για την επιβίωση.
Τι σημαίνει η συχώνευση για τη Nissan και τη Honda
Η Honda και η Nissan αναγκάστηκαν να μειώσουν το προσωπικό και την παραγωγή, ενώ η Mitsubishi έχει σχεδόν εκτοπιστεί από την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
Την ίδια στιγμή, η ανάκαμψη στις πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αερίου στη Βόρεια Αμερική άφησε πίσω τη Nissan, ενώ η Toyota, πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, πήρε μια ευπρόσδεκτη ώθηση. Η Nissan έχασε αυτή την ευκαιρία, λόγω της ξεπερασμένης γκάμας προϊόντων της από την οποία έλειπαν ελκυστικές επιλογές για υβριδικά.
Για τη Nissan, η συγχώνευση με τη Honda θα μπορούσε να προσφέρει την απαραίτητη ανακούφιση αφού οι ασήμαντες πωλήσεις στις ΗΠΑ και στην Κίνα προκάλεσαν τεράστια πτώση των εσόδων, αναγκάζοντας την αυτοκινητοβιομηχανία να περικόψει θέσεις εργασίας, να μειώσει την παραγωγική της ικανότητα και να μειώσει την ετήσια προοπτική κερδών της κατά 70%.
«Η συνεργασία με τη Honda δεν είναι σημάδι ότι εγκαταλείπουμε τα σχέδιά μας να ανατρέψουμε [τα πράγματα για] τη Nissan», δήλωσε τη Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Makoto Uchida.
Αν και είναι δίκαιο να πούμε ότι τα πλεονεκτήματα δεν είναι τόσο προφανή για τη Honda, μια συνεργασία με τη Nissan και τη Mitsubishi Motors θα παρείχε την κλίμακα και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που επιδιώκει εδώ και χρόνια για να διατηρήσει την παρουσία της σε μια παγκόσμια βιομηχανία που κυριαρχείται όλο και περισσότερο από ενοποιημένους, μεγάλους παίκτες, επισημαίνει το Bloomberg.


Latest News

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης