Η εξαγορά δεκάδων λιμανιών σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων βασικών λιμένων στη Διώρυγα του Παναμά, αξίας 23 δισ. δολαρίων, που υποστηρίζεται από την BlackRock, κινδυνεύει να καταρρεύσει μετά την απαίτηση του κινεζικού κρατικού ναυτιλιακού γίγαντα Cosco για πλειοψηφικό μερίδιο στη συμφωνία, σύμφωνα με δημοσίευμα των FT.
Τρεις άτομα που είναι εξοικειωμένα με τις διαπραγματεύσεις δήλωσαν στους FT ότι η BlackRock και η Mediterranean Shipping Company εξετάζουν το ενδεχόμενο να αποσυρθούν από τη συμφωνία για την εξααγορά των λιμένων από την CK Hutchison, εάν η Cosco επιμείνει να αποκτήσει πλειοψηφικό μερίδιο.
Η CK Hutchison, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, ανακοίνωσε κατά τον περασμένο Μάρτιο ότι θα πουλήσει 43 λιμάνια σε 23 χώρες, συμπεριλαμβανομένων δύο στη Διώρυγα του Παναμά, σε ένα consortium που περιλαμβάνει την BlackRock και μια θυγατρική της MSC, του ελβετοϊταλικού ναυτιλιακού ομίλου.
Η συμφωνία στην παγκόσμια ναυτιλία
Η συμφωνία έτυχε αφενός επαίνων από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος είχε υποσχεθεί να «ανακτήσει» τη διώρυγα και αφετέρου κατακραυγής από το Πεκίνο, το οποίο δήλωσε ότι η συμφωνία απειλούσε τα εθνικά συμφέροντα της Κίνας.
Έκτοτε, οι κινεζικές Αρχές εργάστηκαν αθόρυβα για την αναδιαμόρφωση της συμφωνίας, ασκώντας πίεση και απαιτώντας να υποβληθεί στη διαδικασία εξέτασης συγχωνεύσεων του Πεκίνου, παρόλο που δεν εμπλέκονται στη συγκεκριμένη συμφωνία περιουσιακά στοιχεία της ηπειρωτικής Κίνας.
Αυτό το καλοκαίρι, η Cosco κλήθηκε να συμμετάσχει ως εταίρος στη συναλλαγή με την BlackRock και την MSC, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τη συμφωνία με σκοπό να λάβει την έγκριση των κινεζικών ρυθμιστικών Αρχών.
Στις αρχικές συζητήσεις εξετάστηκε το ενδεχόμενο να παραχωρηθεί στην Cosco μερίδιο 20% έως 30% στα 41 διεθνή λιμάνια της CK Hutchison, εξαιρουμένων των δύο του Παναμά, τα οποία, σύμφωνα με τον Τραμπ, υπόκεινται στην επιρροή της Κίνας. Άλλα λιμάνια που περιλαμβάνονται στη συμφωνία είναι το Thamesport στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Ρότερνταμ, ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης.
Τι ζήτησε η Cosco
Ωστόσο, ο κρατικός κινεζικός όμιλος ζήτησε πλειοψηφικό μερίδιο στο consortium, σύμφωνα με άτομα που είναι εξοικειωμένα με τις συνομιλίες. Πρόσθεσαν ότι δεν είναι σαφές αν το αίτημα της Cosco αποτελεί διαπραγματευτική θέση ή απαίτηση από το Πεκίνο. Η Wall Street Journal ήταν η πρώτη που ανέφερε το αίτημα της Cosco για πλειοψηφικό μερίδιο.
Άτομα που είναι εξοικειωμένα με τη διαδικασία ανέφεραν στους FT ότι οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται και ότι η επιτυχία της συμφωνίας θα εξαρτηθεί τελικά από τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας το 2026.
Οι αρχικοί όροι της συμφωνίας από τον Μάρτιο θα έδιναν στην BlackRock το πλειοψηφικό μερίδιο στα λιμάνια και στις δύο πλευρές της διώρυγας toy Παναμά, ενώ η MSC, που ελέγχεται από την οικογένεια Aponte, θα γινόταν ο κύριος μέτοχος των υπόλοιπων 41 μη κινεζικών λιμανιών της CK Hutchison, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στη Νοτιοανατολική Ασία, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
Η τιμή της μετοχής της CK Hutchison Holdings στο Χονγκ Κονγκ αυξήθηκε κατά 33% στις δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση της συναλλαγής κατά τον περασμένο Μάρτιο.
Η BlackRock αρνήθηκε να σχολιάσει. Η CK Hutchison, η Cosco και η MSC δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχόλια. Ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας δήλωσε την Τετάρτη ότι δεν είχαν γνώση της κατάστασης.
















![Επαγγελματικά ακίνητα: Στα ύψη οι τιμές ενοικίασης – Οι περιοχές [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/12/graf-1024x551-1.jpg)

















