Οι γερμανικές εταιρείες θεωρούν ότι η ενεργειακή μετάβαση φέρνει περισσότερους κινδύνους παρά ευκαιρίες για την ανταγωνιστικότητά τους, ανακοίνωσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της χώρας, DIHK.
Για τις μισές από τις περισσότερες από 3.500 εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα του DIHK, η μετάβαση προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η απομάκρυνση από το ρωσικό αέριο θα έχει πολύ αρνητικό ή αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρησή τους και μόνο για το 13% θεωρούν ότι θα έχει πολύ θετικό ή θετικό αντίκτυπο.
Το βαρόμετρο DIHK Energy Transition Barometer 2023 δείχνει ότι σε μια κλίμακα από μείον 100 (πολύ αρνητικό) έως συν 100 (πολύ θετικό), η τιμή του βαρόμετρου είναι -27, η χειρότερη τιμή του από την έναρξη της έρευνας το 2012.
«Η εμπιστοσύνη των γερμανικών επιχειρήσεων στην ενεργειακή πολιτική έχει βυθιστεί επί του παρόντος σε ιστορικά χαμηλό σημείο», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του DIHK, Achim Dercks, την Τρίτη, κατά την παρουσίαση του βαρόμετρου.
Το πληθωριστικό τραύμα του ’23 και το φόρεμα για το καρναβάλι
Αποχώρηση από τη χώρα
«Οι ανησυχίες για τη δική τους ανταγωνιστικότητα δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερες».
Στους κλάδους έντασης ενέργειας, τρεις στις τέσσερις εταιρείες θεωρούν ότι επηρεάζονται αρνητικά ή πολύ αρνητικά από την ενεργειακή μετάβαση, έδειξε η έρευνα.
«Λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη σημασία της βιομηχανίας για τη Γερμανία ως επιχειρηματικό κέντρο, αυτά τα στοιχεία είναι ανησυχητικά», δήλωσε ο Dercks.
Πολλές γερμανικές εταιρείες ανησυχούν έντονα για τον ανεπαρκή ενεργειακό εφοδιασμό, τόσο μεσοπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Πρόκειται για μια γενικά ανησυχητική εξέλιξη που θα πρέπει να λάβουμε όλοι πολύ σοβαρά υπόψη».
Αν και η πλειοψηφία των εταιρειών θέλει να μείνει στη Γερμανία παρά τις προκλήσεις, το ποσοστό των εταιρειών που σκέφτονται να φύγουν από τη χώρα αυξάνεται. Σχεδόν το ένα τρίτο των βιομηχανικών εταιρειών σχεδιάζουν να μεταφέρουν την παραγωγή τους στο εξωτερικό ή να μειώσουν την παραγωγή τους στο εσωτερικό, ποσοστό διπλάσιο από το 16% του περασμένου έτους.
«Οι πολιτικοί πρέπει να λάβουν αντίμετρα εδώ όσο το δυνατόν συντομότερα», πρόσθεσε ο Dercks.
Latest News
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο