Όλο και περισσότερες τράπεζες μπαίνουν στον χορό του προγράμματος «Dept -for- Nature», της ανταλλαγής μέρους ή όλου του χρέους φτωχών χωρών με τον φυσικό τους πλούτο.
Οι τράπεζες
Η Citigroup, η BNP Paribas και η Standard Chartered είναι μεταξύ των τραπεζών που αναζητούν χρηματοδότηση για ένα νέο πρόγραμμα 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προστασία των οικοτόπων στον Ινδικό Ωκεανό.
«Περιβαλλοντικές βόμβες» στα βάθη των ωκεανών
Οι τράπεζες, στις οποίες περιλαμβάνονται επίσης η HSBC, η Societe Generale και η Rothschild, έχουν συζητήσει πιθανότητες χρηματοδότησης με τη μορφή ομολόγων, σύμφωνα με τον Thomas Sberna, επικεφαλής της παράκτιας και ωκεάνιας ανθεκτικότητας ανατολικής και νότιας Αφρικής για τη Διεθνή Ένωση για τη Διατήρηση της Φύσης (IUCN), η οποία είναι ένας από τους οργανισμούς που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία.
Τα ιδιωτικά κεφάλαια θα τροφοδοτήσουν, επίσης, την πρωτοβουλία του Σινικού Μπλε Τείχους, η οποία εκτός από την IUCN υποστηρίζεται επίσης από τον ΟΗΕ και έχει ήδη συγκεντρώσει 100 εκατομμύρια δολάρια.
Οι τράπεζες «θέλουν πραγματικά» αυτή τη συμφωνία, είπε ο Sberna σε συνέντευξή του, σύμφωνα με το Bloomberg, προσθέτοντας ότι σε μεγάλο βαθμό είναι μια μορφή μεικτής χρηματοδότησης, καθώς συνδυάζει δημόσιο και ιδιωτικό κεφάλαιο για την υποστήριξη βιώσιμων στόχων.
Έως και το ένα πέμπτο των 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα συγκεντρωθεί μέσω ανταλλαγών χρέους με τη φύση, ανέφερε ο Sberna. Το πρόγραμμα επιτρέπει στους κρατικούς εκδότες να αναχρηματοδοτήσουν το υπάρχον χρέος με αντάλλαγμα τις δεσμεύσεις των χωρών για τη διατήρηση της φύσης. Οι πρώτοι δικαιούχοι είναι πιθανό να είναι η Κένυα, η Τανζανία και η Μοζαμβίκη, πρόσθεσε.
To debt-for-nature
Το debt-for-nature, το οποίο ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στη σύνοδο κορυφής για το κλίμα COP26 στη Γλασκόβη το 2021, είναι το τελευταίο που αξιοποίησε ανταλλαγές χρέους προς φύση για τη χρηματοδότηση της προστασίας των ωκεανών και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Προσφορές που διοργανώνονται από την Credit Suisse και την Bank of America σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό των ΗΠΑ The Nature Conservancy βοήθησαν στην αναχρηματοδότηση χρέους άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για το Μπελίζ, τα Μπαρμπάντος και την Γκαμπόν. Τον προηγούμενο Μάιο, το Εκουαδόρ αντάλλαξε ομόλογα 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με ένα νέο δάνειο 656 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το debt-for-nature κερδίζει έδαφος, με τους αναλυτές της Barclays να εκτιμούν ότι η αγορά μπορεί να φτάσει τα 800 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι τράπεζες εν τω μεταξύ συναγωνίζονται για να διευθετήσουν τις συμφωνίες, οι οποίες αποφέρουν προσοδοφόρες προμήθειες και μπορούν να ενισχύσουν τα διαπιστευτήρια ESG μιας εταιρείας.
Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί στο χρέος και ακτιβιστές για το κλίμα αμφισβήτησαν το κόστος και την αδιαφάνεια τέτοιων συμφωνιών. Πρόσφατα, η Διεθνής Ένωση Κεφαλαιαγοράς εξέφρασε αμφιβολίες για το κατά πόσον τέτοια ομόλογα πιθανότατα δεν αξίζουν τη «μπλε» ετικέτα με την οποία λανσάρονται.
Η αρχική χρηματοδότηση 100 εκατομμυρίων δολαρίων για το έργο στον Ινδικό Ωκεανό προήλθε από ομάδες όπως η IUCN, το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση, η Irish Aid και φορείς της γαλλικής και γερμανικής κυβέρνησης. Η Bloomberg Philanthropies συνέβαλε επίσης στο έργο.
Η πρωτοβουλία στοχεύει στην προστασία του 30% της ωκεάνιας περιοχής σε όλες τις χώρες που υπάγονται στο πρόγραμμα. Στοχεύει επίσης να διαφυλάξει και να αποκαταστήσει τη βιοποικιλότητα, να δεσμεύσει τουλάχιστον 100 εκατομμύρια τόνους άνθρακα έως το 2030 και να αναπτύξει μια βιώσιμη οικονομία με βάση τους ωκεανούς για 70 εκατομμύρια ανθρώπους στις παράκτιες κοινότητες. Οι βάλτοι μαγκρόβιων, τα λιβάδια με θαλάσσια χόρτα και οι κοραλλιογενείς ύφαλοι θα αποτελέσουν στόχο προστασίας.
Latest News
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο