
Λίγα μόλις 24ωρα πριν το τέλος του χρόνου, η συντριβή του Boeing 737 της Jeju Air ήταν ένα συντριπτικό πλήγμα για τον τομέα των αερομεταφορών. Και αυτό γιατί το δυστύχημα του νοτιοκορεατικού αεροσκάφους με τους 179 νεκρούς, ήταν η χειρότερη αεροπορική καταστροφή που σημειώθηκε τα τελευταία πέντε χρόνια.
Αλλα και για έναν άλλο λόγο. Γιατί σημειώθηκε, την ακριβώς επόμενη χρονιά απο εκείνη που χαρακτηρίστηκε ως η καλύτερη χρονιά για τις αερομεταφορές, με μόλις ένα θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα.
Νότια Κορέα: Συντριβή αεροσκάφους με 181 επιβαίνοντες – Μόλις οι 2 επιζώντες
Η χρονιά που φεύγει είναι μια κακή χρονιά για τις αερομεταφορές και για έναν ακόμη λόγο. Θα μπορούσε κανείς να προσθέσει και το παρ΄ολίγον ατύχημα της Alaska Airlines εξαιτίας κατασκευαστικού λάθους που προκαλεσε όχι μόνον το άνοιγμα της πόρτας του αεροσκάφους 737 αλλά άνοιξε και τις «θύρες» που αποκάλυψαν τα προβλήματα σε μια απο τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών του κόσμου, τη Boeing…
Τα συμβάντα του 2024
Τα αεροπορικά δυστυχήματα που έγιναν το 2024 στοίχισαν τη ζωή σε 318 ανθρώπους συνολικά, σε προγραμματισμένες πτήσεις αεροσκαφών και οι αερομεταφορές είχαν να δουν τόσο βαρύ φόρο αίματος από το 2018 όταν είχαν γίνει 11 θανατηφόρα δυστυχήματα με 511 νεκρούς, συμπεριλαμβανομένων των 189 επιβατών του Boeing 737 Max της Lion Air .
Επίσης, το έτος 2024 σηματοδοτεί την ανακοπή της σταθερής βελτίωσης της ασφάλειας των αερομεταφορών που παρατηρείται από το 2020, σημειώνει η γαλλική εφημεριδα Les Echos .

Bloomberg (Επεξεργασία στοιχείων) – Ο πίνακας αφορά μόνον σε δυστυχήματα με εμπορικά επιβατικά αεροσκάφη
Σύμφωνα με το Bloomberg στη διάρκεια του 2024 σημειώθηκαν έντεκα αεροπορικά δυστυχήματα και εξ αυτών τα τέσσερα ήταν πολύνεκρα. Μάλιστα αυτα που έγιναν τις τελευταίες ημέρες του Δεκεμβρίου, ειχαν μεγαλο αριθμο θανάτων, όπως φαίνεται και στον πίνακα.
Το αεροσκάφος της κορεατικής Jeju Air που συνετρίβη στο τέλος του αεροδιαδρόμου, προκάλεσε το θάνατο 179 επιβατών. Το αμέσως επόμενο ηταν αυτο της βραζιλιάνικης VoePass με 62 νεκρούς, τον περασμένο Αυγουστο. Ο θλιβερος απολογισμός της πτώσης του αεροσκάφους των αερογραμμών του Αζερμπαιτζάν, που κατέπεσε απο πολεμικά πυρά ήταν 38 νεκροί ενώ αλλοι 18 επιβάτες σκοτώθηκαν όταν συνετρίβη στο αεροδρόμιο του Κατμαντού αεροσκάφος της Saurya Airlines.
Το έτος 2024 είχε ήδη ξεκινήσει άσχημα, μόλις στην αρχή του νέου χρόνου. Η σύγκρουση ενός Airbus A350 της Japan Airlines και ενός DHC-8 της ιαπωνικής ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο Tokyo-Haneda στις 2 Ιανουαρίου, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο των δύο ανδρών της ακτοφυλακής και την ολική καταστροφή και των δύο αεροσκαφών. Ευτυχώς, οι 379 επιβαίνοντες στο Airbus A350-900 κατάφεραν να εκκενώσουν το αεροσκάφος πριν αυτό καταστραφεί ολοσχερώς από τη φωτιά.
Τρεις ημέρες αργότερα, στις 5 Ιανουαρίου, μια άλλη καταστροφή αποφεύχθηκε οριακά σε ένα Boeing 737 Max της Alaska Airlines , όταν ένα κλείστρο πόρτας αποκολλήθηκε κατά τη διάρκεια της πτήσης. Το αεροσκάφος κατάφερε να προσγειωθεί χωρίς θύματα, αλλά το περιστατικό βύθισε την Boeing ξανά σε μια από τις σοβαρότερες κρίσεις στην ιστορία της, αφού η έρευνα αποκάλυψε ότι το κλείστρο είχε τοποθετηθεί λανθασμένα.
Τραγωδία στη Βραζιλία
Τον περασμένο Ιούλιο, η Saurya Airlines του Νεπάλ συνετρίβη μετά την απογείωσή της από το Κατμαντού, σκοτώνοντας 18 ανθρώπους.
Στις 9 Αυγούστου, η απόλυτη φρίκη έπληξε τη Βραζιλία, όταν ένα αεροσκάφος ATR 72-500 της περιφερειακής αεροπορικής εταιρείας Voepass Linhas Aereas συνετρίβη στα περίχωρα του Σάο Πάολο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 62 επιβάτες και το πλήρωμα.
Το αεροσκάφος βιντεοσκοπήθηκε να πέφτει σαν πέτρα, χωρίς οι πιλότοι να μπορούν να ανακτήσουν τον έλεγχο. Η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, αλλά σύμφωνα με μια προκαταρκτική έκθεση, το αεροσκάφος έπεσε θύμα ξαφνικού φαινομένου παγετού, το οποίο το έκανε να χάσει την άνωση.
Συντριβή της Azerbaijan Airlines

Τα συντρίμια του αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines κοντά στην πόλη Άχταου του Καζακστάν.
Σε αυτό το στάδιο, ωστόσο, ο απολογισμός για το 2024 θα παρέμενε στα ίδια επίπεδα με το 2023. Όμως, οι δύο συντριβές της Azerbaijan Airlines στις 25 Δεκεμβρίου και της Jeju Air στις 29 Δεκεμβρίου αύξησαν σημαντικά τον αριθμό των νεκρών.
Η πτώση του αεροσκάφους των αερογραμμών του Αζερμπαϊτζάν για την οποία ενέχονται πυρά αντιαεροπορικών, προκάλεσε το θάνατο συνολικά 38 επιβατών. Ο πρόεδρος του Αζερμπαϊτζάν είπε ότι το αεροπλάνο καταρρίφθηκε κατά λάθος από τη Ρωσία.
It is with profound sorrow that we have learned of the accident of Jeju Air Flight 2216, at Muan International Airport, Republic of Korea, on 29 December 2024, taking the lives of many people on board and injuring others.
— ICAO (@icao) December 29, 2024
Με 179 νεκρούς, η συντριβή του Boeing 737-800 της Jeju Air είναι ακόμη και η χειρότερη αεροπορική καταστροφή μετά τη συντριβή του B737 Max της ινδονησιακής αεροπορικής εταιρείας Lion Air το 2018. Είναι το δυστυχημα που δημιουργεί τις πρωτες αμφβολίες για το καμάρι της Boeing, το 737 Max….
Αερομεταφορές και ασφάλεια
Παρ’ όλα αυτά, υπογραμμίζει η Les Echos, τα αεροπορικά ταξίδια παραμένουν ένας πολύ ασφαλής τρόπος μεταφοράς, δεδομένου ότι το 2024 θα μεταφερθούν συνολικά 4,9 δισεκατομμύρια επιβάτες.
Το καταστροφικό τέλος του 2024 αναμένεται να παραμείνει στα ίδια επίπεδα με την τελευταία πενταετία, με ποσοστό ατυχημάτων περίπου 1,2 ανά εκατομμύριο πτήσεις και κίνδυνο θανατηφόρων ατυχημάτων περίπου 0,1 ανά εκατομμύριο. Το 2016, το ποσοστό ατυχημάτων ήταν ακόμη 2,15 ανά εκατομμύριο.
Οπως επισημαίνει το Bloomberg , η ασφάλεια των αεροπορικών εταιρειών βελτιώνεται εδώ και δεκαετίες, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές, οι κατασκευαστές και οι αερομεταφορείς ενσωματώνουν τα διδάγματα που έχουν αποκομίσει για την ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων και τη βελτίωση των πιθανοτήτων επιβίωσης όταν τα πράγματα πάνε στραβά.
Για παράδειγμα, οι σχεδιασμοί που αποτρέπουν την πυρκαγιά στο Airbus A350 με ανθρακικό κέλυφος -ένα απο αυτα ενεπλάκη στο δυστυχημα του περασμένου Ιανουαρίου στο Τόκιο- σε συνδυασμό με την σχεδόν άψογη εκτέλεση των οδηγιών από το πλήρωμα της Japan Airlines (JAL) αλλά και της ομάδας διάσωσης επέτρεψαν την επιβίωση και των 379 επιβατών.


Latest News

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα