Δώδεκα σύγχρονες ψηφιακές κάμερες αναμένεται να τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα σε κεντρικά σημεία της Αθήνας, για να βάλουν τάξη στις λεωφορειολωρίδες καταγράφοντας τις παραβάσεις οδηγών.
Τέλος τα χάρτινα εισιτήρια στα μέσα μεταφοράς – Πώς θα πληρώνουμε
Οι εν λόγω κάμερες, εκτός της καταγραφής της παράβασης, θα μπορούν να εντοπίζουν και την παραβίαση του ορίου ταχύτητας με την κλήση να αποστέλλεται στα σπίτια των παραβατών.
Στο μέτρο αυτό οδήγησε το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα που επικρατεί στην πρωτεύουσα στοχεύοντας στην αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας, την αναβάθμιση των υπηρεσιών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και κατά συνέπεια τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Ο ΟΑΣΑ βρίσκεται σε διαδικασία προμήθειας 12 νέων ψηφιακών καμερών παραβάσεων σε Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων, που θα συνοδεύονται και από ισάριθμους θαλάμους υποδοχής, σε συνέχεια υπογραφής σχετικής σύμβασης με εξειδικευμένη εταιρία του χώρου. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 366.200 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Για τη λειτουργία του συστήματος θα εγκατασταθούν δύο σταθμοί εργασίας σε αντίστοιχες Διευθύνσεις της Τροχαίας όπου θα γίνεται η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των βεβαιώσεων παραβάσεων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων.
Η βεβαίωση και καταγραφή των παραβάσεων θα γίνεται με ραντάρ και ταυτόχρονη φωτογράφηση των οχημάτων.
Οι δώδεκα θέσεις, στις οποίες θα τοποθετηθούν οι νέες ψηφιακές κάμερες επιλέχθηκαν σε συνεργασία με την Τροχαία, λόγω του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν, δεδομένου ότι βρίσκονται σε κεντρικές λεωφόρους. Σε όλες τις θέσεις υπάρχουν εγκατεστημένες προειδοποιητικές πινακίδες.
Τα σημεία
Συγκεκριμένα οι νέες κάμερες πρόκειται να εγκατασταθούν ως εξής:
- Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: 5 κάμερες
- Λεωφόρος Κηφισίας: 1 κάμερα
- Λεωφόρος Μεσογείων: 3 κάμερες
- Λεωφόρος Αλεξάνδρας: 3 κάμερες
Πώς θα δουλεύει το σύστημα
Ο ΟΑΣΑ θα παραδίδει στις Διευθύνσεις της Τροχαίας ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κρυπτογραφημένο υλικό που θα λαμβάνεται από τις νέες ψηφιακές κάμερες, έτσι ώστε τα αρμόδια όργανα να βεβαιώνουν και να αποστέλλουν τις παραβάσεις.
Το σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ραντάρ – φωτογραφικής κάμερας) θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμο) και θα ελέγχει την ταχύτητα όλων των διερχομένων οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την Α.Λ.Λ. θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στη φωτογραφία.
Επίσης, στη φωτογραφία θα εμφανίζεται:
- ταχύτητα κίνησης,
- το σημείο/λωρίδα της παράβασης,
- η κατεύθυνση,
- η ημερομηνία,
- η ώρα καθώς επίσης και κάθε στοιχείο που κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης.
Η παράβαση θα καταγράφεται σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες του ΟΑΣΑ η χωροθέτηση Αποκλειστικών Λωρίδων Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.). είναι ένα μέτρο που συμβάλλει στην καλύτερη και γρηγορότερη μετακίνηση του επιβατικού κοινού.
Τα τελευταία χρόνια ο ΟΑΣΑ, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και τις μέχρι σήμερα θετικές συνέπειες από τη λειτουργία των ΑΛΛ, ανέπτυξε ένα συνεκτικό δίκτυο Αποκλειστικών Λωρίδων Κυκλοφορίας ΜΜΜ, μήκους 50 περίπου χλμ. Ωστόσο όμως η ελλιπής αστυνόμευσή του στις περιόδους κανονικής κυκλοφορίας οδήγησε στην καθημερινή παραβίασή τους κυρίως από Ι.Χ.
Τα οφέλη
Τα οφέλη από την λειτουργία των ΑΛΛ είναι:
* Αύξηση της ταχύτητας των ΜΜΜ σε 23 χλμ/ώρα
* Βελτίωση της ποιότητας μεταφοράς των ΜΜΜ με αποτέλεσμα να είναι περισσότερο ελκυστικά για το επιβατικό κοινό
* Αύξηση της επιβατικής κίνησης των ΜΜΜ και μείωση της χρήσης των ΙΧ οχημάτων
* Μείωση της κατανάλωσης καυσίμων για τα ΜΜΜ
* Βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Eurovision: Σχοινάς κατά EBU για την απαγόρευση της σημαίας της ΕΕ στον τελικό
O Αντιπρόεδρος της Επιτροπής ζήτησε πό τη διοίκηση της EBU να εξηγήσει το σκεπτικό πίσω από την απόφασή της
Απόφαση-καταπέλτης κατά της AfD
Aκόμη και μέλη της με μεταναστευτικό υπόβαθρο έφερε στο δικαστήριο για να αντικρούσουν τις κατηγορίες της Υπηρεσίας Προστασίας του Συντάγματος. Χωρίς επιτυχία.
Συμφώνησαν ότι διαφωνούν Μητσοτάκης και Ερντογάν – Οι σπόντες και οι δηλώσεις για τη Γάζα
«Θα ανεβάσουμε στα 10 δισ. δολάρια τις διμερείς μας εμπορικές σχέσεις», δήλωσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν
Συνάντηση Μητσοτάκη με σωματεία των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ
Κατά τη συνάντηση έγινε ανταλλαγή απόψεων για το μέλλον της δραστηριότητας της ΛΑΡΚΟ
«Μυστηριώδεις» εκροές 10 δισ. δολ. πριν από τις εκλογές στην Τουρκία
Η μαζική φυγή κεφαλαίων και η στροφή στον χρυσό - Η λίρα έχασε έως και 7% σε μια μέρα μετά την περσινή προεδρική ψηφοφορία
Bloomberg για συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν: Η Τουρκία και η Ελλάδα στοχεύουν σε καλύτερους δεσμούς
Η συνάντηση σηματοδοτεί την επιθυμία των δύο ηγετών να αξιοποιήσουν την εκτόνωση των εντάσεων στα τέλη του περασμένου έτους, γράφει το Bloomberg
Ρώσοι χάκερ εισέβαλαν στην ουκρανική τηλεόραση
Κατάφεραν να μεταδώσουν μέσω δικτύων σε Ουκρανία και Λετονία την παρέλαση της Ημέρας της Νίκης που πραγμαοποιήθηκε στη Μόσχα
Πότε χτυπάει το τελευταίο κουδούνι στα σχολεία – Τι ισχύει για τις εξετάσεις
Τα τελευταία μαθήματα για νηπιαγωγεία – δημοτικά, λύκεια και γυμνάσια έχουν προγραμματιστεί για τις 14, 17 και 29 Μαΐου, αντιστοίχως
Μητσοτάκης: Προκλητική, παράνομη και ανεπίτρεπτη η στάση της νέας προέδρου της Βόρειας Μακεδονίας
«Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα δεχτούμε παρόμοια ολισθήματα», τονίζει ο πρωθυπουργός.
Βόρεια Μακεδονία: Γενικευμένες αντιδράσεις για το «Μακεδονία» της νέας προέδρου
Σε περίπτωση που κυβερνητικοί αξιωματούχοι συνεχίσουν να αποκαλούν τη χώρα τους «Μακεδονία», θα χαθεί χρόνος και πολύτιμο διπλωματικό κεφάλαιο στην προσπάθεια εξομάλυνσης των όποιων εντάσεων.