Την 1η Απριλίου, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ για την ενεργοποίηση του μέτρου της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα σε όσους έχουν θέσει το όχημά τους σε ακινησία.
Χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα μπορούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες και να κυκλοφορήσουν τα οχήματά τους καταβάλλοντας το ποσό των τελών κυκλοφορίας που αναλογεί στο χρονικό διάστημα επανεκκίνησης, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερο από έναν μήνα.
Έρχονται Πρωταπριλιά τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα
Για την άρση ακινησίας του οχήματος διάρκειας ενός μηνός καταβάλλεται το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες καταβάλλονται τα 2/12 των τελών, για τρεις μήνες καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας κ.ο.κ.
Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Αυτό σημαίνει ότι εάν ο ιδιοκτήτης ενός ΙΧ με ετήσια τέλη 120 ευρώ προχωρήσει σε ψηφιακή άρση της ακινησίας του οχήματός του για έναν μήνα, για παράδειγμα τον Απρίλιο, θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας ύψους 10 ευρώ.
Ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 615 ευρώ που θα κάνει άρση ακινησίας για τέσσερις μήνες θα καταβάλει 205 ευρώ και για επτά μήνες θα πληρώσει 358,75 ευρώ.
Τα tips για τα τέλη κυκλοφορίας
Πριν ανοίξει η πλατφόρμα myCar για την ψηφιακή άρση της ακινησίας οχημάτων, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
– Η άρση της ακινησίας και κυκλοφορίας του οχήματος γίνεται μόνο μία φορά εντός του 2023.
– Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος επιλέξει να θέσει το όχημά του σε ακινησία πριν από τη συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας λόγω άρσης της ακινησίας, δεν παρέχεται δυνατότητα εκ νέου χρήσης του μέτρου της μερικής άρσης.
– Μόνη περίπτωση για την εκ νέου άρση της ακινησίας είναι εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει αναλογικά ήδη καταβληθεί.
– Για τα οχήματα των οποίων τα στοιχεία κυκλοφορίας είναι κατατεθειμένα στη ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος του ιδιοκτήτη ή κατόχου, η άρση ακινησίας πραγματοποιείται στη ΔΟΥ, ενώ η εκ νέου θέση σε ακινησία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος.
– Στην περίπτωση αποβιώσαντος ιδιοκτήτη/συνιδιοκτήτη ή κατόχου και μόνο εφόσον δεν έχει επέλθει μεταβίβαση του οχήματος στους κληρονόμους, η θέση ή η άρση της ακινησίας πραγματοποιείται αποκλειστικά στη ΔΟΥ.
Latest News
Μειώνονται και «παγώνουν» για 1 έτος τα επιτόκια στην ρύθμιση 12 – 48 δόσεων
Έρχεται νομοθετική ρύθμιση – Τι ανακοίνωσε ο Χατζηδάκης
Ακριβότερη η πάγια ρύθμιση των 24-48 δόσεων για χρέη στην εφορία
Το επιτόκιο των 12 δόσεων αυξήθηκε στο 6,68% και των 24 δόσεων έκανε άλμα στο 8,18%
Έρχονται πρόστιμα και ποινές για την ψηφιακή κάρτα εργασίας
Οι παρεμβάσεις που σχεδιάζει το υπουργείο Εργασίας
Νέα δράση κατάρτισης ανέργων της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλονίκη
Νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης «Τεχνίτη Ξύλινων Κατασκευών»
Τα 6 «ανοιχτά» προγράμματα της ΔΥΠΑ με επιχορήγηση έως 16.800 ευρώ ανά νέα θέση εργασίας
Καλύπτουν όλες τις ηλικιακές ομάδες και όλη την επικράτεια, με ποσοστά επιχορήγησης έως 100%
Έρχεται το πρώτο επενδυτικό προϊόν του ΤΕΚΑ - Τι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο Τσακλόγλου
Τι αποκάλυψε στο ένθετο του ΟΤ, στον One Channel, ο υφυπουργός Κοινωνικής ασφάλισης, Πάνος Τσακλόγλου
Σε «κλοιό» ενοίκια, κενές κατοικίες και εισοδήματα από Airbnb - Τα «μυστικά» του Ε2
Τι ισχύει για συζύγους, ανήλικα τέκνα και ανείσπρακτα ενοίκια
Χιλιάδες εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα χωρίς επίδομα γάμου - Ποιοι κλάδοι δεν το καταβάλλουν
Κυρίως είναι εργαζόμενοι σε σούπερ μάρκετ, σε πολυκαταστήματα, σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, σε εργολαβικές εταιρείες
Στη... φάκα της ψηφιακής κάρτας 250 επιχειρήσεις - Δεν πλήρωναν δεδουλευμένα
Με την καταγραφή του ωραρίου εργασίας με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο διασφαλίζεται ότι οι εργαζόμενοι αμείβονται δίκαια
JOBmatch για διασύνδεση επιχειρήσεων με όσους αναζητούν εργασία σε τουρισμό-εστίαση
Η χρήση του καινοτόμου ψηφιακού εργαλείου της ΔΥΠA