TikTok: Πως η άνοδός του πυροδότησε μία νέα κούρσα κυριαρχίας 

Η λαβή του TikTok στην αγορά βίντεο σύντομης μορφής σφίγγει και οι μεγαλύτερες τεχνολογικές πλατφόρμες στον κόσμο αγωνίζονται για να καλύψουν τη διαφορά

TikTok: Πως η άνοδός του πυροδότησε μία νέα κούρσα κυριαρχίας 

Από την κυκλοφορία του παγκοσμίως το 2016, το TikTok που ανήκει στην ByteDance έχει συγκεντρώσει πάνω από 1,12 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, σύμφωνα με το Backlinko. Οι Αμερικανοί χρήστες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 108 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή, σύμφωνα με την Apptoptia.

Η επιτυχία του TikTok έχει αναδιαμορφώσει το τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναγκάζοντας ανταγωνιστές όπως η Meta και η Google να περιστρέφουν τις στρατηγικές τους γύρω από τα βίντεο σύντομης μορφής. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, οι ειδικοί λένε ότι κανένας δεν ταιριάζει με την αλγοριθμική ακρίβεια του TikTok.

«Είναι το κέντρο του Διαδικτύου για τους νέους», δήλωσε στο CNBC η Τζάσμιν Ένμπεργκ, αντιπρόεδρος και κύρια αναλυτής στο Emarketer. «Είναι όπου καταλήγουν για ψυχαγωγία, ειδήσεις, τάσεις, ακόμη και για ψώνια. Το TikTok δίνει τον τόνο για τους πάντες».

Πλατφόρμες όπως το Instagram Reels της Meta και YouTube Shorts της Google έχουν επεκταθεί επιθετικά, λανσάροντας νέες δυνατότητες, εργαλεία δημιουργών, ακόμη και εξετάζοντας ξεχωριστές εφαρμογές απλώς για να ανταγωνιστούν το TikTok.

H Microsoft με το LinkedIn, που είναι παραδοσιακά ένας επαγγελματικός ιστότοπος δικτύωσης, είναι ο πιο πρόσφατος παίκτης που πειραματίστηκε με ροές τύπου TikTok. Αλλά με το TikTok να συνεχίζει να εξελίσσεται, προσθέτοντας δυνατότητες όπως ενσωματώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και μεγαλύτερα βίντεο, το ερώτημα παραμένει εάν οι ανταγωνιστές μπορούν να συμβαδίσουν.

«Κάνω κύλιση κάθε μέρα. Μου αρέσει να κάνω κύλιση όλη την ώρα«, δήλωσε η δημιουργός περιεχομένου του TikTok, Αλίσα ΜακΚέι.

Η σκοτεινή πλευρά του TikTok

Αλλά μπορεί να υπάρχει μια σκοτεινή πλευρά σε αυτή την ανάπτυξη.

Καθώς η κατανάλωση περιεχομένου σύντομης μορφής εκτινάσσεται στα ύψη, οι ειδικοί προειδοποιούν για συρρίκνωση της προσοχής και αυξανόμενες ανησυχίες για την ψυχική υγεία, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων χρηστών. Ερευνητές όπως ο Δρ Γιαν Πόνσιν, αναπληρωτής καθηγητής στο Child Study Center στο Πανεπιστήμιο Γέιλ, επισημαίνουν διαταραγμένα πρότυπα ύπνου και αυξημένα επίπεδα άγχους που συνδέονται με τη συνήθεια της… ατελείωτης κύλισης.

«Η άπειρη κύλιση και το βίντεο σύντομης μορφής έχουν σχεδιαστεί για να τραβούν την προσοχή σας σε σύντομες εκρήξεις», είπε ο Δρ Πόνσιν. «Στο παρελθόν, η ψυχαγωγία ήταν να σε ταξιδεύει μέσα από μια παράσταση ή ιστορία. Τώρα, έχει να κάνει με το να σε κλειδώνει για λίγα δευτερόλεπτα, αρκεί να σου τροφοδοτήσει το επόμενο πράγμα που ξέρει ο αλγόριθμος ότι θα σου αρέσει».

Δύσκολη η δημιουργία εσόδων

Παρά την τεράστια αφοσίωση, η δημιουργία εσόδων από σύντομα βίντεο παραμένει μια δύσκολη μάχη. Σε αντίθεση με το περιεχόμενο μεγάλης μορφής στο YouTube, όπου οι διαφημίσεις μπορούν να εισαχθούν παντού, τα σύντομα κλιπ προσφέρουν περιορισμένο χώρο για τους διαφημιστές. Οι δημιουργοί, επίσης, αισθάνονται τη συμπίεση.

«Ποτέ δεν ήταν πιο εύκολο να γίνεις viral», είπε η Ένμπεργκ. «Αλλά ποτέ δεν ήταν πιο δύσκολο να μετατρέψεις αυτό το viral σε μια βιώσιμη επιχείρηση».

Πέρυσι, το TikTok είχε εκτιμώμενα έσοδα από διαφημίσεις 23,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την Oberlo, αλλά ακόμη και με αυτήν την ανάπτυξη, πολλοί δημιουργοί εξακολουθούν να κερδίζουν μόνο λίγα δολάρια ανά εκατομμύριο προβολές. Το YouTube Shorts πληρώνει περίπου τέσσερα σεντς ανά 1.000 προβολές, το οποίο είναι λιγότερο από το αντίστοιχο του μεγαλύτερης διάρκειας βίντεο.

Εν τω μεταξύ, το Instagram έχει μία… κλίση σε συνεργασίες επωνυμίας και αναδυόμενα εργαλεία όπως το “Trial Reels”, τα οποία επιτρέπουν στους δημιουργούς να πειραματίζονται με περιεχόμενο μοιράζοντας αρχικά βίντεο μόνο με μη ακόλουθους, δίνοντάς τους έναν τρόπο χαμηλού κινδύνου να δοκιμάσουν νέες μορφές ή ιδέες πριν αποφασίσουν αν θα μοιραστούν με το πλήρες κοινό τους. Ωστόσο, η Meta δήλωσε στο CNBC ότι η δημιουργία εσόδων από το Reels παραμένει ένα έργο σε εξέλιξη.

Ενώ οι νομοθέτες στις ΗΠΑ εξετάζουν εξονυχιστικά την κινεζική ιδιοκτησία του TikTok και διερευνούν πιθανές απαγορεύσεις, οι ανταγωνιστές βλέπουν ένα παράθυρο ευκαιρίας. Η Meta και το YouTube είναι έτοιμες να αποσπάσουν έως και το 50% της αξίας των ανακατανεμημένων διαφημίσεων, εάν το TikTok αντιμετωπίσει περιορισμούς στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το eMarketer.

OT Originals

Περισσότερα από Τεχνολογία

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο