Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βγαίνουν στην κυκλοφορία από τις εταιρείες μίσθωσης έχουν συνήθως υψηλότερο μηνιαίο τίμημα από τα συμβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με νέα ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E).
Σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή της, η μίσθωση ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να είναι αυξημένη ακόμη και πάνω από το 50% της μηνιαίας αξίας ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου.
Για παράδειγμα, η μίσθωση ενός ηλεκτρικού Peugeot 208 κοστίζει περίπου 574 ευρώ το μήνα, ενώ το βενζινοκίνητο Peugeot 208 είναι 371 ευρώ. Φυσικά είναι γνωστό ότι οι βασικοί παράγοντες που διαμορφώνουν το μηνιαίο μίσθωμα είναι η αρχική αξία του αυτοκινήτου, ο πρόσθετος εξοπλισμός, οι πιθανές πρόσθετες παροχές, η χρονική διάρκεια της μίσθωσης, η μίσθωση χωρίς δικαίωμα εξαγοράς από τον πελάτη, η μίσθωση με δικαίωμα εξαγοράς, ο αριθμός των χιλιομέτρων που θα διανύει κάθε χρόνο το αυτοκίνητο, η υπολειμματική αξία του οχήματος στο τέλος της μίσθωσης, το επιτόκιο δανεισμού και το αν ο πελάτης θα δώσει ή όχι προκαταβολή.
Lucid: Ο κατασκευαστής πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων έχει πρόβλημα… ζήτησης
Οι εταιρείες μίσθωσης
Οι εταιρείες μίσθωσης δίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε υψηλότερη τιμή, γιατί αναμένουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια θα χάσουν περισσότερο την αξία τους σε σχέση με τα συμβατικά, αλλά και γιατί σήμερα έχουν υψηλότερη τιμή κτήσης από αυτά. Το γεγονός όμως ότι αναμένεται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να χάσουν μέρος της αξίας τους, απορρίπτεται από ανάλυση που πραγματοποιήθηκε από την T&E, καθώς στις τιμές περίπου 2,7 εκατομμύριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έδειξε ότι οι τιμές των ηλεκτρικών είναι σχεδόν ίδιες με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης όπως την Γερμανία, την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο οι αξίες ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων είναι σχεδόν ίδιες, ενώ μια μικρή διαφορά υπάρχει στην Ισπανία, η οποία όμως με το πέρασμα του χρόνου μικραίνει.
Η μελέτη, επίσης, επιβεβαιώνει ότι η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καινούργια και μεταχειρισμένα, τα τελευταία χρόνια είναι υψηλή. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης που κατέχουν περίπου στόλο 12 εκατομμυρίων οχημάτων στην Ευρώπη, μπαίνουν όλο και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση. Μάλιστα στο μέλλον αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Ο διευθυντής ηλεκτρικών στόλων στην T&E, Stef Cornelis αναφερόμενος στο θέμα δήλωσε πως: «σήμερα, οι πελάτες χρεώνονται υπερβολικά από τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης σε περίπτωση που θα θελήσουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι πολύ συντηρητικές κατά τον καθορισμό των μηνιαίων τιμών τους. Οι τιμές τους αντικατοπτρίζουν την κατάσταση που επικρατούσε πριν από πέντε χρόνια. Με αυτή τη στρατηγική τιμολόγησης, τα κέρδη τους είναι προφανώς υψηλά και οι καταναλωτές πληρώνουν υπερβολικά για να πάνε ηλεκτρικά. Ταυτόχρονα, αυτή η κατάσταση βλάπτει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση».
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2022, τα εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 22% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με την μελέτη.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια