Περίπου 8.700 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο παγκοσμίως εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford -στις κεντρικές ΗΠΑ- έχουν ξεκινήσει από την Τετάρτη απεργιακές κινητοποιήσεις, έπειτα από έκκληση του συνδικάτου United Auto Workers (UAW) σε απάντηση στην άρνηση της εταιρείας να κάνει επιπλέον υποχωρήσεις στις διαπραγματεύσεις για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.
Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Λούιβιλ στο Κεντάκι εντάσσονται στο κίνημα που ξεκίνησαν στις 15 Σεπτεμβρίου τα μέλη του UAW στις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ (Ford, General Motors, Stellantis). Συνολικά σχεδόν 34.000 εργαζόμενοι, περίπου το 23% του συνόλου, απεργούν στις Big Three εδώ και τέσσερις εβδομάδες.
Η απεργία «κηρύχθηκε αφού η Ford αρνήθηκε να προχωρήσει περισσότερο στις διαπραγματεύσεις», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το συνδικάτο, ενώ προειδοποίησε ότι «η αιφνιδιαστική του απόφαση σηματοδοτεί ένα κεφάλαιο» στις κινητοποιήσεις.
Επένδυση μαμούθ της Ford στον Καναδά – Στήνει παγκόσμιο κόμβο στην ηλεκτροκίνηση
Η Ford δεν πήρε το μήνυμα
«Ήμασταν απολύτως ξεκάθαροι και περιμέναμε αρκετά», δήλωσε ο Σον Φέιν, πρόεδρος του συνδικάτου, αλλά «η Ford δεν πήρε το μήνυμα».
«Έχει έρθει η ώρα να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία στη Ford και στα άλλα μέλη των Big Three», συνέχισε: «Αν δεν το κατανοούν έπειτα από τέσσερις εβδομάδες, η απεργία 8.700 εργαζομένων σε αυτό το ιδιαίτερα επικερδές εργοστάσιο θα τους βοηθήσει».
Σε ξεχωριστή της ανακοίνωση η Ford χαρακτήρισε την ανακοίνωση του UAW «χονδροειδώς ανεύθυνη», προειδοποιώντας ότι η επέκταση της απεργίας «θα έχει επώδυνες συνέπειες» κυρίως σε άλλους κλάδους της εταιρείας όπως και στους προμηθευτές της.
Την προηγούμενη εβδομάδα το UAW αποφάσισε να μην κινητοποιήσει περισσότερα μέλη του, κάνοντας λόγο για «σημαντικές προόδους» στις διαπραγματεύσεις.
Οι συζητήσεις προσκρούουν κυρίως στο ποσοστό της αύξησης των μισθών. Το συνδικάτο ζητεί περίπου 40% σε διάστημα τεσσάρων ετών, ενώ η Ford φτάνει ως το 23% και η GM και η Stellatins περιορίστηκαν στο 20%.
Εκτός από υψηλότερους μισθούς, το UAW ζητάει μικρότερη εβδομάδα εργασίας, αποκατάσταση συνταξιοδοτικών επιδομάτων και ισχυρότερη εργασιακή ασφάλεια την ώρα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Latest News
Πόσο εφικτή είναι η αποσύνδεση από τις κινεζικές εφοδιαστικές αλυσίδες; - Τι δείχνει έρευνα
Παρά τις συζητήσεις για αποσύνδεση και διακοπή των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυξάνουν τις προοπτικές τους για την ασιατική χώρα
Η «Τσεχική Σφίγγα» που φλερτάρει με τα βρετανικά ταχυδρομεία
Η Royal Mail φεύγει από βρετανικά χέρια μετά από 500 χρόνια
Σνάμπελ (ΕΚΤ): Μια μείωση επιτοκίων τον Ιούλιο δεν φαίνεται δικαιολογημένη
Δεδομένης της «πολύ υψηλής αβεβαιότητας», υποστήριξε ότι «θα πρέπει να δώσουμε στον εαυτό μας αρκετό χρόνο για να δούμε τι συμβαίνει», είπε το μέλος ου εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ
ΗΠΑ και Καναδάς επενδύουν μαζί σε κρίσιμα ορυκτά
Οι δίδυμες επενδύσεις αφορούν σε βισμούθιο, γραφίτη και κοβάλτιο
Έρχεται κατάρρευση τύπου EΣΣΔ; Πώς βλέπουν οι νέοι Αμερικανοί την οικονομία
Τι αναφέρει δημοσίευμα του Business Insider για το πώς αντιμετωπίζουν οι νέοι στις ΗΠΑ την οικονομία
Αναζητώντας τη γνώση - Ποια είναι η νέα εμμονή της Gen Z στο TikTok
Οι νέοι θέλουν να γνωρίζουν πώς κατασκευάζεται το αγαπημένο τους προϊόν και οι εταιρείες και οι influencers αποκαλύπτουν τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες των εργοστασιών
Δασμούς 100% στις εισαγωγές απο την Τουρκία θα επιβάλει το Ισραήλ
Ο υπουργός Οικονομικών του Ισραήλ Μπεζαλέλ Σμότριτς ανακοίνωσε απόψε ότι η χώρα του θα ακυρώσει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Οι αγορές υποτιμούν τον γεωπολιτικό κίνδυνο των εκλογών, προειδοποιεί ο ντε Γκίντος
Τα χρηματιστήρια εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ φέτος, παρά το γεγονός ότι ο μισός κόσμος κατευθύνεται προς τις κάλπες
Μάχη τραπεζικών μνηστήρων στα Βαλκάνια για την Addiko Bank
Η μάχη για τη συγχώνευση τραπεζών στα Βαλκάνια αναταράσσεται από την προσφορά της σλοβενικής NLB
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου