Την ανάγκη για ένα νέο συμβόλαιο συνεργασίας, ένα «New Deal» στις Κατασκευές στην Ελλάδα επισήμανε ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat, Αναστάσιος Αρανίτης. Μιλώντας από το βήμα του 3ου Συνεδρίου «Green Deal Greece 2023», διευκρίνισε ότι αυτή η νέα συμφωνία θα επιτρέψει στο κράτος και τον κατασκευαστικό κλάδο να επιλύσουν συσσωρευμένα προβλήματα που εμποδίζουν την ομαλή εκτέλεση των μεγάλων έργων και θα καταστήσει εφικτή την έγκαιρη αποπεράτωσή τους με βιώσιμο τρόπο.
Όπως τόνισε κ. Αρανίτης, στόχος αυτής της προσπάθειας είναι η σωστή ιεράρχηση των προτεραιοτήτων και η επίλυση των προβλημάτων με γρήγορο τρόπο, δεδομένης της ευκαιρίας και της πρόκλησης που φέρνει η ανάγκη για περιβαλλοντική βιωσιμότητα. «Όλοι διαθέτουμε πόρους, καταρτισμένο δυναμικό και τη θέληση να υλοποιήσουμε τα έργα» τόνισε και συμπλήρωσε ότι ο κατασκευαστικός κλάδος είχε πάντοτε στο DNA του το ζητούμενο της βιωσιμότητας και του μηδενικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων του στο περιβάλλον.
Εξάρχου (Intrakat): Μεταρρυθμίσεις στην Ευρώπη για άρση του χάσματος Βορρά – Νότου
Ο κ. Αρανίτης σημείωσε ότι «πέρα από ένα Green Deal, πρέπει να κάνουμε κι ένα New Deal», θέτοντας ως σχετικό παράδειγμα το έργο της Intrakat στον ΒΟΑΚ, όπου η περιβαλλοντική αδειοδότηση για την εγκατάσταση των οικίσκων που απαιτούνται για τη στέγαση του απαραίτητου προσωπικού, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί δύο χρόνια για να δοθεί, την ώρα που το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι τέσσερα. «Θέλουμε αρωγό την πολιτεία για να βρούμε πως θα λύσουμε το πρόβλημα – τα δύο έτη πρέπει να γίνουν δύο εβδομάδες» σχολίασε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο κ. Αρανίτης υπογράμμισε ότι τα μεγέθη του ανεκτέλεστου για μία κατασκευαστική εταιρεία αποτελούν βασικό κριτήριο για την εκπόνηση της στρατηγικής της για το μέλλον και επισήμανε ότι για την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων υποδομών αποτελεί κορυφαία προϋπόθεση η πληρότητα και η ωριμότητα των μελετών, καθώς σε αντίθεση περίπτωση, οι κατασκευαστές – ως τελευταίος κρίκος της αλυσίδας παραγωγής έργων- καλούνται να τα υλοποιήσουν, αναλαμβάνοντας παράλληλα την υποχρέωση να τα επανασχεδιάσουν.
Επιπλέον, ο κ. Αρανίτης ανέφερε ότι πλέον βιώνουμε σε καθημερινή βάση τις προκλήσεις και τις συνέπειες που φέρνουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και εξήγησε ότι θα πρέπει να επιλέξουμε εάν θα δώσουμε προτεραιότητα στην πρόληψη ή στην καταστολή των φαινομένων αυτών, κατά τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την συντήρηση των υποδομών.
Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat μίλησε και για τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης της Ε.Ε. για το 2030 και δήλωσε ότι όλοι έχουμε χρέος να εργαστούμε πάνω σε αυτούς. «Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και αποτελεί μία ευκαιρία για ένα νέο οικονομικό μοντέλο που θα αποτρέψει δυσάρεστα γεγονότα» είπε και συμπλήρωσε ότι η Intrakat εφαρμόζει αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα, με στόχο την εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας στο πλαίσιο μίας αειφόρου, ολιστικής διαχείρισης των έργων.
Latest News
«Προχωρά το έργο του διασυνοριακού άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας»
Τα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
Σε ποσοστό 42% έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
Συνάντηση εργασίας της υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών με τον δήμαρχο Πάτρας
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες
ΑΒΑΞ: Μήνυμα σταθερής ανάπτυξης από τη διοίκηση – Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές
Το υψηλό ανεκτέλεστο έργων, η βελτίωση των καθαρών κερδών και η αναλογία ιδιωτικών – δημοσίων έργων τα ατού της ΑΒΑΞ, σύμφωνα με τη διοίκηση
Ξεκίνησαν οι εργασίες για το πράσινο κτίριο του ΤΕΕ – Από ΤΕΡΝΑ και Dimand
Στο Δαχτυλίδι Αμαρουσίου βρίσκεται το νέο ακίνητο. Η συνολική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των υπογείων ανέρχεται στα 24.857,60τ.μ.
Με τα μέγιστα επίπεδα ασφαλείας οι σήραγγες Κατερίνης - Πότε παραδίδεται το ρεύμα προς Αθήνα
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Πήραν «φωτιά» τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη - Το Μετρό, το Flyover και η ΔΕΘ
Η προόδος εργασιών και τα χρονοδιαγράμματα
Με 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά η Γραμμή 4 του Μετρό- Πότε ολοκληρώνεται
Δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων σε λειτουργία για τη νέα γραμμή - Κάθε μετροπόντικας σκάβει σε ημερήσια βάση 15 μέτρα
Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη της Σήραγγας Κατερίνης
Η σήραγγα παρέμεινε καθολικά κλειστή από την 8η Απριλίου 2024
Φράγματα και σιδηρόδρομος - Πού βρίσκονται τα νέα έργα στη Ροδόπη
Σημαντικά αρδευτικά, σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης