Oι εισαγωγές ηλεκτρικών κινεζικών οχημάτων θα επηρεάσουν την απόφαση για το αν καθυστερήσει η επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που αποστέλλονται μεταξύ ΕΕ και Βρετανίας, είπ ο Επίτροπος Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Ελπίζουμε ότι μπορούμε να αποφύγουμε τους δασμούς», τόνισε ο Βάλντις Ντομπρόβσκις σε συνέντευξή του στην Frankfurter Allgemeine Zeitung. «Αν η ΕΕ και η Μεγάλη Βρετανία επιβάλλουν τώρα δασμούς η μία στην άλλη, αυτό δεν θα βοηθήσει τη βιομηχανία μας, μόνο την Κίνα, αν όχι κανέναν».
Ντομπρόβσκις – EE: Δεν επιθυμούμε να κόψουμε δεσμούς με την Κίνα
Η ανησυχία της αυτοκινητοβιομηχανίας
Σύμφωνα με τους όρους που προβλέπει η συμφωνία του Brexit, από τον Ιανουάριο θα επιβάλλεται δασμός 10% σε κάθε ηλεκτρικό όχημα που διακινείται μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου, εάν λιγότερο από το 45% της αξίας του προέρχεται από τις δύο περιοχές. Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως αναφέρει το Bloomberg, ασκεί πιέσεις στο μπλοκ των 27 χωρών να παρατείνει αυτή την προθεσμία, καθώς επί του παρόντος προμηθεύεται τις περισσότερες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, περίπου το 40% της αξίας του αυτοκινήτου, από την Ασία.
Αυτός ο δασμός θα έκανε τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ακριβά, με κόστος για τον κλάδο 4,3 δισ. ευρώ (4,5 δισεκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου. Θα επέτεινε επίσης τις ανησυχίες των Βρυξελλών ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει αθέμιτο πλεονέκτημα τιμολόγησης ως αποτέλεσμα των επιδοτήσεων.
ΕΕ: Γιατί η μάχη με την Κίνα είναι δύσκολη και άνιση
Οι βρετανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να παρατείνουν την προγραμματισμένη περίοδο σταδιακής εισαγωγής κατά τρία χρόνια, επιτρέποντας έτσι περισσότερο χρόνο στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών της περιοχής να αναπτυχθεί. Οι Βρυξέλλες είναι ανένδοτες στην αποφυγή αλλαγών στο κείμενο της συμφωνίας εμπορίου και συνεργασίας μετά το Brexit, για να μην ανοίξει η πόρτα σε άλλες αναθεωρήσεις.
Ο Ντομπρόβσκις είπε ότι θα ήταν δυνατόν να αποφευχθούν οι δασμοί EV «χωρίς να ανοίξει η συμφωνία για το Brexit», αλλά δεν διευκρίνισε περαιτέρω.
Η σχέση με την Κίνα
Ο Επίτροπος, ο οποίος βρέθηκε στην Κίνα νωρίτερα αυτό το μήνα για να συζητήσει εμπορικά θέματα, επιβεβαίωσε ότι στο πλαίσιο της έρευνας της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άλλες μάρκες όπως η Tesla Inc. θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τιμωρητικούς δασμούς επειδή επωφελήθηκαν από την κινεζική στήριξη και εξήγαγαν στην Ευρώπη.
«Ας το θέσουμε έτσι: Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, αλλά η διαδικασία δεν περιορίζεται στις κινεζικές μάρκες», δήλωσε. Η έρευνα αναμένεται να ξεκινήσει «τις επόμενες ημέρες», πρόσθεσε
Latest News
Έγιναν τεμπέληδες οι Γερμανοί;
Οι Γερμανοί έχουν τη φήμη ότι είναι εργατικοί, ευσυνείδητοι, αξιόπιστοι και παραγωγικοί - Πώς είναι η κατάσταση σήμερα; Μήπως δεν είναι πια αυτό που ήταν;
Η Amazon απειλεί την πρωτοκαθεδρία της Walmart
Αν οι τρέχουσες τάσεις των πωλήσεων διατηρηθούν, η Amazon είναι πιθανό να ξεπεράσει σύντομα τη Walmart
Γιατί η Gucci έπεσε από την πασαρέλα και μπήκε στα... καλάθια
Περίπου το 50% των πωλήσεων της Kering προέρχεται από την Gucci, πράγμα που σημαίνει ότι όταν η μάρκα τα πηγαίνει άσχημα, αναπόφευκτα η εταιρεία ακολουθεί
Γιατί ο Λούλα απέπεμψε τον πρόεδρο του πετρελαϊκού κολοσσού Petrobras
Η προεδρία της γιγαντιαίας δημόσιας επιχείρησης έχει χαρακτηριστεί… βαλς
Το κυνήγι για τα χαμένα δισεκατομμύρια της Credit Swisse μετά την κατάρρευση της Greensill
Τι ρόλο παίζουν ο «Τραμπ από τα Κυανά Όρη» και μια τοπική τράπεζα στη Βιρτζίνια
Υποχώρησε ο πληθωρισμός στην Αργεντινή που βυθίζεται πλέον στην ύφεση
«Καθώς οι μισθοί δεν ακολουθούν τον πληθωρισμό, είναι σαν να μη βλέπουμε καμία αλλαγή» λέει εργαζόμενη σε σούπερ μάρκετ στην Αργεντινή όπου πλέον έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή η ύφεση.
Η Walmart περικόπτει εκατοντάδες θέσεις εργασίας
Η Walmart είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στον κόσμο. Στις 31 Ιανουαρίου απασχολούσε περίπου 2,1 εκατομμύρια εργαζόμενους
Ο Ζάκερμπεργκ έγινε 40 και έχει πολλά... δισεκατομμύρια λόγους να τα γιορτάζει
Η Meta eίναι η έβδομη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο
Οι Gen Z τα βγάζουν πέρα πιο δύσκολα από ό, τι οι millenials
Όσοι είναι στις αρχές της δεκαετίας των 20 κερδίζουν λιγότερα, έχουν περισσότερα χρέη και βλέπουν υψηλότερα ποσοστά παραβατικότητας από ό,τι οι millennials στην ηλικία τους
Τεράστια έλλειψη λογιστών στις ΗΠΑ - Δεν βρίσκουν ούτε οι Big4
H έλλειψη στελεχών εντείνεται, καθώς οι baby boomers που κατείχαν τις θέσεις πλέον συνταξιοδοτούνται.