Υπερτριπλάσιος σε σχέση με το 2017 είναι θα είναι εφέτος ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, καθώς αναμένεται να διαμορφωθεί στα 17 δισ. ευρώ, από 5 δισ. πριν 6 χρόνια και 15,8 δισ. πέρυσι.
Με βάση τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Έκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2023 που δημοσίευσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου και ο E-commerce Europe, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα φθάσουν στο 7,9% του ΑΕΠ με ρυθμό ανάπτυξης 9-10%, έναντι 10% το 2022.
Προοπτικές ανάπτυξης
«Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα έχει μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης, καθώς η διείσδυσή του παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα από άλλες χώρες της ΕΕ», δηλώνει στον OT ο κος Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) και εκπρόσωπος της Ελλάδας στον πανευρωπαϊκό φορέα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Hλεκτρονικό εμπόριο: Συνεχίζει να αναπτύσσεται στην ΕΕ με ρυθμό 6% το 2022
Πάντως, όπως αναφέρει ο ίδιος, για πρώτη φορά η χρήση του διαδικτύου στον γενικό πληθυσμό έσπασε το «φράγμα» του 80%, με το 75% αυτών να πραγματοποιούν κάποιου είδους ηλεκτρονική οικονομική συναλλαγή.
Βεβαίως, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος όσον αφορά τους e-shoppers είναι αρκετά υψηλότερος – στο 78% – ενώ στη Δυτική Ευρώπη φθάνει στο 87%.
Για να γίνει όμως αυτό, προσθέτει, πρέπει να δοθούν κίνητρα στις ελληνικές επιχειρήσεις για να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους πωλήσεις διασυνοριακά, ώστε να ανταγωνιστούν αντίστοιχες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Ως σημαντική πρόκληση για το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο αναφέρει την επέκταση ευρωπαϊκών e-shops που κερδίζουν πολύ μεγάλα κομμάτια της ελληνικής αγοράς.
Σημειώνεται ότι ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων με ενεργή ηλεκτρονική παρουσία σχεδόν τριπλασιάστηκε μέσα σε διάστημα 4 ετών, καθώς από 9.000 επιχειρήσεις στο τέλος του 2019 έχει ανέλθει στις 25.000, με τη συντριπτική πλειονότητα όσων έκαναν ψηφιακό άλμα να «επεκτείνουν» στο διαδίκτυο τα φυσικά τους σημεία πώλησης.
Τι συμβαίνει στην Ευρώπη
Συνολικά για την Ε.Ε. το ευρωπαϊκό εμπόριο B2C αυξήθηκε σε 899 δισ. ευρώ το 2022, με ρυθμό ανάπτυξης 6% συγκριτικά με το 2021 (849 δισ. ευρώ), σύμφωνα με έκθεση της Ecommerce Europe και της EuroCommerce.
Ο ρυθμός ανάπτυξης μειώθηκε από 12% το 2021, κάτι που μπορεί να αποδοθεί στην κορεσμένη κατάσταση των αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου μετά την εξαφάνιση της πανδημίας του Covid-19 το 2022.
Πληθωριστική αύξηση
Για πολλές ευρωπαϊκές χώρες, η αύξηση του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου οφείλεται κυρίως σε υψηλότερες τιμές (πληθωρισμός), όχι σε όγκο πωλήσεων.
Η μείωση του όγκου αντισταθμίζεται κάπως από την αύξηση των αγορών υπηρεσιών στο διαδίκτυο, όπως τα ταξίδια και ο ελεύθερος χρόνος.
Για να καταδείξει τη σημαντική επίδραση του πληθωρισμού στον κλάδο, η φετινή έκθεση πρόσθεσε αριθμούς ανάπτυξης προσαρμοσμένους στον πληθωρισμό για την Ευρώπη και όλες τις περιφέρειές της.
Το 2021, η προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό ανάπτυξη του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν ακόμα πολύ ισχυρή στο +9%, αλλά έπεσε το 2022 λόγω του πληθωριστικού σοκ και συρρικνώθηκε για πρώτη φορά στο -2%. Οι μόνες περιοχές χωρίς πτώση του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2022 ήταν η Ανατολική Ευρώπη με +5% και η Νότια Ευρώπη με +13%.
Οι προβλέψεις για τα στοιχεία τζίρου του B2C για το 2023 αναφέρουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθεί κατά 8%.
Οι πρωταγωνιστές και οι ουραγοί
Η Δυτική Ευρώπη κατέχει τη μερίδα του λέοντος με 67% του συνολικού τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με ποσοστό μόλις 16%. Η Κεντρική Ευρώπη (8%), η Βόρεια Ευρώπη (7%) και η Ανατολική Ευρώπη (2%) έχουν σημαντικά μικρότερο μερίδιο.
Οι κορυφαίες χώρες στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (291 δισ. ευρώ), η Γαλλία (146 δισ. ευρώ), η Γερμανία (102 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (72 δισ. ευρώ).
Οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης (χωρίς προσαρμογή για την πληθωρική έκρηξη) στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφηκαν στην Εσθονία (106%), τη Ρουμανία (51%), τη Βουλγαρία (31%), την Ισπανία (31%) και το Βέλγιο (22%).
Η Christel Delberghe, Γενική Διευθύντρια της EuroCommerce, σχολίασε πως το ταξίδι των καταναλωτών αλλάζει γρήγορα και ο συνδυασμός της διαδικτυακής και εκτός σύνδεσης αλληλεπίδρασης έχει γίνει το νέο φυσιολογικό.
«Το 2022, με τον πληθωρισμό στα ύψη, οι καταναλωτές έγιναν πολύ πιο ευαίσθητοι στις τιμές και προσπάθησαν περισσότερο να εξοικονομήσουν χρήματα συγκρίνοντας και διαφοροποιώντας τα διαδικτυακά και offline κανάλια αγορών τους.
Αναμένεται ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030. Η παρουσία στο διαδίκτυο έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για πολλούς εμπόρους λιανικής και ειδικά για τις μικρότερες επιχειρήσεις», επισήμανε.
Latest News
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Θα πιει πικρό καφέ η αγορά; - Μιλούν στον ΟΤ ο CEO της Coffee Berry και οι οργανωμένες αλυσίδες
Επιστρέφει ο ΦΠΑ στο 24%; - Το κρίσιμο ραντεβού με το Υπουργείο Οικονομικών
Το ποντάρισμα του Τιτάνα στις ΗΠΑ - Η ακτινογραφία της αγοράς και το χαρτί των εκλογών
Τι δείχνουν οι τεχνικές αναλύσεις
Η μάχη των τραπεζών για τη χρηματοδότηση 100.000 μικρομεσαίων
Ρίχνουν τα spreads για την προσέλκυση των βιώσιμων επιχειρήσεων
Ποια είναι η ενδεδειγμένη επενδυτική στρατηγική για τις αγορές - Οι εκτιμήσεις της Alpha Bank
Πού θα πάνε οι μετοχές, τα ομόλογα, ο χρυσός, το πετρέλαιο και το ευρώ
Ένοχοι οι Κουτσολιούτσοι για τέσσερις κατηγορίες - Η εισήγηση της εισαγγελέως
Για ποιους ζήτησε ενοχή και για για ποιους απαλλαγή η εισαγγλέας
Σε ποια φιλανθρωπική πλατφόρμα επενδύουν Εριέττα Λάτση και V Group
«Η πλατφόρμα της Givelink αντιπροσωπεύει μια νέα προσέγγιση στη φιλανθρωπία», σημείωσε η Εριέττα Κούρκουλου -Λάτση
Folli Follie: Πρόταση Εισαγγελέα για απαλλαγή από την κατηγορία της εγκληματικής οργάνωσης
Το σκεπτικό της εισαγγελέως για Τζώρτζη και Δημήτρη Κουτσολιούτσο
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πλήρης η ανάκαμψη του ελληνικού τραπεζικού τομέα – Δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού
Τα τρία διδάγματα της μεγάλης χρηματοπιστωτικής κρίσης που βίωσε η Ελλάδα
Επιβεβαίωση προβλέψεων και απορρόφηση θυγατρικών προανήγγειλε η Entersoft
Εκτίμηση της Entersoft ήταν ότι η οργανική ανάπτυξη θα παραμείνει ισχυρή για τα επόμενα χρόνια λόγω της αυξημένης ζήτησης για όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες του Ομίλου