Ανησυχίες ότι η Ιταλία μπορεί να βρίσκεται μπροστά σε νέα ξηρασία, λίγους μήνες μετά την κατάσταση έκτακτης ανάγκης του προηγούμενου καλοκαιριού, γεννά η παρατεταμένη ανομβρία στη γειτονική χώρα, την ώρα που το χιόνι που έχει πέσει στις Άλπεις είναι λιγότερο από το μισό μιας κανονικής χρονιάς, σύμφωνα με επιστήμονες και περιβαλλοντικές ομάδες.
Κλιματική αλλαγή: Η έλλειψη χιονιού απειλεί την Ευρώπη
Η προειδοποίηση έρχεται καθώς στη Βενετία, όπου οι πλημμύρες αποτελούν συνήθως την πρωταρχική ανησυχία, τα νερά έχουν υποχωρήσει σε τόσο χαμηλά επίπεδα ώστε να καθίσταται αδύνατη η πλοήγηση των γόνδολων, των θαλάσσιων ταξί και των ασθενοφόρων σε ορισμένα από τα διάσημα κανάλια της.
Τα προβλήματα στη Βενετία αποδίδονται σε έναν συνδυασμό παραγόντων — την έλλειψη βροχής, ένα σύστημα υψηλής πίεσης, την πανσέληνο και τα θαλάσσια ρεύματα.
Βενετία: «Στέρεψαν» τα κανάλια – Πού οφείλεται το φαινόμενο
Λιγοστό νερό στα ποτάμια
Τα ιταλικά ποτάμια και οι λίμνες υποφέρουν από σοβαρή έλλειψη νερού, δήλωσε τη Δευτέρα η περιβαλλοντική ομάδα Legambiente, με την προσοχή να επικεντρώνεται στο βόρειο τμήμα της χώρας.
Ο Πάδος, ο μακρύτερος ποταμός της Ιταλίας που εκτείνεται από τις Άλπεις στα βορειοδυτικά έως την Αδριατική, έχει 61% λιγότερο νερό από το κανονικό αυτή την εποχή του έτους, σύμφωνα με την ίδια περιβαλλοντική οργάνωση.
Τον περασμένο Ιούλιο η Ιταλία κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τις περιοχές γύρω από τον Πάδο, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο της γεωργικής παραγωγής της χώρας, στη χειρότερη ξηρασία των τελευταίων 70 ετών.
«Χρειαζόμαστε 50 ημέρες βροχής»
«Βρισκόμαστε σε κατάσταση έλλειψης νερού που συσσωρεύεται από τον χειμώνα του 2020-2021», δήλωσε ο ειδικός σε θέματα κλίματος Μασιμιλιάνο Πάσκι από το ιταλικό ινστιτούτο επιστημονικών ερευνών CNR, σύμφωνα με την εφημερίδα Corriere della Sera.
»Πρέπει να ανακτήσουμε 500 χιλιοστά στις βορειοδυτικές περιοχές: χρειαζόμαστε 50 ημέρες βροχής», πρόσθεσε.
Η στάθμη των υδάτων στη λίμνη Γκάρντα στη βόρεια Ιταλία έχει πέσει σε επίπεδα ρεκόρ, καθιστώντας δυνατή την πρόσβαση στο μικρό νησί Σαν Μπιάτζιο στη λίμνη μέσω ενός μονοπατιού στον πυθμένα.
Οι καιρικές συνθήκες που αντιστοιχούν στα τέλη της Άνοιξης, και όχι στο τελευταίο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, οφείλονται – σύμφωνα με το Reuters – σε έναν αντικυκλώνα που κυριαρχεί στη δυτική Ευρώπη εδώ και 15 ημέρες.
Πάντως, οι τελευταίες μετεωρολογικές προβλέψεις δείχνουν ότι μέσα στις επόμενες ημέρες ο «διψασμένος» ιταλικός βορράς θα δει τις πολυπόθητες βροχές, καθώς και χιονοπτώσεις στις Άλπεις.
Latest News
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως
Ηλεκτρικά Ι.Χ.: Από το γκάζι στο… χειρόφρενο
Τα 3+1 αγκάθια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Η ΕΕ μείωσε τις εκπομπές θερμοκηπίου, αλλά η Ελλάδα στην 5άδα κρατών που τις αύξησαν
Ποιες χώρες της ΕΕ κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξάνοντας ταυτόχρονα το ΑΕΠ τους
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά