
Νέες «υψηλές πτήσεις» προδιαγράφει για το 2025 και τα επόμενα χρόνια η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την άνοδο της επιβατικής κίνησης να τον «υποχρεώνει» να επιταχύνει την υλοποίηση του επενδυτικού του προγράμματος, συνολικού ύψους 1,28 δις. ευρώ, ενσωματώνοντας τις δυο φάσεις σε μία.
«Οι παράγοντες που στηρίζουν τη ζήτηση για ταξίδια στην Ελλάδα παραμένουν ισχυροί και συνεχίζουμε να αναμένουμε ένα ελκυστικό περιβάλλον ζήτησης» αναφέρει η διοίκηση και ως εκ τούτου η επιβατική κίνηση κατά τη διάρκεια του 2025 θα αυξηθεί σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, ενώ μακροπρόθεσμα εκτιμά ότι η ανάπτυξη της κίνησης θα συγκλίνει σταδιακά σε χαμηλό μονοψήφιο ρυθμό αύξησης.
Το Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου βασίζεται στο Χωροταξικό Σχέδιο (Master Plan) το οποίο έχει λάβει την έγκριση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) την 27η Δεκεμβρίου 2019
Η επιτάχυνση της επέκτασης του αεροδρομίου
«Έχοντας ήδη καταγράψει σημαντική πρόοδο στην προετοιμασία μας για την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου και λαμβάνοντας υπόψιν τη δυναμική και τις τάσεις της επιβατικής κίνησης, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την απόφασή μας να επιταχύνουμε την επέκταση των εγκαταστάσεών μας, ενοποιώντας τις δύο φάσεις ανάπτυξης 33MAP7 και 40MAP, προκειμένου να διασφαλίσουμε την απαιτούμενη δυναμικότητα για την εξυπηρέτηση 40 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως έως το 2032», δήλωσε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ κ. Γιάννης Παράσχης.
Η επιτάχυνση της επέκτασης του Αεροδρομίου πρόσθεσε «θα δημιουργήσει σημαντική αξία για τους μετόχους μας, εξασφαλίζοντας ενισχυμένες αποδόσεις από τις Αεροπορικές Δραστηριότητες μέσω της σταδιακής αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει την Εταιρεία, καθώς και ταχύτερη αξιοποίηση των προοπτικών των Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων».
Το επενδυτικό πρόγραμμα
Το Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου βασίζεται στο Χωροταξικό Σχέδιο (Master Plan) το οποίο έχει λάβει την έγκριση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) την 27η Δεκεμβρίου 2019, και προβλέπει τη σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας του Αεροδρομίου έως και 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Με γνώμονα την εξαιρετικά ισχυρή ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης, η Εταιρεία ανακοίνωσε ότι προχωρά σε στρατηγική επιτάχυνση των φάσεων του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου. Ο τρέχων σχεδιασμός επέκτασης του τερματικού σταθμού ενσωματώνει τις φάσεις επέκτασης 33MAP και 40MAP. Στη συγκεκριμένη διαδικασία σχεδιασμού, δημιουργούνται σημαντικές συνέργειες σε επίπεδο δυναμικότητας, εμπορικής ανάπτυξης και σταδίων κατασκευής. Ως αποτέλεσμα, αποφάσισε να επιταχύνει την υλοποίηση της επέκτασης, ώστε να περιλαμβάνει την αύξηση της δυναμικότητας εξυπηρέτησης στα 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Προβλέπεται η σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας του Αεροδρομίου έως και 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως
Ο συνδυασμός των δύο φάσεων θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη:
- Βελτιστοποίηση της δυναμικότητας (40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως έναντι των 33 εκατομμυρίων επιβατών) με σταδιακή υλοποίηση ταχύτερα από την πρόβλεψη του αρχικού σχεδιασμού,
- Επιτάχυνση της ανάπτυξης των χώρων Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων (από 13.500 τ.μ. τώρα σε 34.000 τ.μ. (αύξηση της τάξης του +150% έναντι +60% στο αρχικό σχέδιο), με βελτιωμένες επιβατικές ροές,
- Καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών – με την έγκαιρη εφαρμογή βελτιστοποιημένων διαδικασιών για την εξυπηρέτηση των επιβατών και τη μείωση των οχλήσεων κατά τη διάρκεια των έργων κατασκευής,
- Αποφυγή διακοπής εργασιών έως και την επέκταση του 40MAP, επιτρέποντας συνέργειες κατασκευής και σταδιακής υλοποίησης,
- Σταδιακή αύξηση δυναμικότητας εξυπηρέτησης των επιβατών, νωρίτερα σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, για την αντιμετώπιση των αναγκών της επιβατικής κίνησης.
Τα άλλα μέρη του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου, που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα της πίστας και τον νέο πολυώροφο χώρο στάθμευσης οχημάτων, συνεχίζονται σύμφωνα με τον προγραμματισμό, με την ολοκλήρωσή τους να αναμένεται εντός του β’ τριμήνου του 2027. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει καμία ανάγκη για πρόσθετο διάδρομο προσγείωσης / απογείωσης ή πρόσθετους τροχόδρομους.
Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα (αποτυπωμένο σε τιμές 2024) εκτιμάται σε περίπου 1,280 δισ. ευρώ
Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του 2024, η εταιρεία προέβη στα ακόλουθα βήματα:
- Προκήρυξη ανοιχτού Διεθνούς Διαγωνισμού και ορισμό του Γραφείου Μελετών για την επέκταση του κύριου και δορυφορικού αεροσταθμού,
- Μετά την ολοκλήρωση των σχετικών μελετών, προκήρυξη ανοικτού Διεθνούς Διαγωνισμού για την κατασκευή (Design and Build) του πολυώροφου χώρου στάθμευσης οχημάτων και των έργων στο βόρειο τμήμα της πίστας Αεροδρομίου,
- Προκήρυξη ανοικτού Διεθνούς Διαγωνισμού και ανάθεση σε έμπειρο και εξειδικευμένο Γραφείο Διαχείρισης Έργου (Project Management Office) για την παρακολούθηση και τη σχετική υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου.
Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα (αποτυπωμένο σε τιμές 2024) εκτιμάται σε περίπου 1,280 δισ. ευρώ και θα υλοποιηθεί κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος 2025-32. Μέχρι το 50% των επενδύσεων αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2028 και το υπόλοιπο μέρος μέχρι το 2032. Το επενδυτικό πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί κυρίως με δανεισμό (ο οποίος σε μεγάλο βαθμό έχει ήδη εξασφαλιστεί) και εν μέρει από το Κεφάλαιο Αεροπορικών Δραστηριοτήτων μέσω του Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend).


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο