Οι καμπύλες κινδύνου της ΑΙ αποκλίνουν για την τριάδα των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών

Η απόκλιση στην όρεξη για ρίσκο μεταξύ των τριών εταιρειών αντικατοπτρίζεται στις αντίστοιχες οικονομικές τους αναλογίες

Οι καμπύλες κινδύνου της ΑΙ αποκλίνουν για την τριάδα των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών

Reuters Brakingviews

Η Microsoft, η Alphabet και οι Meta Platforms μοιράζονται κοινούς στόχους για την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά οι καμπύλες κινδύνου τους αποκλίνουν. Η τριάδα των τεχνολογικών γιγάντων αποκάλυψε την Τετάρτη ότι δαπάνησε άλλα 63 δισεκατομμύρια δολάρια το τελευταίο τρίμηνο για την ανάπτυξη μοντέλων μεγάλης γλώσσας. Ο κατασκευαστής των Windows μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα το κόστος, ενώ ο ιδιοκτήτης της Google ενεργεί πιο συνετά. Η αυτοκρατορία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι εκεί που παραμονεύουν οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι.

Ο προγραμματιστής λογισμικού αξίας 4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων με επικεφαλής τον Satya Nadella αύξησε τα έσοδα κατά 18% στο τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, τροφοδοτούμενος από αύξηση 40% στην επιχείρηση cloud computing Azure.

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ήδη κάνει ένα καλό ξεκίνημα και για το τελευταίο μέρος του έτους. Ο κατασκευαστής του ChatGPT, OpenAI, δήλωσε την Τρίτη ότι θα αγοράσει επιπλέον 250 δισεκατομμύρια δολάρια σε αποθηκευτικό χώρο και σχετικές υπηρεσίες από τη Microsoft, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσης της σχέσης τους.

Υπάρχουν λόγοι ανησυχίας για τις δαπάνες μηχανικής μάθησης της Microsoft. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 30% στα 19 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα ποσό που υποεκτιμά το σύνολο επειδή πολλά κέντρα δεδομένων εξαρτώνται από μακροπρόθεσμες μισθώσεις. Η εστίαση της εταιρείας σε εταιρικούς πελάτες, ωστόσο, οι οποίοι συχνά διστάζουν να αλλάξουν προμηθευτές και να πληρώσουν επαναλαμβανόμενες συνδρομές, παρέχει ένα επιπλέον βαθμό ασφάλειας. Ο Nadella θα μειώσει επίσης τις επενδύσεις σε περίπτωση προβλήματος και θα χρησιμοποιήσει επιπλέον υπολογιστική χωρητικότητα για εσωτερική χρήση.

Η κυριαρχία της Google στην αναζήτηση ιστού αντιμετωπίζει την πιο άμεση απειλή από την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η Gemini και άλλοι βοηθούν τους καταναλωτές να βρίσκουν και να επεξεργάζονται πληροφορίες γρήγορα, αντικαθιστώντας τη γραμμή ερωτημάτων και ίσως τη σχετική διαφήμιση.

Μέχρι στιγμής, ο αντίκτυπος ήταν ελάχιστος. Τα έσοδα από διαφημίσεις που σχετίζονται με την αναζήτηση αυξήθηκαν κατά 15% από πέρυσι σε σχεδόν 60 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο επικεφαλής Sundar Pichai δεν διστάζει επίσης. Τα έσοδα από το cloud αυξήθηκαν κατά 34% και, παρόλο που αποτελούν μικρότερο μέρος των συνολικών πωλήσεων, το λειτουργικό της περιθώριο επεκτάθηκε στο 24% από 17%.

Το Facebook και το Instagram είναι, θεωρητικά, εξίσου ευάλωτα. Προς το παρόν, τα έσοδα της Meta αυξήθηκαν κατά 26% στο τρίμηνο, φτάνοντας σχεδόν τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια, σχεδόν όλα από διαφημίσεις. Ωστόσο, δεν διαθέτει κανένα cloud cushion.

Εταιρείες όπως η εφαρμογή σύντομων βίντεο Sora της OpenAI, η οποία ήταν η πρώτη στην κατάταξη, ανοίγουν νέα καρτέλα στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple νωρίτερα αυτόν τον μήνα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρόκληση για τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης του Ζάκερμπεργκ.

Επιπλέον, οι δαπάνες του Ζάκερμπεργκ για την τεχνητή νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα τολμηρές. Η Meta προειδοποίησε ότι ο ανταγωνισμός και η ανάγκη για χωρητικότητα υποδομών σημαίνουν ότι θα δαπανήσει σημαντικά περισσότερα του χρόνου σε κεφαλαιουχικές δαπάνες από ό,τι σχεδιάζει για το 2025, το προβλεπόμενο ποσό των οποίων επίσης αυξήθηκε.

Η απόκλιση στην όρεξη για ρίσκο μεταξύ των τριών εταιρειών αντικατοπτρίζεται στις αντίστοιχες οικονομικές τους αναλογίες. Η Meta θα επενδύσει το 78% της ταμειακής ροής που παράγει σε κεφαλαιουχικές δαπάνες και μισθώσεις κεφαλαίου για το 2026, σε σύγκριση με το 75% της Microsoft και το 52% της Alphabet, σύμφωνα με εκτιμήσεις που συγκέντρωσε η Visible Alpha ενόψει των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων. Ο Zuckerberg έχει λιγότερα να δείξει για την αλαζονεία του και περισσότερα να χάσει.

OT Originals
Περισσότερα από Reuters Breakingviews

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο