Διστακτικοί εμφανίζονται οι καταναλωτές απέναντι στην αναδυόμενη τάση του social media commerce, που κατά τη φετινή χρονιά αναδείχτηκε ως η καλύτερη στρατηγική μάρκετινγκ του σήμερα με γνώμονα τα αποτελέσματά του, προσελκύοντας το μεγάλο ενδιαφέρον των brands.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Αμερικανών χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που δυσκολεύονται να εμπιστευτούν τα προϊόντα που πωλούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ποσοστό μάλιστα που αγγίζει ακόμη και το 53%, ακόμη και πολλοί που ανήκουν στους Millennial και την Gen Z, σύμφωνα με την έκθεση της Aibuy για το social shopping κατά το 2023.
Social media: Η σύρραξη Ισραήλ-Χαμάς κατέστρεψε μέσα σε μια νύχτα ό,τι είχαν χτίσει
Εκατομμύρια άνθρωποι εξερευνούν καθημερινά τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να αντλήσουν έμπνευση σχετικά με το τι μπορούν να ψωνίσουν και ποιες είναι οι τάσεις. Η μεγαλύτερη διείσδυση των social media, οδήγησε τις μάρκες να μετατρέψουν τα κοινωνικά τους προφίλ και λογαριασμούς σε καταστήματα για online πωλήσεις, με το δεδομένο ότι οι πελάτες γίνονται όλο και πιο άνετοι με την έννοια της εξερεύνησης των κοινωνικών μέσων για την εκπλήρωση των αγοραστικών τους επιθυμιών.
Η έρευνα της Aibuy που διεξήχθη μέσω της Censuswide, βασίστηκε στις απαντήσεις από 1.014 Αμερικανούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Γιατί διστάζουν
Περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) του συνόλου των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι εμπιστεύονται λιγότερο το TikTok για να αγοράσουν απευθείας από αυτό. Έξι στους 10 (63%) τόνισαν ότι αποθαρρύνονται από το να πραγματοποιούν αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων, επειδή ανησυχούν για παράνομους εμπόρους και απάτες, ενώ ένα άλλο 57% ότι δεν αισθάνεται άνετα να μοιράζεται πληροφορίες για την πληρωμή (αριθμό πιστωτικής κάρτας, διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου κ.λπ.) με έναν έμπορο μέσω των κοινωνικών μέσων.
Άλλοι λόγοι που σημείωσαν οι καταναλωτές για τους οποίους δεν πραγματοποιούν αγορές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνουν
- Ανησυχίες για πλαστά ή χαμηλής ποιότητας προϊόντα (55%)
- Έλλειψη εγγυήσεων προστασίας της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας των δεδομένων (47%)
- Ασαφείς πολιτικές επιστροφής και επιστροφής χρημάτων (46%)
- Ανεπαρκείς κριτικές και αξιολογήσεις πελατών (38%)
- Αμοντάριστα προϊόντα που χρειάζονται συναρμολόγηση στο σπίτι (25%)
Η εξατομίκευση κερδίζει
Παρόλο που υπάρχει σκεπτικισμός σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών πληροφοριών και την ποιότητα των προϊόντων, σχεδόν τρεις στους δέκα καταναλωτές (29%) συμφωνούν ότι οι αγορές μέσω των κοινωνικών μέσων προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία από τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά καταστήματα. Το ένα τέταρτο (24%) δηλώνει ότι κάνει περισσότερες παρορμητικές αγορές μέσω των πλατφορμών.
Η Aibuy πρόσθεσε ότι είναι συνετό για τους εμπόρους λιανικής πώλησης και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να κατανοήσουν τους παράγοντες που αποτελούν κίνητρο για τις αγορές των χρηστών, όπως οι αποκλειστικές εκπτώσεις ή προσφορές που προσφέρει ο δημιουργός ή η πλατφόρμα (27%), οι στοχευμένες βάσει ενδιαφερόντων διαφημίσεις (21%), αλλά και η εύρεση της φθηνότερης διαθέσιμης επιλογής (23%).
«Ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, η έννοια των αγορών απευθείας μέσω των από τις πλατφόρμες αυτές είναι ακόμη πολύ νέα, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βλέπουμε αυτή την απροθυμία για αγορά», δήλωσε ο Randy Bapst, διευθύνων σύμβουλος της Aibuy. «Με το 45% των χρηστών των social media στις ΗΠΑ να παραμένουν ωστόσο ανοιχτοί στην ιδέα αυτή, υπάρχουν άφθονες ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες για τις μάρκες που δεν αξιοποιούν ήδη τον χώρο. Και για εκείνες που ήδη το πράττουν, είναι το κατάλληλο πεδίο να προσαρμόσουν την προσέγγισή τους προχωρώντας προς τα εμπρός. Ευελπιστούμε ότι, καθώς θα εμφανίζονται νέες τεχνολογίες που θα ενισχύουν την πορεία των πελατών προς την αγορά και τη συνολική εμπειρία των χρηστών, η εμπιστοσύνη θα αυξηθεί και αυτή η έννοια των κοινωνικών αγορών θα γίνει πιο διαδεδομένη».
Latest News
Πόσο αξίζει το ασήμι που ανέλκυσε από ναυάγιο μεγιστάνας - Γιατί δεν πήρε τίποτα;
Το βρετανικό δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής δεν οφείλει αποζημίωση για την ανάκτηση ράβδων αργύρου αξίας 43 εκατ. δολαρίων
Οι συμβουλές του Μπέζος για εταιρικές συναντήσεις και ηγεσία
Η στρατηγική του Μπέζος υποστηρίζεται από οργανωτικούς ψυχολόγους όπως ο Άνταμ Γκραντ
«Κασσάνδρα» ο Ντάλιο για το χρέος: Οι φόβοι για «εμφύλιο» και η Τέιλορ Σουίφτ για πρόεδρος
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής ανησυχεί για την αυξανόμενη δημοσιονομική επιβάρυνση
Στρατιωτική βοήθεια άνω του 1 δισ. στέλνουν οι ΗΠΑ στο Ισραήλ (διάγραμμα)
Οι λεπτομέρειες πολλών μεταφορών παραμένουν κρυφές
Γιατί το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία δεν συμφέρει ούτε τη Ρωσία ούτε την Κίνα
Αναλυτές υποστηρίζουν ότι τόσο η Ρωσία όσο και η Κίνα έχουν λόγους -διαφορετικούς η καθεμιά- να μην τελειώσει σύντομα ο πόλεμος στην Ουκρανία
EE: Η κατάχρηση του βέτο προβληματίζει τους «27»
Όπως φαίνεται η ομοφωνία θα συνεχίζει να ταλανίζει την ΕΕ, κωλυσιεργώντας τη λήψη αποφάσεων
Κίνα: Ερευνάται από τις αρχές ο υπουργός Γεωργίας Τανγκ Ρεντζιάν
Ο Τανγκ Ρεντζιάν είναι ο τελευταίος υψηλόβαθμος κυβερνητικός αξιωματούχος που ελέγχεται για φερόμενα αδικήματα
H πτωχευμένη εταιρεία crypto Genesis θα επιστρέψει $3 δισ. στους πελάτες της
Ο Αμερικανός δικαστής Σον Λέιν ενέκρινε το πλάνο πτώχευσης της Genesis
Πόσο κοστίζει μία νύχτα στο πιο πολυτελές ξενοδοχείο του κόσμου
Κατέκτησε μια θέση στην λίστα με τα 50 καλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου.
Κατάσχονται τα περιουσιακά στοιχείας της Deutsche Bank στη Ρωσία
Στο πλαίσιο αγωγής που αφορά τη γερμανική τράπεζα