Αυξημένη δράση από την ΕΕ, ενίσχυση των μέτρων για την αντιμετώπιση των ακραίων καιρικών φαινομένων και τήρηση των δεσμεύσεων για απόδοση του 30% του ευρωπαϊκού προϋπολογισμού για πολιτικές που θα ανταποκρίνονται στην κλιματική κρίση, ζήτησε από το βήμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο η ευρωβουλευτής του ΕΛΚ Μαρία Σπυράκη στη διάρκεια της συζήτησης για τις καταστροφές που έπληξαν το καλοκαίρι την ΕΕ.«Έχουμε συμφωνήσει το 30% των πόρων του προϋπολογισμού 2021-2027 να διατίθεται σε πολιτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Οφείλουμε η δέσμευση να γίνεται πράξη», σημείωσε στην ομιλία της η ευρωβουλευτής, απευθυνόμενη και στον Επίτροπο Διαχείρισης Κρίσεων Γιάνες Λέναρτσιτς που ήταν παρών στη συζήτηση.
Ακραία καιρικά φαινόμενα: Κίνδυνος για «σούπερ Ελ Νίνιο» μέχρι το τέλος του έτους
Η κ. Σπυράκη τόνισε ιδιαίτερα την ανάγκη να ενισχυθούν τα μέτρα προστασίας της ΕΕ και να υπάρχει ευελιξία στη χρήση πόρων για έργα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία και οι δασικές πυρκαγιές στη Θράκη. Περιέγραψε τις πρωτοφανείς καταστροφές που έγιναν στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα, σημειώνοντας πως «η κλιματική κρίση στην Ελλάδα αποτυπώθηκε ως τραγωδία στη Θεσσαλία και τη Θράκη. Ανθρώπινες ζωές χάθηκαν, το μοναδικό οικοσύστημα της Δαδιάς πληγώθηκε βαριά, περιουσίες καταστράφηκαν όπως και η αυτονομία της τροφοδοσίας της χώρας».
Η ευρωβουλευτής στην ομιλία της ανέδειξε την ανάγκη για σύγχρονες υποδομές και έργα υψηλών προδιαγραφών για αντιμετώπιση των καταστροφών από ακραία καιρικά φαινόμενα «είναι προφανές ότι τα έργα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης δεν διαθέτουν την απαιτούμενη ανθεκτικότητα. Χρειαζόμαστε ενιαίες υψηλές προδιαγραφές ανθεκτικότητας και έλεγχο των έργων επί του πεδίου».
Τρία βασικά σημεία της ομιλία
Σε τρία βασικά σημεία κινήθηκε η ομιλία της Μαρίας Σπυράκη.
Πρώτον, ανέδειξε την ανάγκη ευελιξίας στη χρήση πόρων για την αποκατάσταση και την ανασυγκρότηση των περιοχών που επλήγησαν «χρειαζόμαστε ευελιξία στη χρήση των πόρων, αποκατάσταση των πληγέντων και των περιοχών που καταστράφηκαν».
Δεύτερον, τόνισε την ανάγκη για περισσότερους πόρους «οι πόροι του Ταμείου Αλληλεγγύης δεν αρκούν». Ζήτησε ανακατεύθυνση των πόρων που προέρχονται από τη Συνοχή και το Ταμείο Ανάκαμψης σε έργα υποδομών και χαμηλότοκα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων «οι πόροι της Συνοχής και του Ταμείου Ανάκαμψης μπορούν να επανακατευθυνθούν σε έργα υποδομής και σε αυτό να συμβάλει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με χαμηλότοκα δάνεια».
Τρίτον, η κ.Σπυράκη αναφέρθηκε στις ευκαιρίες που δημιουργεί η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, που ήταν αποτέλεσμα των ορθών επιλογών της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και των κόπων των πολιτών, καλώντας τους εταίρους να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην επιτρέψουν τη διολίσθηση της Ελλάδας λόγω της αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών .
«Η Ελλάδα κατέκτησε μόλις πριν μια εβδομάδα την επενδυτική βαθμίδα επισφραγίζοντας την ορθότητα του σχεδίου της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και επιβραβεύοντας τους κόπους των πολιτών μας. Είναι χρέος όλων των εταίρων και συμμάχων να μην επιτρέψετε τώρα να διολισθήσει η Ελλάδα σε περιπέτειες επιχειρώντας να επουλώσει τα τραύματα που προκάλεσε η καταστροφή», κατέληξε η ευρωβουλευτής.
Η ομιλία της ευρωβουλευτή του ΕΛΚ Μαρίας Σπυράκη
«Η κλιματική κρίση στην Ελλάδα αποτυπώθηκε ως τραγωδία στη Θεσσαλία και τη Θράκη. Ανθρώπινες ζωές χάθηκαν, το μοναδικό οικοσύστημα της Δαδιάς πληγώθηκε βαριά, περιουσίες καταστράφηκαν όπως και η αυτονομία της τροφοδοσίας της χώρας.
Έχουμε συμφωνήσει το 30% των πόρων του προϋπολογισμού 2021-2027 να διατίθεται σε πολιτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Οφείλουμε η δέσμευση να γίνεται πράξη.
Είναι προφανές ότι τα έργα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης δεν διαθέτουν την απαιτούμενη ανθεκτικότητα. Χρειαζόμαστε ενιαίες υψηλές προδιαγραφές ανθεκτικότητας και έλεγχο των έργων επί του πεδίου.
Χρειαζόμαστε ευελιξία στη χρήση των πόρων, αποκατάσταση των πληγέντων και των περιοχών που καταστράφηκαν.
Οι πόροι του Ταμείου Αλληλεγγύης δεν αρκούν, οι πόροι της Συνοχής και του Ταμείου Ανάκαμψης μπορούν να επανακατευθυνθούν σε έργα υποδομής και σε αυτό να συμβάλει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με χαμηλότοκα δάνεια.
Η Ελλάδα κατέκτησε μόλις πριν μια εβδομάδα την επενδυτική βαθμίδα επισφραγίζοντας την ορθότητα του σχεδίου της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και επιβραβεύοντας τους κόπους των πολιτών μας».
Είναι χρέος όλων των εταίρων και συμμάχων να μην επιτρέψετε τώρα να διολισθήσει η Ελλάδα σε περιπέτειες επιχειρώντας να επουλώσει τα τραύματα που προκάλεσε η καταστροφή».
Latest News
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο
Τουρκία: Συμφωνία 1 δισ. δολ. με την Παγκόσμια Τράπεζα για τις ΑΠΕ
Τι προβλέπει το πρόγραμμα
Χατζηδάκης: Ταμείο Ανάκαμψης ΙΙ, για να στηριχθούν οι πράσινες πολιτικές
Η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών στο Ετήσιο Οικονομικό Φόρουμ των Βρυξελλών
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως
Ηλεκτρικά Ι.Χ.: Από το γκάζι στο… χειρόφρενο
Τα 3+1 αγκάθια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα