Ανθρώπινες δεξιότητες και επιτυχία

Οι ανθρώπινες δεξιότητες όπως η δημιουργία σχέσεων, η ευελιξία, η δημιουργικότητα, η ομαδική εργασία και η συναισθηματική νοημοσύνη, γίνονται όλο και πιο κρίσιμες στην ψηφιακή εποχή μας.

Ανθρώπινες δεξιότητες και επιτυχία

Ο Ντέρεκ Σίνγκλεντον, πολύπειρος άνθρωπος του μάρκετινγκ και πρώην αρχισυντάκτης στο Β2Β Marketing Mentor, τονίζει ότι «από την εισαγωγή του ChatGPT3.5, τον Νοέμβριο 2022, ορισμένες από τις τακτικές του μάρκετινγκ που εφαρμόστηκαν στο παρελθόν, «δεν θα αποφέρουν πια αποτελέσματα στο μέλλον. Είναι ανάγκη συνεπώς, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ να προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα. Και αυτό δεν είναι μια απλή υπόθεση».

Η όποια προσαρμογή, για να πετύχει, απαιτεί βελτίωση των ανθρώπινων δεξιοτήτων. Αυτή η βελτίωση όμως συναρτάται κάποιων κρίσιμων ιδιοτήτων. Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από την έκθεση “Global Marketing Jobs Outlook, Fall 2024” του Linkedln.

Κατά την έκθεση, η οποία έστω και θεωρητικά, καταγράφει μια πραγματικότητα, οι B2B marketers, οι οποίοι βιώνουν μια άνευ προηγουμένου περίοδο αλλαγών εξαιτίας των εξελίξεων στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης, θα πρέπει να επενδύσουν στη οικοδόμηση ανθρώπινων σχέσεων ώστε να επιτύχουν, καθώς η δημιουργία συνεργασιών μετατρέπεται όλο και πιο γρήγορα σε βασική δεξιότητα.

«Για να είναι επιτυχημένοι, οι Β2Β marketers πρέπει να καλλιεργούν σχέσεις και να τις φροντίζουν υπομονετικά. Σε αυτή την οικονομία, το ζητούμε-νο δεν είναι απλώς να κλείσει μια πώληση, αλλά να δημιουργηθούν μόνιμες συνεργασίες που βασίζονται στη διαφάνεια, στην εμπιστοσύνη και στο αμοιβαίο όφελος. Οι Β2Β marketers πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από απλοί πάροχοι υπηρεσιών, πρέπει να είναι έμπιστοι σύμβουλο που κατανοούν τις μοναδικές προκλήσεις από τους στόχους των πελατών τους», ανέφερε χαρακτηριστικά η Tequia Burt, επικεφαλής του LinkedIn Marketing Collective και Linkedln for Marketing Blog, συμπληρώνοντας: «Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται όλο και περισσότερο, οι ανθρωποκεντρικές δεξιότητες και οι κοινωνικές ικανότητες αποκτούν μεγαλύτερη σημασία στον κόσμο της εργασίας». Οι ανθρώπινες δεξιότητες, στις οποίες συνηθίζουμε να μη δίνουμε σημασία, χαρακτηρίζοντας τις «ήπιες», είναι πολύ πιθανό να γίνουν οι πιο σημαντικές στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, κατέληξε η Burt.

Και δεν πέφτει έξω. Όπως επισημαίνεται στην έκθεση του LinkedIn, ο δυναμικός χαρακτήρας του επαγγέλματος του marketing είναι ο παράγοντας που καθιστά την καριέρα στο marketing τόσο συναρπαστική. Αλλά η έλλειψη ενός σταθερού κανόνα μπορεί, επίσης, να λειτουργήσει και αρνητικά. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των επαγγελματιών του marketing (72%) δηλώνουν ότι αισθάνονται αμήχανοι από το πόσο γρήγορα αλλάζει η εργασία τους εξαιτίας, κυρίως, της ανόδου της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ οι περισσότεροι από τους μισούς (53%) ανησυχούν μήπως μείνουν πίσω στην καριέρα τους λόγω των αλλαγών αυτών.

Γενικά, υπάρχει η αίσθηση ότι αυτό που λειτουργούσε στο παρελθόν δεν θα λειτουργήσει και στο μέλλον, καθώς οι περισσότεροι από τους μισούς επαγγελματίες στο χώρο του marketing (57%), παγκοσμίως, συμφωνούν ότι η απλή στήριξη στην εμπειρία του παρελθόντος δεν αρκεί στο σημερινό, ταχέως μεταβαλλόμενο, περιβάλλον.

Και η πίεση μόνο αυξάνεται, με τους περισσότερους από τους μισούς επαγγελματίες του marketing (53%) παγκοσμίως να θεωρούν ότι οι  προσδοκίες στην εργασία τους σήμερα είναι υψηλότερες από ποτέ. Επιπλέον, λίγο λιγότεροι από τους μισούς (46%) δεν είναι σίγουροι για το πώς να διαχειριστούν τις αλλαγές που συμβαίνουν στον εργασιακό χώρο. Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και η ανάγκη για αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους, είναι οι κυρίες αιτίες που κρύβονται πίσω από την πίεση που αισθάνονται οι επαγγελματίες του marketing παγκοσμίως καθώς προσπαθούν να παρα-μείνουν μπροστά.

Αρκετοί από αυτούς έτσι, ανακαλύπτουν και αναγνωρίζουν την αξία της συνεχούς μάθησης. Έτσι, κατά την έκθεση, το 51% ίων επαγγελματιών του marketing παγκοσμίως αναζητούν καθοδήγηση σχετικά με τις δεξιότητες που απαιτούνται στο συνεχώς εξελισσόμενο εργασιακό τοπίο. Οι τρόποι με τους οποίους οι marketers σχεδιάζουν να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα είναι η επίδειξη καινοτομίας και η παρακολούθηση των νέων τάσεων (42%), η συνεχής μάθηση για την ενίσχυση των δεξιοτήτων (37%), καθώς και η κατανόηση της νέας τεχνολογίας της τεχνητής νοημοσύνης και των εργαλείων τη (36%).

Σύμφωνα με το Β2Β Marketing Benchmark, πάνω από το ένα τρίτο των εργοδοτών δηλώνουν ότι εκτιμούν τις δεξιότητες έναντι της εκπαίδευσης όταν προσλαμβάνουν νέα ταλέντα.

Επιπλέον, η αμέσως επόμενη προτεραιότητά τους είναι να αναζητούν υποψηφίους με ισχυρές δημιουργικές δεξιότητες έναντι εκείνων με ισχυρές εξειδικευμένες/τεχνικές δεξιότητες. Στις ΗΠΑ (48%), στο Ηνωμένο Βασίλειο (39%) και στην Αυστραλία (41%), ένα υψηλότερο ποσοστό εργοδοτών δηλώνουν ότι είναι περισσότερο θετικοί στις δεξιότητες έναντι της εκπαίδευσης.

Στο ερώτημα όμως πώς μπορεί ένας άνθρωπος του μάρκετινγκ να αποκτήσει δεξιότητες χωρίς εκπαίδευση, επικρατεί του τάφου σιγή και αυτό, το λιγότερο που μπορούμε αν πούμε, είναι μάλλον ενοχλητικό.

OT Originals

Περισσότερα από Opinion

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο