Η Ρωσία έχει επί του παρόντος 150.000 πλεονάζοντα εμπορευματοκιβώτια μεταφοράς που οι σιδηροδρομικές αποθήκες δυσκολεύονται να διαχειριστούν, αντικατοπτρίζοντας την αύξηση των κινεζικών αγαθών που εισρέουν στη χώρα αλλά πολύ λιγότερο μεταφέρονται εκτός Ρωσίας προς την Κίνα.
Αυτό προκύπτει από ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από το Container xChange, μια πλατφόρμα συναλλαγών με έδρα τη Γερμανία.
«Υπάρχει σημαντική μετακίνηση φορτίου από την Κίνα στη Ρωσία, αλλά πολύ σπάνια μετακίνηση πίσω στην Κίνα από τη Ρωσία», δήλωσε στην έκθεση ο κ. Christian Roeloffs, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Container xChange. Αυτό έχει «εξαιρετικά επιζήμιο αντίκτυπο στις δραστηριότητες της εφοδιαστικής εμπορευματοκιβωτίων λόγω της υψηλής ανισορροπίας ζήτησης και προσφοράς».
Το κόστος μεταφοράς κοντέινερ βουλιάζει καθώς μειώνονται οι καταναλωτικές δαπάνες
Πριν από τρία χρόνια, μια σειρά φορτηγών πλοίων σχηματίστηκε στα ανοικτά των ακτών του Λος Άντζελες, μεταφέροντας ένα άνευ προηγουμένου κύμα εισαγωγών για τους Αμερικανούς καταναλωτές στην περίοδο που η χώρα προσπαθούσε να ξεπεράσει τα προβλήματα από την πανδημία της Covid-19, συμβολίζοντας με αυτό τον τρόπο το στρεβλό σχήμα της παγκόσμιας οικονομίας.
Η συσσώρευση εμπορευματοκιβωτίων στη Ρωσία, ωστόσο, είναι πιο στενά συνδεδεμένη με τη γεωοικονομία, όπως επισημαίνει το Bloomberg. Αν και η Ρωσία έχει υποστεί κυρώσεις από τις δυτικές οικονομίες από την εισβολή της στην Ουκρανία, η κυβέρνηση της Μόσχας αναμένει ότι ο όγκος του εμπορίου με την Κίνα θα ξεπεράσει τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, από 185 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, ανέφερε το Container xChange.
Το αποτέλεσμα είναι η κατάρρευση της δευτερογενούς αγοράς κοντέινερ στη Μόσχα καθώς κοστίζουν λιγότερο από το ήμισυ της τιμής τους από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Η μέση τιμή για ένα μεταχειρισμένο κοντέινερ «high cube» 40 ποδιών – αυτά με λίγο μεγαλύτερη χωρητικότητα από ένα κανονικό κοντέινερ 40 ποδιών – έχει πέσει στα 580 δολάρια αυτήν την εβδομάδα στη Μόσχα, από 4.175 δολάρια τον Φεβρουάριο του 2022.
Για τα νέα εμπορευματοκιβώτια, η τιμή έχει πέσει στα 1.450 δολάρια από 4.309 δολάρια πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, σύμφωνα με τα στοιχεία του Container xChange.
Εμπορικό άλμα
Το εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών εκτινάχθηκε κατά 37% τους πρώτους επτά μήνες του 2023, φθάνοντας τα 134,1 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Container xChange, που επικαλείται στοιχεία των κινεζικών τελωνείων. Οι εξαγωγές της Κίνας στη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 73%, φθάνοντας περίπου τα 62,54 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ οι εισαγωγές από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 15% στα 71,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι διμερείς εμπορικοί δεσμοί γίνονται όλο και στενότεροι, εάν ληφθούν υπόψη και οι πρόσφατες συμφωνίες. Τη Δευτέρα, ο Σύνδεσμος Βιομηχανίας Μη Σιδηρούχων Μετάλλων της Κίνας υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης με τον Ρωσικό Σύνδεσμο Αλουμινίου στο Πεκίνο, λέγοντας ότι στόχος ήταν η στενότερη συνεργασία για την αλουμίνα, την κατασκευή αλουμινίου και τα προϊόντα αλουμινίου.
Νωρίτερα τον Σεπτέμβριο, η Fesco Transport Group – ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους logistics της Ρωσίας – υπέγραψε συμφωνίες με τον Jilin Northeast Asia Railway Group και την Ένωση Κινέζων Επιχειρηματιών.
«Τα μέρη σχεδιάζουν να παρακολουθούν τις υπάρχουσες διαδρομές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ρωσίας και Κίνας και από κοινού να επεκτείνουν τη δεξαμενή των πιθανών αποστολέων προς την κατεύθυνση Κίνα-Ρωσία-Κίνα», σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου στον ιστότοπο της Fesco.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Εμπορικός Δείκτης του Κιέλου σημείωσε ότι η ρωσική λιμενική δραστηριότητα είχε ανακάμψει κοντά στα επίπεδα πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Latest News
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ
Γιατί η Gen Z δεν μπορεί να στεριώσει σε δουλειά – Ποια προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες
Μια πρόσφατη έκθεση διαπίστωσε ότι οι εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τις νέες προσλήψεις της Gen Z και ενδέχεται να αποφύγουν στο μέλλον την πρόσληψη πρόσφατων αποφοίτων.
Κινδυνεύει η τεκίλα απο τους δασμούς του Τραμπ
Οι σχέδιασμοί του Τραμπ θέτουν σε κίνδυνο τις εισαγωγές τεκίλας στις ΗΠΑ , των Diageo, Becle ύψους 3 δισ. δολαρίων
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στο 2,7% - ως αναμενόταν- ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Νοέμβριο
Η αύξηση είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων εφτά μηνών - Πώς θα επηρεάσει την απόφαση της Fed
Ανακατεύουν την τράπουλα της ηγεσίας οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - Οι αλλαγές σε BMW και Mercedes
Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν σε διαρθρωτικές αλλαγές ηγετικών στελεχών για να σώσουν την «παρτίδα»
Reuters: Σχέδια για υποτίμηση του γουάν ενόψει του Trump 2.0
Αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters αναφέρει τα σχέδια της Κίνας για να αντιμετωπίσει τους δασμούς Τραμπ
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις