«Πονοκέφαλο» αποτελεί για την Adidas η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεών της στην Κίνα, που το 2022 μειώθηκαν κατά 36%.
Adidas: Δίνει το ελεύθερο στο Black Lives Matter να χρησιμοποιήσει το σήμα με τις τρεις λωρίδες
Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου στην αχανή ασιατική αγορά μειώθηκαν κατά 9,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ανέφερε η Adidas την Παρασκευή.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει το Reuters, αν και όλες οι εταιρείες καταναλωτικών ειδών επηρεάστηκαν από τους περιορισμούς που επέβαλε το Πεκίνο για να εμποδίσει την εξάπλωση του κορωνοϊού, η πτώση της Adidas ήταν πολύ πιο απότομη από ό,τι των ανταγωνιστών της.
Από το 2019 τα προβλήματα
Άλλωστε, τα προβλήματα της εταιρείας στην αγορά της Κίνας ήταν εμφανή πολύ πριν τα κυλιόμενα lockdowns πλήξουν το κινεζικό καταναλωτικό κλίμα και τις λιανικές πωλήσεις πέρυσι.
Από το 2019 η Adidas είδε το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα να πέφτει από το 19% στο 11%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor, επιτρέποντας στον τοπικό γίγαντα Anta να περάσει στη δεύτερη θέση όσον αφορά το μερίδιο αγοράς αθλητικών ειδών πίσω από τη Nike.
Η Adidas επηρεάστηκε επίσης σε μεγαλύτερο βαθμό από τους ομολόγους της από τη διαμάχη του 2020 για το βαμβάκι της επαρχίας Xinjiang, όταν οι δυτικές εταιρείες δέχθηκαν επίθεση στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα σχόλιά τους σχετικά με τις συνθήκες εργασίας στην επαρχία: Η στρατηγική μάρκετινγκ που στηρίζεται κυρίως στο lifestyle και τους influencers και όχι στους αθλητές, είχε ως αποτέλεσμα η απόσυρση των διασημοτήτων από τις διαφημίσεις ξένων εμπορικών σημάτων να αφήσει την Adidas λιγότερο ορατή στην αγορά.
Η Κίνα στο επίκεντρο
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Μπγιόρντ Γκάλντεν σημείωσε τον Μάρτιο ότι η Adidas θα αυξήσει την εστίασή της στα αθλήματα στην Κίνα, ιδίως στο ποδόσφαιρο και τους μαραθώνιους, και θα χρηματοδοτήσει περισσότερους Κινέζους αθλητές.
Αυτό έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς, με τον Γκάλντεν να δηλώνει την Παρασκευή ότι το ποσοστό πώλησης – ή το ποσοστό των προϊόντων που διατηρούνται στα αποθέματα και πωλούνται στη συνέχεια – ήταν σε διψήφια επίπεδα το πρώτο τρίμηνο.
«Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση στην αγορά είναι πλέον υψηλότερη από ό,τι ήταν πέρυσι το πρώτο τρίμηνο», δήλωσε. «Για πρώτη φορά (στα) τελευταία δυόμισι χρόνια, είμαστε πραγματικά αισιόδοξοι ότι τα νούμερα θα γυρίσουν από το κόκκινο στο πράσινο».
Ένας Κινέζος στο τιμόνι
Ο επικεφαλής της Adidas Κίνας, Άντριαν Σιού, έχει ξεκινήσει μια πολυδιάστατη στρατηγική ανάκαμψης για την αγορά, που περιλαμβάνει έμφαση στην «υπερτοπικοποίηση» και την ταχύτητα, δήλωσαν στο Reuters στελέχη της Adidas China.
Ο Γκάλντεν δήλωσε την Παρασκευή ότι η Adidas στοχεύει το 50% των ενδυμάτων που πουλάει στην Κίνα να σχεδιάζεται ειδικά για την κινεζική αγορά. Μεγάλο μέρος αυτών, αλλά όχι όλα, θα σχεδιάζονται επίσης στην Κίνα, είπε.
Επί του παρόντος, περίπου το 10% των προϊόντων που πωλεί η εταιρεία στην Κίνα σχεδιάζονται στη χώρα.
Από τότε που ο γεννημένος στο Χονγκ Κονγκ Siu ανέλαβε το τιμόνι της εταιρείας, οι συνεδριάσεις διεξάγονται στα κινεζικά και όχι στα αγγλικά, ανέφεραν οι πηγές. Μια άλλη πηγή της Adidas China δήλωσε ότι η ταχύτητα στην αγορά θεωρείται πλέον το κλειδί, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές αναζητούν αδιάκοπα το καινούργιο.
Latest News
Ανακάμπτει αργά η ευρωζώνη - Ανάπτυξη 0,3% στο α' τρίμηνο
Η ανάπτυξη υποδηλώνει ότι η οικονομία της Ευρώπης βλέπει μια αργή ανάκαμψη
Επιθετικό μάρκετινγκ: Η Huawei ανοίγει καταστήματα flagship δίπλα από αυτά της Apple στην Κίνα
Η κινεζική εταιρεία εντείνει τον ανταγωνισμό της με τον αμερικανικό κολοσσό
Αποχωρεί από την OpenAI ο συνιδρυτής και επικεφαλής επιστήμονας Ίλια Σατσκέβερ
Νέος επικεφαλής επιστήμονας της εταιρείας αναλαμβάνει ο Γιοακούμπ Πατσότσκι
Έγιναν τεμπέληδες οι Γερμανοί;
Οι Γερμανοί έχουν τη φήμη ότι είναι εργατικοί, ευσυνείδητοι, αξιόπιστοι και παραγωγικοί - Πώς είναι η κατάσταση σήμερα; Μήπως δεν είναι πια αυτό που ήταν;
Η Amazon απειλεί την πρωτοκαθεδρία της Walmart
Αν οι τρέχουσες τάσεις των πωλήσεων διατηρηθούν, η Amazon είναι πιθανό να ξεπεράσει σύντομα τη Walmart
Γιατί η Gucci έπεσε από την πασαρέλα και μπήκε στα... καλάθια
Περίπου το 50% των πωλήσεων της Kering προέρχεται από την Gucci, πράγμα που σημαίνει ότι όταν η μάρκα τα πηγαίνει άσχημα, αναπόφευκτα η εταιρεία ακολουθεί
Γιατί ο Λούλα απέπεμψε τον πρόεδρο του πετρελαϊκού κολοσσού Petrobras
Η προεδρία της γιγαντιαίας δημόσιας επιχείρησης έχει χαρακτηριστεί… βαλς
Το κυνήγι για τα χαμένα δισεκατομμύρια της Credit Swisse μετά την κατάρρευση της Greensill
Τι ρόλο παίζουν ο «Τραμπ από τα Κυανά Όρη» και μια τοπική τράπεζα στη Βιρτζίνια
Υποχώρησε ο πληθωρισμός στην Αργεντινή που βυθίζεται πλέον στην ύφεση
«Καθώς οι μισθοί δεν ακολουθούν τον πληθωρισμό, είναι σαν να μη βλέπουμε καμία αλλαγή» λέει εργαζόμενη σε σούπερ μάρκετ στην Αργεντινή όπου πλέον έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή η ύφεση.
Η Walmart περικόπτει εκατοντάδες θέσεις εργασίας
Η Walmart είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στον κόσμο. Στις 31 Ιανουαρίου απασχολούσε περίπου 2,1 εκατομμύρια εργαζόμενους