Άλλη μία εξόφθαλμη περίπτωση όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαλεί τη χώρα μας για βαλτωμένα σημαντικά έργα υποδομών που χρηματοδοτήθηκαν με κοινοτικούς πόρους αλλά ακόμα δεν υλοποιήθηκαν, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, το περιβάλλον, αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Ηπείρου, έρχεται στο φως.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελία που έλαβε η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO), δεν έχει ακόμα καταστεί εφικτή η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στους Δήμους της Περιφέρειας Ηπείρου, καθώς παρότι έχουν κατασκευαστεί εδώ και 2 χρόνια οι 7 από τους 8 Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), κανένας από αυτούς δεν έχει τεθεί σε λειτουργία!
Βιώσιμη ανάπτυξη: Συμφωνία για την προστασία των ωκεανών στον ΟΗΕ
Απορριμματοφόρα
Αντί λοιπόν τα απορρίμματα να συγκεντρώνονται από τους Δήμους στους κατά τόπους γειτνιάζοντες ΣΜΑ και από εκεί να διοχετεύονται στη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) Ηπείρου που λειτουργεί εδώ και χρόνια, τα απορριμματοφόρα των Δήμων πάνε «βόλτα» τα σκουπίδια μέχρι τα Ιωάννινα με πολλαπλά δρομολόγια στην καλύτερη των περιπτώσεων, ή στη χειρότερη τα αποθέτουν ανεξέλεγκτα σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) που δεν θα έπρεπε να τα δέχονται, όπως γίνεται για παράδειγμα με τα απορρίμματα της Άρτας που καταλήγουν ακόμα και σήμερα στον ΧΥΤΑ Βλαχέρνας. Το δε ακόμη πιο παρανοϊκό στην περίπτωση της Άρτας είναι πως ο ΧΥΤΑ Βλαχέρνας έχει λάβει κι αυτός συγχρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια ακριβώς για να μετατραπεί από ΧΥΤ Απορριμμάτων σε ΧΥΤ Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ).
Με απλά λόγια, ούτε οι ΣΜΑ της Περιφέρειας Ηπείρου ούτε ο ΧΥΤΥ Βλαχέρνας που έχουν χρηματοδοτηθεί από την Κομισιόν τηρούν τους όρους και τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει για τους πόρους που έχουν λάβει από τα διαρθρωτικά ταμεία και εν προκειμένω από το Ταμείο Συνοχής.
Κωλυσιεργία και οικονομική επιβάρυνση
Ειδικά στην περίπτωση των ΣΜΑ, η κωλυσιεργία των εμπλεκομένων φορέων έχει δημιουργήσει ένα αδιανόητο ντόμινο οικονομικής επιβάρυνσης για τους φορολογούμενους πολίτες.
Πρώτον, εδώ και 2 χρόνια οι ΣΜΑ που κατασκευάστηκαν με δημόσιο και ευρωπαϊκό χρήμα, σαπίζουν και απαξιώνονται χωρίς να έχουν λειτουργήσει ούτε μία μέρα. Δεύτερον, όσο δεν λειτουργούν οι ΣΜΑ, κινδυνεύει η χώρα μας με απόσυρση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή τους κι άρα με περαιτέρω επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Τρίτον, εφόσον οι ΣΜΑ δεν λειτουργούν, τα σκουπίδια διανύουν με απορριμματοφόρα εκατοντάδες χιλιόμετρα προκειμένου να φθάσουν στη ΜΕΑ Ηπείρου, γεγονός που σημαίνει μεγαλύτερα κόστη για τον Δήμο και κατά συνέπεια υψηλότερα δημοτικά τέλη.
Τέταρτον, από τη στιγμή που κάποιοι Δήμοι δεν μεταφέρουν τα οικιακά απόβλητα προς επεξεργασία, αλλά τα προωθούν παράνομα ως μη επεξεργασμένα απορρίμματα προς υγειονομική ταφή στο ΧΥΤ Βλαχέρνας – πέρα από τους κινδύνους που προκαλεί αυτή η πρακτική για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – πέρα της ουσιαστικής μείωσης της διάρκειας ζωής του ΧΥΤ -δημιουργούν αυξημένα κόστη διαχείρισης συνολικά για τα απορρίμματα της Περιφέρειας Ηπείρου, αφού πλέον του αυξημένου κόστους διαχείρισης που χρεώνονται οι πολίτες της Περιφέρειας, πληρώνουν επιπροσθέτως και το θεσμοθετημένο τέλος ταφής (25 ευρώ ανά τόνο) για ποσότητες που θα έπρεπε να είχαν εκτραπεί.
Υπόλογη η Ελλάδα
Για ακόμη μια φορά η αβελτηρία της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και οι μικροπολιτικές προτεραιότητες σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, φέρνουν τη χώρα μας υπόλογη έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ οι Έλληνες πολίτες στερούνται σύγχρονων υπηρεσιών, της προστασίας της υγείας τους και της ποιότητας ζωής τους, για έργα που έχουν πληρωθεί και κατασκευαστεί και από τους φόρους τους.
Latest News
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο