Έχουν γράψει επανειλημμένα σενάρια αντιπαραθέσεων, με ευχάριστη ή δυσάρεστη κατάληξη. Τώρα όμως, έχει έρθει η ώρα να γίνουν οι ίδιοι πρωταγωνιστές μιας μεγάλης κόντρας με ορισμένες από τις ισχυρότερες επιχειρήσεις του πλανήτη.
Χόλιγουντ: Απεργία κήρυξαν οι συγγραφείς
Ο λόγος για τους Αμερικανούς σεναριογράφους του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, που κατήλθαν σε μαζική απεργιακή κινητοποίηση καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν δει τις αμοιβές τους να διαβρώνονται λόγω της επέλασης του streaming, ενώ πλέον φοβούνται ότι σύντομα μπορεί να αντικατασταθούν από ρομπότ.
Έτσι, στα αιτήματα που υπέβαλε στους παραγωγούς η Ένωση Συγγραφέων Αμερικής περιλαμβάνεται η έκκληση να επιτρέπεται μόνο σε ανθρώπους – και όχι σε chatbots τεχνητής νοημοσύνης – να «γράφουν ή ξαναγράφουν λογοτεχνικό υλικό».
Και, όπως σημειώνουν οι Financial Times, οι συγγραφείς έχουν σοβαρούς λόγους να αισθάνονται ανασφάλεια.
Μεγαλύτερη έμφαση στις μηχανές παρά στους ανθρώπους
Οι λόγοι αυτοί δεν αφορούν τις, εξαιρετικά μικρές, πιθανότητες πλατφόρμες όπως το ChatGPT να εξελιχθούν τόσο γρήγορα ώστε να μπορούν σύντομα να γράψουν σύνθετα δράματα που να μπορούν να κρατούν το ενδιαφέρον του κοινού, να δημιουργούν συναισθήματα όπως συγκίνηση ή χαρά και να δημιουργούν αισθήματα ταύτισης. Άλλωστε, η συγγραφή σεναρίων δεν βρίσκεται ψηλά ανάμεσα στα επαγγέλματα που οι ειδικοί αναλυτές εκτιμούν ότι θα απειληθούν σύντομα από την επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο βασικός λόγος λοιπόν, σύμφωνα με το βρετανικό έντυπο, είναι ότι συνολικά δίνεται πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα στην εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης σε σχέση με τον ανθρώπινο παράγοντα. Με άλλα λόγια, περισσότεροι πόροι οδηγούνται στο να γίνουν πιο έξυπνες οι μηχανές, παρά οι άνθρωποι πιο δημιουργικοί. Ενδεικτική είναι η εξάλειψη, ήδη από τα τέλη της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, της συνήθειας των μεγάλων στούντιο να παραγγέλνουν πολλά πιλοτικά επεισόδια, μόνο λίγα εκ των οποίων θα χρησιμοποιούνταν εν τέλει.
«Ήταν μια δαπανηρή συνήθεια, αλλά παρείχε σταθερή δουλειά για τους σεναριογράφους σε σειρές που θα έτρεχαν για 20 επεισόδια ή και περισσότερο, καθώς και επιπλέον πληρωμές για επαναλαμβανόμενες προβολές σε καλωδιακά δίκτυα. Οι σεναριογράφοι απασχολούνταν για μεγάλο μέρος του έτους και εργάζονταν όχι μόνο για τη σύνταξη των αρχικών σεναρίων αλλά και για το ξαναγράψιμο κατά τη διάρκεια της παραγωγής – καθώς και για να μάθουν πώς λειτουργούσε η δραματουργία στο στούντιο. πώς λειτουργούσαν τα δράματα στο στούντιο», εξηγούν οι FT.
Η άνοδος του streaming
«Μέρος της δουλειάς είναι να εκπαιδεύεις τους σεναριογράφους κάτω από εσένα, ώστε τελικά να καταλάβουν τι κάνεις. Πώς μπορείς να φτιάξεις μια σειρά αν δεν έχεις διδαχθεί ποτέ;», εξηγεί ο Blake Masters, συγγραφέας και παραγωγός που δημιούργησε το δράμα Brotherhood. Αυτό που για τους εργοδότες φαινόταν σαν οικονομική υπερβολή σήμαινε σταθερή απασχόληση και μακροπρόθεσμη εκπαίδευση και ευκαιρίες για τους σεναριογράφους.
Η πραγματικότητα αυτή άλλαξε με την άνοδο των πλατφορμών streaming όπως το Netflix και το Amazon Prime, οι οποίες προτιμούσαν μικρότερες σειρές των έξι έως οκτώ επεισοδίων για να προσφέρουν στους συνδρομητές τους συνεχή καινοτομία. Επίσης, πλήρωναν υψηλά για να προσελκύσουν τους κορυφαίους συγγραφείς, όπως το Netflix που το 2017 κατέβαλε 150 εκατ. δολάρια για να εξασφαλίσει συνεργασία με τη Σόντα Ράιμς, συγγραφέα και παραγωγό σειρών όπως το Bridgerton.
Οι πλατφόρμες προχώρησαν ακόμα στην πρόσληψη συγγραφέων με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια, που είχαν ως αποτέλεσμα πολλοί συγγραφείς να μην δουν ποτέ το έργο τους να φτάνει ως το στάδιο της παραγωγής.
Το πραγματικό ζήτημα με την ΤΝ
Έτσι, αυτό που στην ουσία ζητά η Ένωση των Συγγραφέων είναι να σταματήσει να χρησιμοποιείται η δουλειά των μελών της για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και για να αμείβονται οι πραγματικοί δημιουργοί ακόμα και όταν η ΤΝ τροποποιεί και επαναπαρουσιάζει το έργο τους. Με άλλα λόγια, και στον τομέα των συγγραφέων τίθεται το ίδιο ερώτημα που αφορά όλους τους κλάδους οι οποίοι επηρεάζονται από την τεχνητή νοημοσύνη: Η νέα, ρηξικέλευθη τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί για την αύξηση της παραγωγικότητας, ως βοηθητικό εργαλείο προς τους δημιουργούς, ή για την αντικατάστασή τους; Το ερώτημα παραμένει ανοιχτό.
Latest News
Χόλιγουντ ή AI; - Το παρασκήνιο της κόντρας Σκάρλετ Γιόχανσον και OpenAI
Στο επίκεντρο, η χρήση του έργου των καλλιτεχνών στην εποχή της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης
Δύσκολα τα πράγματα για την Nvidia στην Κίνα - Γιατί ρίχνει τις τιμές
Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στην Κίνα είναι προειδοποιητικό καμπανάκι για τους επενδυτές της Nvidia
Ποιος είναι ο ανταγωνιστής του Google Translate που «χτύπησε» κεφαλαιοποίηση 2 δισ. δολ.
Ποιος ο σχεδιασμός της επόμενης ημέρας για την ανερχόμενη εταιρεία
Η Alexa γίνεται 10 χρονών και αποκτά... τεχνητή νοημοσύνη
Τα σχέδια της Amazon για να προλάβει τον ανταγωνισμό
Όσοι προσλαμβάνονται στην JPMorgan εκπαιδεύονται στην ΑΙ
Ο CEO της τράπεζας Τζέιμι Ντίμον παρομοίασε την AI με την επίδραση της τυπογραφίας και της ατμομηχανής
Σε ισχύ ο ευρωπαϊκός νόμος πλαίσιο για την AI
Η συμφωνία - ορόσημο των 27 μπορεί να είναι παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν την AI
Η Σκάρλετ Γιόχανσον κατηγορεί το ChatGPT ότι της έκλεψε τη φωνή
Η απάντηση της εταιρείας και το tweet του Άλτμαν
Nvidia: Ποιος μπορεί να εκθρονίσει τη βασίλισσα;
Τα γλωσσικά μοντέλα και το στοίχημα των GPU
Πότε θα υιοθετήσουν πλήρως την AI οι επιχειρήσεις - Η έκθεση της KPMG
Σχεδόν τα τρία τέταρτα των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν ήδη την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) για τις χρηματοοικονομικές αναφορές τους
Ο CEO της Amazon συμβουλεύει: Το προσόν που οδηγεί τους υπαλλήλους στην επιτυχία
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηγεσία της Amazon έχει δεχτεί πυρά για τη μεταχείριση των εργαζομένων στις αποθήκες