Στο 96,12% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Kαλάθι του Nοικοκυριού», οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές την 25η εβδομάδα εφαρμογής του (19/4/2023 -25/42023), ενώ η μεσοσταθμική αξία του είναι μειωμένη κατά 2,5% συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύθσεων.
«Είναι η 4η συνεχόμενη εβδομάδα με μεσοσταθμική μείωση. Η προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας συνεχίζεται», σχολίασε σε ανάρτησή του στο Twitter, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
Πληθωρισμός: Ο «εφιάλτης» με τις τιμές στα τρόφιμα
Ειδικότερα, από το σύνολο 1134 προϊόντων στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα:
-στα 44, ποσοστό 3,88%, η τιμή μειώθηκε,
-στα 1033, ποσοστό 91,09%, η τιμή παρέμεινε σταθερή
-και σε 57, ποσοστό 5,03%, η τιμή αυξήθηκε.
Πώς αγοράζουν από το «Καλάθι»
Παρότι η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (ποσοστό 80%) πιστεύει ότι το καλάθι του νοικοκυριού από μόνο του δεν επαρκεί ως μέτρο ανάσχεσης της ακρίβειας, προκρίνοντας ως λύση τη μείωση του ΦΠΑ (το λένε 9 στους 10), η αγοραστική συμπεριφορά για 4 στους 10 καταναλωτές άλλαξε λόγω του καλαθιού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία σχετικής έρευνας της NielsenIQ που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shopper Trends Event, που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς, το καλάθι έγινε η αιτία για να επισκέπτονται οι καταναλωτές συχνότερα ορισμένες από τις γνωστές αλυσίδες.
Συγκεκριμένα κερδισμένη αλυσίδα από τη πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης αναδεικνύεται η Σκλαβενίτης που συγκεντρώνει ποσοστό 61% και ακολουθούν η Lidl και η ΑΒ με 50%, η My Market με 42% και η Μασούτης με 33%.
Αμέσως μετά έρχονται ο Κρητικός με 22%, ο Γαλαξίας με 22% και η Market In με 20%.
Σημειώνεται ότι το ποσοστό της Σκλαβενίτης είναι πιο δυνατό στην Αττική, ενώ στη Θεσσαλονίκη είναι πιο δυνατή η Μασούτης.
Ποια προϊόντα «τρεντάρουν»
Τα 10 προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά και περιλαμβάνονται στο καλάθι, είναι τα ζυμαρικά, το ρύζι, οι βασικές κατηγορίες γαλακτοκομικών, όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι, ο καφές, τα όσπρια, το χαρτί υγείας και κουζίνας και το αλεύρι για όλες τις χρήσεις.
Σημειώνεται ότι 1 στους 4 καταναλωτές αναφέρει ότι αγοράζει πιο συχνά τα προαναφερόμενα προϊόντα από τη στιγμή που μπήκαν στο καλάθι.
Στον αντίποδα, οι βρεφικές τροφές (κρέμες και γάλα), το σαμπουάν για μωρά και οι πάνες ενηλίκων είναι οι κατηγορίες που έχουν τη μικρότερη απήχηση στα προϊόντα εντός καλαθιού.
Latest News
Απόφαση – «πιλότος» από ΣτΕ για φρένο στα μπόνους δόμησης κτιρίων
Ξεκινά «γαϊτανάκι» αναστολών έκδοσης οικοδομικών αδειών που κάνουν χρήση των «μπόνους» δόμησης από δήμους της Αττικής
Μύθοι και αλήθειες για την ακρίβεια των πολυεθνικών
Γιατί στην Ελλάδα όλα είναι ακριβότερα; Τα «παιχνίδια» των πολυεθνικών με τις τιμές και οι στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς
Burnout εργαζομένων και φουλ οι μηχανές για 6ημερη εργασία – Η Ελλάδα αλλάζει πίστα και παίζει με τη «φωτιά»
Ενώ στην Ευρώπη συζητούν το μοντέλο της τετραήμερης εργασία με τις ίδιες απολαβές, στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου αλλάζουμε level με την κυβέρνηση να νομοθετεί την εξαήμερη εργασία
Πού μπορείτε να κερδίσετε τα περισσότερα για την ίδια εργασία; – Πού βρίσκεται η Ελλάδα;
Πώς συγκρίνονται οι καθαροί μισθοί σε όλη την Ευρώπη για ορισμένες από τις πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας;
ΟΟΣΑ: Σταθερή η ανεργία - Μειώθηκε αλλά παραμένει 3η υψηλότερη στην Ελλάδα
Μεγάλο το χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών στην Ελλάδα
Με τροπολογία το «πάγωμα» επιτοκίου στις ρυθμίσεις χρεών των φορολογουμένων
Η τροπολογία για τα επιτόκια θα έχει αναδρομικότητα από τις αρχές του Απριλίου, οπότε και έγινε η σχετική ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδος
Χαμηλότερα οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία - Τι εκτιμά το ΙΟΒΕ
Ηπια επιδείνωση των προβλέψεων της παραγωγής, των παραγγελιών και της ζήτησης
Παρέμβαση Κομισιόν για τις τιμές των πολυεθνικών ζητά ο Μητσοτάκης
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός «η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα κανονιστικής παρέμβασης, μια χώρα μεμονωμένα είναι δύσκολο να βάλει πλαίσιο σε πολυεθνικές»
Μανιφέστο ΣΕΒ για τις ευρωεκλογές – Τι ζητά για γραφειοκρατία, εργασία και βιομηχανία
Τι αναφέρεται σε ειδική έκδοση του ΣΕΒ για τις Ευρωεκλογές 2024 και τις προτάσεις και τις προτεραιότητες της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας
Υπέρ του Δήμου Βάρης για τον ΝΟΚ αποφάσισε το ΣτΕ
Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης είναι από τους δήμους που προσέφυγαν στο ΣτΕ εναντίον του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού