Το «αγκάθι» του Δημοσίου από το μαλακό υπογάστριο της Aegean φαίνεται ότι βγαίνει μετά και την ανακοίνωση περί άσκησης των warrants (δικαιώματα κτήσης κοινών μετοχών) που είχε από την ενίσχυση που παρείχε στην αεροπορική λόγω των μέτρων κατά την πανδημία του Covid 19.
Μετά από μια μακρά περίοδο βύθισης της μετοχής έως και στα 9,43 ευρώ στις 9 Οκτωβρίου, ο τίτλος ξαναβγαίνει στο ξέφωτο των υψηλότερων επιπέδων, στη ζώνη των 11,36 ευρώ, αποτυπώνοντας πλήρως αυτό που ήθελε η αγορά: να λυθεί το θέμα των δικαιωμάτων του Δημοσίου.
Aegean: Το Δημόσιο ασκεί τα warrants – Η εταιρεία θα τα αγοράσει στα 85,4 εκατ.
Όπως σχολιάζουν χρηματιστηριακές πηγές, η μετοχή της Aegean υστέρησε σημαντικά το τελευταίο διάστημα, από τα επίπεδα των 13,80 ευρώ που βρισκόταν στις 24 Αυγούστου, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια στην αγορά, καθώς ο τίτλος ήταν από τους πρωτοπόρους της ανόδου του ΧΑ από τις αρχές του έτους.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι στη λήξη του Αυγούστου τα κέρδη της μετοχής από την αρχή του έτους άγγιξαν το 150%, με τον Ευτύχη Βασιλάκη να αναδεικνύεται από τους πιο επιτυχημένους managers του χρηματιστηριακού σύμπαντος.
Ωστόσο, το «αγκάθι» του Δημοσίου παρέμενε, αφού όσο ανέβαινε η τιμή, τόσο υψηλότερο θα ήταν το τίμημα της άσκησης των warrants. Αν και το ελληνικό Δημόσιο είχε περιθώριο έως το 2026 να ασκήσει τα δικαιώματά του, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που συνέδεσαν την πρόσφατη υστέρηση της μετοχής, ακόμη και στα 9,43 ευρώ στις 9 Οκτωβρίου, με το ζήτημα των warrants.
Δηλαδή, με άλλα λόγια, το συμφέρον του Δημοσίου για υψηλότερη τιμή άσκησης των δικαιωμάτων ερχόταν σε αντίθεση με το συμφέρον της εισηγμένης, η οποία προφανώς και είχε στόχο την επαναγορά των τίτλων του κράτους σε χαμηλότερες τιμές.
Ο πόλεμος στο Ισραήλ
Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που συνέδεσαν την υστέρηση της μετοχής με τον πόλεμο στο Ισραήλ και τις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτός στην επιβατική κίνηση του αερομεταφορέα.
Ωστόσο, οι θεσμικοί αναλυτές υπενθύμισαν αρκετές φορές το τελευταίο διάστημα ότι η εισηγμένη συνδέει μεγάλο μέρος των επιδόσεων της με την αύξηση του τουρισμού στη χώρα, η οποία ομολογουμένως είναι εμφανής από πριν την πανδημία.
Το τελευταίο επιβεβαιώθηκε και στα μεγέθη του δευτέρου τριμήνου του έτους, το οποίο μάλιστα δεν έχει μέσα τους κρίσιμους μήνες της κορύφωσης της τουριστικής εισροής. Η ισχυρή δυναμική της ζήτησης κατά το δεύτερο τρίμηνο, η ανάπτυξη του δικτύου και η συνεχιζόμενη επένδυση σε νέα αεροσκάφη συνέβαλλαν ώστε ο Όμιλος να μεταφέρει 6,7 εκατ. επιβάτες το πρώτο εξάμηνο του 2023, 42% περισσότερους σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Η σταδιακή αναβάθμιση του στόλου και η αποδοτική διαχείριση του κόστους παρά τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις συνέβαλλαν και στην επίτευξη EBITDA στα 139,5 εκατ. από 37,7 εκατ. το β’ 3μηνο του 2022.
Κλείνει ο κύκλος της πανδημίας
Το ελληνικό Δημόσιο κατέθεσε την πρόθεσή του να ασκήσει τα warrants (δικαιώματα κτήσης κοινών μετοχών) που είχε από την ενίσχυση που παρείχε στην αεροπορική λόγω των μέτρων κατά την πανδημία του Covid 19.
Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο εξάμηνο η Aegean προέβη και στην αποπληρωμή του υπολοίπου των δανείων που έλαβε κατά τη διάρκεια της πανδημίας (68,5 εκατ. ευρώ ).
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, το ελληνικό Δημόσιο προτίθεται να ασκήσει τα warrants του από την κρατική ενίσχυση των 120 εκ. ευρώ που έδωσε στις 02/07/2021, στην τιμή των 11,43 ευρώ ανά μετοχή. Είναι η μέση σταθμισμένη τιμή των 60 ημερών διαπραγμάτευσης προ της 3/11/2023 (όταν και υπέβαλε τη δήλωση).
Όπως ανέφερε η εταιρεία, θα προβεί στο αμέσως προσεχές διάστημα στις απαραίτητες ενέργειες και στη σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, προκειμένου να λάβει τις αναγκαίες αποφάσεις για την επαναγορά των μετοχών, η οποία θα γίνει στα 8,23 ευρώ ανά μετοχή, ή 85,4 εκατ. ευρώ, εάν αφαιρεθεί κανείς και τα 3,20 ευρώ της αύξησης κεφαλαίου, δηλαδή λίγο πάνω από την τρέχουσα (κλείσιμο 3/11 στα 10,82 ευρώ).
Υπενθυμίζεται εδώ ότι στις 14 Νοεμβρίου η διοίκηση της Aegean θα ανακοινώσει τα μεγέθη του γ’ τριμήνου και του εννεαμήνου του 2023, ενώ ήδη η εισηγμένη έχει τεράστιες ταμειακές ροές και εντυπωσιακή αύξηση μεγεθών. Άλλωστε, τα ταμειακά διαθέσιμα εμφανίζονται βελτιωμένα κατά σχεδόν 200 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο, με το ζήτημα της επαναγοράς των τίτλων του Δημοσίου να μην αφήνει περιθώρια αμφιβολίας.
Latest News
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Kαι οι εννέα είναι υπέροχες - Οι ελληνικές startups - «γκουρού» στην ΑΙ
«Βλέπουν» το αύριο παρέχοντας ψηφιακές λύσεις στις επιχειρήσεις
PeopleCert: Υποτροφίες σε νέους με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη για δεύτερη χρονιά
«Ο σπόρος που σπείραμε πέρυσι άνθισε», δήλωσε ο ιδρυτής της PeopleCert, Βύρωνας Νικολαΐδης
Τα guidance του Βασιλάκη για την δεύτερη 25ετία της Aegean
Έκλεισε 25 χρόνια λειτουργίας η αεροπορική - Ο πρόεδρος αναγγέλλει τα νέα επενδυτικά σχέδια
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Θα πιει πικρό καφέ η αγορά; - Μιλούν στον ΟΤ ο CEO της Coffee Berry και οι οργανωμένες αλυσίδες
Επιστρέφει ο ΦΠΑ στο 24%; - Το κρίσιμο ραντεβού με το Υπουργείο Οικονομικών
Το ποντάρισμα του Τιτάνα στις ΗΠΑ - Η ακτινογραφία της αγοράς και το χαρτί των εκλογών
Τι δείχνουν οι τεχνικές αναλύσεις
Η μάχη των τραπεζών για τη χρηματοδότηση 100.000 μικρομεσαίων
Ρίχνουν τα spreads για την προσέλκυση των βιώσιμων επιχειρήσεων
Ποια είναι η ενδεδειγμένη επενδυτική στρατηγική για τις αγορές - Οι εκτιμήσεις της Alpha Bank
Πού θα πάνε οι μετοχές, τα ομόλογα, ο χρυσός, το πετρέλαιο και το ευρώ
Ένοχοι οι Κουτσολιούτσοι για τέσσερις κατηγορίες - Η εισήγηση της εισαγγελέως
Για ποιους ζήτησε ενοχή και για για ποιους απαλλαγή η εισαγγλέας