Σε μια τραγωδία, ανείπωτη σχεδόν, όπως αυτή στα Τέμπη ποτέ οι υπεύθυνοι δεν είναι μόνο αυτοί που «έκαναν το λάθος». Πάντα υπάρχει ένα ολόκληρο πλέγμα από συνθήκες και επιλογές που τελικά οδηγούν σε «λάθη» χωρίς ασφαλιστικές δικλείδες για τον περιορισμό των επιπτώσεων και κάνουν το ατύχημα να γίνει πραγματική τραγωδία.
Τέμπη: Το χρονικό της στοιχειωμένης σύμβασης 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση
Η δυνατότητα να υπάρχουν σιδηροδρομικά δίκτυα που μπορούσαν να λειτουργήσουν με μεγάλο δίκτυο, με πλήθος μετακινήσεων και με όλο τον αποτελεσματικό συντονισμό και την επένδυση στην τεχνολογία και την εκπαίδευση του προσωπικού που αυτό απαιτούσε, ήταν από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της ιστορικής περιόδου που άνοιξε με τη Βιομηχανική Επανάσταση. Δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση και απαίτησε όχι μόνο την ανάπτυξη τεχνολογιών, αλλά και μεγάλους αγώνες των εργατικών κινημάτων για να γίνουν οι σιδηρόδρομοι συνώνυμοι με την ασφάλεια. Και βέβαια απαίτησαν μεγάλες επενδύσεις με μεγάλο κόστος που μόνο τα κράτη μπορούσαν να αναλάβουν.
Όμως, ήρθε όλη εκείνη η περίοδος όπου σχεδόν το σύνολο των υποδομών, που για μια ολόκληρη εποχή θεωρήθηκαν κατεξοχήν δημόσιες, αντιμετωπίστηκαν πρωτίστως ως ένα πεδίο πρόσφορο για ιδιωτικοποίηση και επένδυση και δη με όρους κατακερματισμού ανάμεσα στις διαφορετικές λειτουργίες της μεταφοράς, του δικτύου, της συντήρησης. Όλο αυτό συνδυάστηκε με τη ρητορική της «απορρύθμισης» και του «μεγαλύτερου ανταγωνισμού» ως δρόμου, υποτίθεται, για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Στις περισσότερες χώρες όπου τέθηκε σε κίνηση αυτή η διαδικασία υπήρξε μεγάλη ανησυχία ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει και σε προβλήματα με την ασφάλεια, ιδίως από τη στιγμή που θα υπήρχε άνιση επένδυση στις διαφορετικές πλευρές ενός ενιαίου στην πραγματικότητα συγκοινωνιακού συστήματος. Γιατί σε ορισμένα πράγματα, η επιπλέον επένδυση, η επιπλέον δαπάνη, το επιπλέον κόστος, το επιπλέον έλλειμμα, αποτελούν το πραγματικό κέρδος και το πραγματικό όφελος. Μόνο που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν μεγάλες τραγωδίες για να διδάσκουν αυτό το μάθημα με τον πιο οδυνηρό και τραγικό τρόπο.
Latest News
Τα δεδομένα μετά τη συνάντηση Μητσοτάκη με Ερντογάν – Τι δεν είπαν για να παραμείνουν τα «ήρεμα νερά»
Το επόμενο διάστημα η πρόθεση Αθήνας και Άγκυρας είναι να πυκνώσουν οι συναντήσεις Ελλήνων και Τούρκων αξιωματούχων
Κινεζικό crypto-ορυχείο πλάι σε στρατιωτική βάση των ΗΠΑ - Το τελεσίγραφο Μπάιντεν
Οι εργαζόμενοι δεν έχουν πρόσβαση στις εγκαταστάσεις
50 χρόνια μεταπολίτευση: Τα βασικά προβλήματα και ο καλύτερος πρωθυπουργός από το 1974
Πώς αξιολογούν οι πολίτες τη Μεταπολίτευση και την Γ’ Ελληνική Δημοκρατία; Τι πιστεύουν για τη λειτουργία της δημοκρατίας και τους θεσμούς;
Το «mea culpa» του Βενιαμίν Νετανιάχου
Μπούμερανγκ η αδιέξοδη πολιτική του ισραηλινού πρωθυπουργού που αναγκάζεται να παραδεχθεί και δικές του αποτυχίες μετά την επίθεση της Χαμάς
Τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού
Eurovision: Σχοινάς κατά EBU για την απαγόρευση της σημαίας της ΕΕ στον τελικό
O Αντιπρόεδρος της Επιτροπής ζήτησε πό τη διοίκηση της EBU να εξηγήσει το σκεπτικό πίσω από την απόφασή της
Απόφαση-καταπέλτης κατά της AfD
Aκόμη και μέλη της με μεταναστευτικό υπόβαθρο έφερε στο δικαστήριο για να αντικρούσουν τις κατηγορίες της Υπηρεσίας Προστασίας του Συντάγματος. Χωρίς επιτυχία.
Συμφώνησαν ότι διαφωνούν Μητσοτάκης και Ερντογάν – Οι σπόντες και οι δηλώσεις για τη Γάζα
«Θα ανεβάσουμε στα 10 δισ. δολάρια τις διμερείς μας εμπορικές σχέσεις», δήλωσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν
Συνάντηση Μητσοτάκη με σωματεία των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ
Κατά τη συνάντηση έγινε ανταλλαγή απόψεων για το μέλλον της δραστηριότητας της ΛΑΡΚΟ
«Μυστηριώδεις» εκροές 10 δισ. δολ. πριν από τις εκλογές στην Τουρκία
Η μαζική φυγή κεφαλαίων και η στροφή στον χρυσό - Η λίρα έχασε έως και 7% σε μια μέρα μετά την περσινή προεδρική ψηφοφορία