Ακόμα και από τις αρχές του 2000 έχουν αποκτηθεί από τον ΟΣΕ ορισμένα συστήματα κρίσιμα για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, χωρίς ωστόσο ποτέ να έχουν εγκατασταθεί και λειτουργήσει.
Τέμπη: Οι πρώτες ενδείξεις για τα αίτια της τραγωδίας
Αυτό κατήγγειλε ο – προερχόμενος από τον χώρο των σιδηροδρομικών υπαλλήλων – γραμματέας της ΓΣΕΕ, Νίκος Κιουτσούκης. Μιλώντας στο OPEN, ο κ. Κιουτσούκης περιέγραψε τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα ως ένα διαχρονικά έγκλημα, τονίζοντας ότι από το 1995 η χώρα προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τον άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Εύζωνοι) δημιουργώντας μια γραμμή υψηλών ταχυτήτων (200 χλμ/ ώρα), με τα έργα να μην έχουν ολοκληρωθεί ακόμη.
Τα σύγχρονα συστήματα GPS που ελέγχουν την ακριβή τοποθεσία του τρένου δεν λειτουργούν, παρά το γεγονός ότι κάποια έχουν αγοραστεί ακόμα και από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, είπε.
«Έπρεπε να γίνει το δυστύχημα για να συζητήσουμε για τον σιδηρόδρομο»
Κατήγγειλε ότι ο σιδηρόδρομος μένει καθηλωμένος γιατί από την ανάπτυξή του θίγονται τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, ενώ τόνισε πως είναι τραγικό το ότι έπρεπε να γίνει το δυστύχημα στα Τέμπη για να συζητήσουμε για τον σιδηρόδρομο. «Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι έχουμε τη μοναδική εταιρεία μεταφορών ιδιωτικοποιημένη, τη μοναδική επισκευών ιδιωτικοποιημένη και ο ΟΣΕ δεν έχει χρήματα για να συντηρεί δίκτυο», είπε, τονίζοντας ότι η κατάσταση αυτή δεν αποτελεί σημερινό φαινόμενο. Όπως εξάλλου σημείωσε ο κ. Κιουτσούκης, η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Γαλλία κόστισε 7,5 δισ., ενώ στην Ελλάδα τα έργα έχουν κοστίσει πάνω από 15 δισ. και «ακόμα δεν έχουμε σιδηρόδρομο».
Ο γραμματέας της ΓΣΕΕ υπενθύμισε ότι από το 2010 έχουν κατατεθεί μηνύσεις για τις κακοτεχνίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η οποία όπως φαίνεται αρχειοθετήθηκε. Ξεκαθάρισε ότι η ευθύνη για την κατάσταση του δικτύου ανήκει στον ΟΣΕ, δηλαδή στο ελληνικό δημόσιο, ωστόσο έστρεψε τα βέλη του και κατά της Hellenic Train/ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπενθυμίζοντας ότι έφερε στη χώρα τρένα του ’90 και τα παρουσίασε ως καινούργια.
«Τα μνημονιακά χρόνια ο σιδηρόδρομος που ήταν τελευταία προτεραιότητα των κυβερνήσεων, πήγε ακόμα πιο πίσω και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε», είπε ο κ. Κιουτσούκης ο οποίος, αναφερόμενος στις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού στον ΟΣΕ, υπογράμμισε ότι ο Οργανισμός «θα έπρεπε να απασχολεί 2100 εργαζόμενους», όπως σήμερα έχει μόλις 750. «Παλεύουμε να πάρουμε 90 άτομα και ο ΑΣΕΠ δεν ολοκληρώνει τη διαδικασία», κατέληξε.
Δραματική προειδοποίηση σιδηροδρομικών
Σημειώνεται ότι στις 7 Φεβρουαρίου, περίπου τρεις εβδομάδες πριν το χθεσινοβραδινό δυστύχημα, η Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ-Σ), στον απόηχο δύο ατυχημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, κατήγγειλε ότι «όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», ενώ προειδοποιούσε: «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις».
Αναλυτικά η καταγγελία της ΔΕΣΚ-Σ
«Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Άλλα δύο ατυχήματα τις προηγούμενες ημέρες προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες.
Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό.
Είναι πλέον εξοργιστικό αυτά να αποτελούν σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και να μην παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο, να μη δρομολογείται καμία βελτίωση στην υποδομή και λειτουργία, να μην ελέγχονται οι εμπλεκόμενοι φορείς και να μην αναζητούνται ευθύνες.
Όπως οι προηγούμενες Κυβερνήσεις έτσι και η σημερινή, έχει άλλες προτεραιότητες και όχι την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών. Αντιλαμβάνονται την ασφάλεια ως κόστος.
Το Υπουργείο βρίσκει λεφτά για τις διάφορες εργολαβίες, αλλά για να ολοκληρωθούν επιτέλους οι σιδηροδρομικές υποδομές και τα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας Ο Χ Ι ! «έχουν καιρό….κάποια στιγμή θα τελειώσουν».
Η ΡΑΣ επιλεκτικά παρεμβαίνει, αφήνοντας εκτεταμένα κενά και σοβαρές ελλείψεις στο απυρόβλητο.
Διάφοροι φορείς, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN αλληλο-μεταφέρουν τις ευθύνες τους, αλλά κανείς στο τέλος δεν φταίει….. Φταίνε τα φαινόμενα που είναι έντονα και πλημμυρίζει η γραμμή, φταίνε οι φωτιές που άφησαν καμένους κορμούς, φταίει το χιόνι, φταίνε οι άλλοι, φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής…!!!
ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ
Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις.
Τα Σωματεία στο Σιδηρόδρομο και η Π.Ο.Σ. δεν μπορεί να ανέχονται άλλο αυτή την επικίνδυνη κατάσταση. Τι άλλο περιμένουν για να παρέμβουν; Τι άλλο πρέπει να συμβεί;
Τα θέματα ασφάλειας πρέπει να μπουν στην πρώτη γραμμή. Να βρεθούν στο επίκεντρο των συνελεύσεων στους χώρους δουλειάς.
Οι εργαζόμενοι πρέπει να κρίνουν πολιτικά και συνδικαλιστικά όσους έχουν ευθύνη και συνεχίζουν να σφυράνε αδιάφορα εκείνους που αδιαφορούν γι΄αυτό που συμβαίνει. Να κρίνουν εκείνους τους πολιτικούς κομισάριους και συνδικαλιστικούς εκπροσώπους που υποτιμούν και αδιαφορούν για όλους εκείνους τους παράγοντες που όταν διασταυρώνονται δημιουργούν καθημερινά ατυχήματα και δυστυχήματα.
Δ Ι Ε Κ Δ Ι Κ Ο Υ Μ Ε :
- Άμεση πρόσληψη στον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN μόνιμου προσωπικού με συγκροτημένα δικαιώματα για την κάλυψη των πολύ μεγάλων και σοβαρών ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.
- Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
- Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής.
- Συντήρησης, επισκευή και εκσυγχρονισμού όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
- Μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από κατοικημένες περιοχές.
- Να χορηγηθούν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας.
- Τεχνικός Ασφάλειας και Γιατρός Εργασίας σε κάθε συγκρότημα.
Συναδελφικά, ΔΕΣΚ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ.»
Latest News
Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Α.Θ.Ε.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Τα δεδομένα μετά τη συνάντηση Μητσοτάκη με Ερντογάν – Τι δεν είπαν για να παραμείνουν τα «ήρεμα νερά»
Το επόμενο διάστημα η πρόθεση Αθήνας και Άγκυρας είναι να πυκνώσουν οι συναντήσεις Ελλήνων και Τούρκων αξιωματούχων
Κινεζικό crypto-ορυχείο πλάι σε στρατιωτική βάση των ΗΠΑ - Το τελεσίγραφο Μπάιντεν
Οι εργαζόμενοι δεν έχουν πρόσβαση στις εγκαταστάσεις
50 χρόνια μεταπολίτευση: Τα βασικά προβλήματα και ο καλύτερος πρωθυπουργός από το 1974
Πώς αξιολογούν οι πολίτες τη Μεταπολίτευση και την Γ’ Ελληνική Δημοκρατία; Τι πιστεύουν για τη λειτουργία της δημοκρατίας και τους θεσμούς;
Το «mea culpa» του Βενιαμίν Νετανιάχου
Μπούμερανγκ η αδιέξοδη πολιτική του ισραηλινού πρωθυπουργού που αναγκάζεται να παραδεχθεί και δικές του αποτυχίες μετά την επίθεση της Χαμάς
Τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού
Eurovision: Σχοινάς κατά EBU για την απαγόρευση της σημαίας της ΕΕ στον τελικό
O Αντιπρόεδρος της Επιτροπής ζήτησε πό τη διοίκηση της EBU να εξηγήσει το σκεπτικό πίσω από την απόφασή της
Απόφαση-καταπέλτης κατά της AfD
Aκόμη και μέλη της με μεταναστευτικό υπόβαθρο έφερε στο δικαστήριο για να αντικρούσουν τις κατηγορίες της Υπηρεσίας Προστασίας του Συντάγματος. Χωρίς επιτυχία.
Συμφώνησαν ότι διαφωνούν Μητσοτάκης και Ερντογάν – Οι σπόντες και οι δηλώσεις για τη Γάζα
«Θα ανεβάσουμε στα 10 δισ. δολάρια τις διμερείς μας εμπορικές σχέσεις», δήλωσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν
Συνάντηση Μητσοτάκη με σωματεία των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ
Κατά τη συνάντηση έγινε ανταλλαγή απόψεων για το μέλλον της δραστηριότητας της ΛΑΡΚΟ