Τα εξοχικά τους -εφόσον υπάρχουν ήδη-, φιλοξενία σε φίλους ή συγγενείς -εφόσον διαθέτουν κάποιο ακίνητο σε… προνομιακές τοποθεσίες- ή ενοικιαζόμενα δωμάτια, επιλέγει η πλειονότητα των Ελλήνων προκειμένου να καταφέρει φέτος να κάνει διακοπές. Ελάχιστοι και σε μονοψήφιο ποσοστό είναι εκείνοι που διαμείνουν σε ξενοδοχεία, εκ των οποίων οι περισσότερη χωρίς διατροφή στο πακέτο διαμονής. Μάλιστα, σχεδόν οι μισοί θα μαγειρέψουν πολλά από τα γεύματα των διακοπών, γιατί τρώγοντας κάθε μέρα έξω… δεν βγαίνει.
Τουρισμός: Απλησίαστες οι διακοπές στα νησιά για τους Έλληνες – Πόσα θα πληρώσει μια οικογένεια
Τα παραπάνω στοιχεία, στα οποία αποτυπώνεται ανάγλυφα η γενικευμένη τάση αναζήτησης οικονομικότερων λύσεων προκειμένου να καταφέρουν οι εργαζόμενοι να εξοικονομήσουν χρήματα για να μπορέσουν να κάνουν διακοπές ή να τις παρατείνουν κατά κάποιες ημέρες, προκύπτουν από την πανελλαδική έρευνα του ΣΕΛΠΕ την περίοδο 3-5 Ιουνίου 2022 σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού για την αγορά των διακοπών του 2023.
Πιο συγκεκριμένα, το 26% των ερωτηθέντων θα φιλοξενηθεί σε κάποιο φιλικό ή συγγενικό εξοχικό σπίτι, το 22% θα διαμείνει σε κάποια εξοχική κατοικία, το 20% επιλέγει διαμονή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και μόνο το 9% διαμονή σε ξενοδοχεία (7% χωρίς διατροφή και 2% με πλήρη διατροφή).
Τέλος το 6% επιλέγει camping και το 6% επιλέγει ταξίδι στο εξωτερικό.
Μαγείρεμα μέσα
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 45% των ερωτηθέντων απαντάει ότι κατά τη διάρκεια των διακοπών μαγειρεύει συχνά, κάτι που σημαίνει ότι προσπαθεί να μειώσει τη δαπάνη της εστίασης. Παράλληλα το 66% δηλώνει ότι επισκέπτεται συχνά καταστήματα τροφίμων όπως σουπερμάρκετ κάτι που δείχνει και πάλι μία τάση εξοικονόμησης χρημάτων, ενώ το 53% αγοράζει τοπικά προϊόντα. Το 16% αγοράζει προϊόντα άλλων τύπων στις διακοπές του, είτε αναμνηστικά είδη, είτε λοιπά προϊόντα όπως ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα, παιχνίδια κ.λπ.
Σε τρόφιμα -όχι ταβέρνα- ο μισός προϋπολογισμός
Η μέση δαπάνη για αγορές προϊόντων στις διακοπές εκτιμάται στα 230 ευρώ. Από αυτά τα 118 ευρώ (δηλαδή το 51%) αφορούν αγορές τροφίμων εκτός εστίασης, όπως π.χ. αγορές από το σουπερμάρκετ, για μαγειρική στο κατάλυμα ή για απευθείας κατανάλωση π.χ. στην παραλία.
Τα 52 ευρώ αφορούν αγορές τουριστικών ειδών, όπως αναμνηστικά είδη και τα 59 ευρώ αγορές άλλων προϊόντων, όπως ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, κοσμήματα καθώς οι καταναλωτές εντάσσουν την αγοραστική εμπειρία στην καθημερινότητα των διακοπών τους. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η εγχώρια τουριστική δαπάνη από τον εσωτερικό τουρισμό εκτιμάται στα 380 εκατ. ευρώ.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η δαπάνη τους για τις φετινές διακοπές εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένη κατά 15%. Οι λόγοι για αυτήν τη μείωση καιη σύγκρισή τους με το 2022 αποκαλύπτουν ότι ο περισσότερο αρνητικός παράγοντας είναι το μειωμένο εισόδημα λόγω των ανατιμήσεων των προϊόντων με αύξηση από 63% σε 69%, ακολουθεί το κόστος μεταφορικών με μείωση από 52% σε 43%, το αυξημένο κόστος διαμονής με αύξηση από 23% σε 38% και το μειωμένο εισόδημα λόγω κόστους ενέργειας με μείωση από 50% σε 37%.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους συντάκτες των συμπερασμάτων της έρευνας, τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει διακοπές και σημαντικές αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά με μειωμένη δαπάνη, κάτι που είναι αποτέλεσμα και της ευρύτερης τάσης για εξοικονόμηση χρημάτων.
Latest News
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πλήρης η ανάκαμψη του ελληνικού τραπεζικού τομέα – Δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού
Τα τρία διδάγματα της μεγάλης χρηματοπιστωτικής κρίσης που βίωσε η Ελλάδα
Επιβεβαίωση προβλέψεων και απορρόφηση θυγατρικών προανήγγειλε η Entersoft
Εκτίμηση της Entersoft ήταν ότι η οργανική ανάπτυξη θα παραμείνει ισχυρή για τα επόμενα χρόνια λόγω της αυξημένης ζήτησης για όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες του Ομίλου
ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ: Διψήφια ποσοστά αύξησης σε κύκλο εργασιών και κερδοφορία το 2023
Ο κύκλος εργασιών το 2023 ανήλθε σε 99,89 εκατ. ευρώ, έναντι 87,37 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 14,3%
Korinthian Foods: Το όραμα, η ανάπτυξη και η ιστορία επιτυχίας
Tην επόμενη 5ετία δρομολογεί ένα εκτεταμένο πλάνο επενδύσεων
Tα «θέλω» του ΣΕΒ για Ελλάδα και Ευρώπη - Η γραφειοκρατία σε Αθήνα και Βρυξέλλες
Η «ατζέντα 2030» του ΣΕΒ και η Ευρώπη που οφείλει να «ξυπνήσει»
Καβάλα: Το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα ανοίγει τα φτερά του
Το αεροδρόμιο Λυδία μπορεί να συμβάλει, ουσιαστικά και μετρήσιμα, στην ανάπτυξη της περιοχής, ως πύλη εισόδου των Βαλκανίων
Άνοδος για διαθέσιμες θέσεις και πληρότητες για την Aegean
Ο απολογισμός της 25χρόνης πορείας της εταιρείας
Άνοιξε το μεγαλύτερο Zara στην Ελλάδα στον Πύργο του Πειραιά - Τα σχέδια για το Μινιόν
Πού ανοίγουν και πού κλείνουν καταστήματα οι Ισπανοί - Έρχονται ακόμη δύο νέα Zara flagship stores – Ρεκόρ τζίρου στην ελληνική αγορά
Από την Apivita, στα καλλυντικά, τα ξενοδοχεία και την ενέργεια - Τι είπε η οικογένεια Κουτσιανά στον ΟΤ
Η δημιουργία της Symbeeosis, το πάγωμα των ξενοδοχείων ευεξίας και το πέρασμα στις ΑΠΕ με την συμμετοχή του στην Energy Storage Technologies
Τράπεζες: Με άνεση σε κέρδη άνω των 3,5 δισ. στο τέλος του 2024 – Ο προάγγελος του α’ τριμήνου
Τα μεγέθη που οδηγούν τις διοικήσεις σε θετικές προβλέψεις