
Η αεροπορική βιομηχανία προετοιμάζεται για άλλη μια χρονιά δυσκολιών, καθώς οι καθυστερήσεις παράδοσης στη Boeing και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας πρόκειται να συνεχιστούν και το 2025, λένε σύμβουλοι αερομεταφορών.
Την Κυριακή συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τότε που ένα πάνελ πόρτας ανατινάχθηκε σε ένα Boeing 737 Max 9 σε πτήση που εκτελούσε η Alaska Airlines, αναζωπυρώνοντας τη συζήτηση σχετικά με τα πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας της Boeing.
Boeing: Ο μεγάλος χαμένος του Dow Jones το 2024
Έκτοτε, η εταιρεία έχει θεσπίσει μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού και των αυξημένων επιθεωρήσεων, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της ίδιας της εταιρείας, η οποία επίσης ανάφερε ότι βελτίωσε το σύστημα «Speak Up» («Μιλήστε ελεύθερα») για να ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να αναφέρουν προβληματισμούς τους στον χώρο εργασίας.
«Δέστε τη ζώνη σας»
Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό, είπε ο Mike Boyd, πρόεδρος και συνιδρυτής της εταιρείας αεροπορικών συμβούλων Boyd Group International, μιλώντας στο CNBC.
«Όλο το διοικητικό συμβούλιο έπρεπε να είχε απολυθεί. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος και οι νέοι άνθρωποι εκεί μέσα λένε ότι κάνουν κάτι, αλλά αυτό είναι ένα πολύ βαθύ πρόβλημα» σημείωσε.
Χωρίς παραδόσεις αεροσκαφών από την Boeing, αεροπορικές εταιρείες όπως η Southwest, η Wizz Air και η Ryanair ξοδεύουν χρήματα που «δεν ήθελαν να ξοδέψουν για να επισκευάσουν αεροπλάνα που επρόκειτο να αποσυρθούν», είπε ο ίδιος.
«Δέστε τη ζώνη σας. Θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά μπροστά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Η Boeing πρόκειται να χάσει πολύ έδαφος από τους φίλους μας στην Airbus. Απλώς δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό», υπογράμμισε ο Mike Boyd, προσθέτοντας ότι η εταιρεία μπορεί να γίνει περισσότερο «δευτερεύων παίκτης» σε σχέση με την Airbus στο μέλλον.
Ο Pete Buttigieg, ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, δήλωσε τη Δευτέρα ότι η Boeing έχει «πολύ περισσότερη» δουλειά να κάνει, σύμφωνα με το Reuters.
«Η αλλαγή κουλτούρας στην Boeing είναι κάτι που είναι ένα πραγματικό έργο σε εξέλιξη», σημείωσε. «Ο μόνος τρόπος για να το αξιολογήσουμε πλήρως θα είναι να δούμε ότι μπορούν να βελτιώνουν συνεχώς τα αποτελέσματα».
Οχι πριν τα τέλη του 2025
Ο John Grant, επικεφαλής αναλυτής στην εταιρεία αεροπορικών πληροφοριών OAG, τόνισε ότι απτές βελτιώσεις στη Boeing είναι απίθανο να γίνουν πριν από τα τέλη του 2025, το νωρίτερο.
«Με τις ρυθμιστικές αρχές να σέρνονται σε όλη την εταιρεία και τις νέες διαδικασίες να δημιουργούνται, είναι ίσως πολύ νωρίς να πούμε ότι τα πράγματα βελτιώνονται», είπε. «Τα καλά νέα είναι ότι τα πράγματα δεν έχουν χειροτερέψει από επιχειρησιακή άποψη».
Ωστόσο, «τα οικονομικά και οι εργασιακές σχέσεις είναι ένα άλλο ζήτημα», είπε.
Η Boeing δεν έχει ετήσιο κέρδος από το 2018. Η εταιρεία υπέστη άλλη μια οπισθοδρόμηση στην παραγωγή αφού οι μηχανικοί της ξεκίνησαν μια απεργία επτά εβδομάδων που ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο με τους εργαζομένους να εξασφαλίζουν αύξηση μισθού 38%.
Ένας εκπρόσωπος της Boeing είπε στο CNBC ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στη σταθεροποίηση της επιχείρησης και στην εφαρμογή του «Σχεδίου Ασφάλειας και Ποιότητας». Ο εκπρόσωπος τόνισε μια σειρά από ενέργειες που έκανε η Boeing το 2024, από αλλαγές ηγεσίας στο διοικητικό συμβούλιό της και την εξαγορά της Spirit AeroSystems έως την επέκταση της μονάδας της στη Νότια Καρολίνα για αυξημένη παραγωγή των 787.
Πέρα από την Boeing
Τα προβλήματα στον κλάδο των αερομεταφορών υπερβαίνουν κατά πολύ την Boeing, δήλωσε ο Brendan Sobie, ανεξάρτητος αναλυτής της Sobie Aviation.
Από τις ελλείψεις ανταλλακτικών έως τη συντήρηση του κινητήρα, είπε, «αφορά ολόκληρο το οικοσύστημα των εταιρειών που βρίσκονται γύρω από τον κλάδο».
«Ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος και δεν υπάρχει κανένα πραγματικό σημάδι ότι αυτό θα εξαφανιστεί σύντομα», είπε. «Αυτά είναι προβλήματα που θα χρειαστούν χρόνια – ούτε ένα χρόνο – για να επιλυθούν».
Ο Sobie είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα απογοητευμένες από τα προβλήματα αξιοπιστίας και συντήρησης των κατασκευαστών κινητήρων Pratt & Whitney και Rolls-Royce.
Τι σημαίνει αυτό για τους ταξιδιώτες
Τα προβλήματα με τους κινητήρες κινητήρα αναγκάζουν πολλές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Hawaiian Airlines και Spirit Airlines, να κρατήσουν στο έδαφος μέρος του στόλου τους, σύμφωνα με τον Boyd, ο οποίος πρόσθεσε μεταξύ άλλων ότι ενδεικτικά η Wizz Air στην ΕΕ μόλις καθήλωσε 40 αεροπλάνα για το έτος.
Αυτό θα κάνει πιο δύσκολο να βρεθούν καλές συμφωνίες για αεροπορικά εισιτήρια το 2025, είπε ο ίδιος, συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά ότι ούτε ο Ο Λίρι της Ryanair δεν θα μπορούσε να το υποσχεθεί.
Αύξηση ναύλων
Ο Scott Keyes, ιδρυτής του ιστότοπου αεροπορικών ταξιδιών Going, είπε ότι οι αεροπορικοί ναύλοι πιθανότατα θα αυξηθούν το 2025. Σε μια ανάρτηση στις 30 Δεκεμβρίου, ο Keyes περιέγραψε πώς έχει αλλάξει το κόστος των πτήσεων προς, από και εντός των ΗΠΑ μετά την πανδημία.
2020: -17%
2021: -4%
2022: +36%
2023: -12%
2024: +5%
Ωστόσο, ο Brendan Sobie είπε ότι τα προβλήματα χωρητικότητας μπορεί να αντισταθμιστούν από την αύξηση των πτήσεων, ιδιαίτερα στην Ασία-Ειρηνικό, όπου ο κλάδος εξακολουθεί να ανακάμπτει από την πανδημία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι αεροπορικοί ναύλοι ομαλοποιούνται σε επίπεδα πάνω από τους ναύλους πριν από την πανδημία, αλλά κάτω από τα επίπεδα αιχμής του 2022 — ωστόσο, τα προβλήματα κόστους και εφοδιαστικής αλυσίδας δεν ομαλοποιούνται με τους ίδιους ρυθμούς. Το 2025 μπορεί να φέρει κάποια βελτίωση, πρόσθεσε, αλλά «συνολικά, αυτές οι προκλήσεις εξακολουθούν να υπάρχουν».


Latest News

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ