Σε εφαρμογή τίθεται ο νόμος που ψήφισε πριν από δύο χρόνια η Γαλλία για την απαγόρευση εσωτερικών πτήσεων σε δρομολόγια που καλύπτονται από τρένα σε λιγότερο από 2,5 ώρες, ένα αμφιλεγόμενο μέτρο με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Η απαγόρευση ουσιαστικά καταργεί τις πτήσεις ανάμεσα στο Παρίσι και μεγάλες πόλεις όπως η Ναντ, η Λιόν και το Μπορντό, οι οποίες πάντως θα συνεχίσουν να δέχονται πτήσεις με ανταπόκριση.
Ρώμη: Ακτιβιστές για το κλίμα… μαύρισαν το νερό στη Φοντάνα ντι Τρέβι [Video]
Οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ακόμα δεν έχουν ανακάμψει από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, αντιτίθενται στο μέτρο, με τον επικεφαλής του βιομηχανικού συνδέσμου Airlines for Europe (Α4Ε) να δηλώνει στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι «η απαγόρευση αυτών των δρομολογίων θα έχει ελάχιστη επίδραση» στις εκπομπές άνθρακα.
Από την άλλη πλευρά, περιβαλλοντικές οργανώσεις πίεζαν το Παρίσι για πιο δραστικά μέτρα. Η Συνέλευση Πολιτών για το Κλίμα, οργάνωση που ιδρύθηκε από τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν το 2019 με τη συμμετοχή 150 πολιτών, είχε ζητήσει κατάργηση των πτήσεων για δρομολόγια που καλύπτονται με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Το όριο αναθεωρήθηκε στις 2,5 ώρες έπειτα από αντιδράσεις εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και αεροπορικών εταιρειών όπως η Air France-KLM.
Την απαγόρευση στήριξε και η οργάνωση καταναλωτών UFC-Que Choisir, η οποία επισήμανε πως «κατά μέσο όρο, τα αεροπλάνα εκπέμπουν 77 φορές περισσότερο CO2 ανά επιβάτη σε αυτά τα δρομολόγια, παρόλο που το τρένο είναι φθηνότερο και η απώλεια χρόνου περιορίζεται στα 40 λεπτά».
Σχέδια για κατάργηση σύντομων εσωτερικών πτήσεων εξετάζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ισπανία και η Γερμανία, ενώ η Αυστρία έχει καταργήσει το δρομολόγιο Βιέννη-Σάλτσμπουργκ και επέβαλε τέλος 3ο ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 350 χιλιομέτρων.
Πηγή: in.gr
Latest News
Η ΕΕ μείωσε τα αέρια θερμοκηπίου, αλλά η Ελλάδα στην 5άδα κρατών που τις αύξησαν
Ποιες χώρες της ΕΕ κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξάνοντας ταυτόχρονα το ΑΕΠ τους
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.