Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών μετά την κατάθεση της 75σέλιδης έκθεση τεχνικών συμβούλων που ορίστηκαν από τους συγγενείς των θυμάτων. Στόχος των ειδικών πραγματογνωμόνων είναι να συνδράμουν το έργο της Δικαιοσύνης, στην ανεύρεση της αλήθειας.

Τραγωδία στα Τέμπη: Το μόνο λάθος που αναγνωρίζει ο Μητσοτάκης είναι η επικοινωνιακή διαχείριση

Από τα πλέον σημαντικά ευρήματα της έκθεσης, που θα εξεταστεί από τη Δικαιοσύνη, είναι πως πριν τη σύγκρουση των τρένων υπήρξε εκτροχιασμός καθώς φαίνεται ότι ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε το επιβατικό τρένο μέσα από το τούνελ και σε μια απέλπιδα κίνηση προσπάθησε να εκτροχιάσει τον συρμό προς τα αριστερά πατώντας απότομα φρένο, ώστε να αποφύγει τη μεγάλη ισχύ της μετωπικής σύγκρουσης.

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, δεν υπήρχε σύγκρουση των δύο μηχανών των τρένων, κάτι που αποδεικνύεται από τη στρέβλωση των γραμμών ανόδου, εξού και σταμάτησε το καταγραφικό νωρίτερα.

«Οι μηχανές δεν είχαν καμία εμπλοκή»

Ο Βασίλης Κοκοτσάκης, πραγματογνώμονας οικογένειας θυμάτων, αναφέρθηκε σε στοιχεία που τον οδηγούν στο συμπέρασμα ότι «το αφήγημα των δικαστικών επιστημόνων που έχει ορίσει ο ανακριτής είναι ανεδαφικό».

Όλα έχουν μία κλίμακα, όλα εξηγούνται και η έρευνά μας είναι έρευνα αποδείξεων, είπε (MEGA). Και συνέχισε: «Όταν έριξε την αμαξοστοιχία ο μηχανοδηγός, επιστημονικά, αυτή ανετράπη. Για καλή τύχη, για κακή, πήγε αριστερά σε σχέση με την κατεύθυνσή της. Σύρθηκε στις γραμμές, σχεδόν τις στράβωσε και πήγε και κόλλησε πάνω στον τοίχο και γι’ αυτό ανέβηκε πάνω στο τρένο» σημειώσε αρχικά.

Και εξήγησε: «Αν δούμε, σχηματίζει ένα “Λ”. Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανές δεν είχαν καμία εμπλοκή στη συνέχεια σε ό,τι έγινε. Έχουν πολύ μεγάλη απόσταση από το σημείο μηδέν, της σύγκρουσης, άρα μόνο και μόνο από αυτό, το αφήγημα των δικαστικών επιστημόνων που έχει ορίσει ο ανακριτής από την αρχή, είναι ανεδαφικό. Μία μηχανή η οποία δεν συμμετείχε στο περιστατικό, πώς γίνεται να ξεκινάει η φωτιά από εκεί;» αναρωτήθηκε ο κ. Κοκοτσάκης.

Ενισχύοντας το επιχείρημά του συνέχισε λέγοντας: «Το σασί των μηχανών που υποτίθεται ότι συγκρούστηκαν μεταξύ τους, είναι ανέπαφο. Πώς γίνεται να γίνει η σύγκρουση και η δομή της μηχανής να μην πάθει τίποτα».

Οι εύφλεκτοι διαλύτες

Το σοκαριστικό στοιχείο που αναφέρεται στην έκθεση είναι πως τουλάχιστον 16 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση.

Κατά τις εκτιμήσεις των εμπειρογνωμόνων, αποδεικνύεται η μεταφορά 12 – 15 τόνων εύφλεκτων διαλυτών που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και σε αυτούς οφείλεται η μεγάλη έκρηξη.

Όπως έγραφε το in, η έκθεση των τεχνικών συμβούλων παραδόθηκε στον εφέτη – ειδικό ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος ερευνά την υπόθεση προς κάθε κατεύθυνση, και εδώ και λίγες ώρες αποτελεί «σώμα» της ογκωδέστατης δικογραφίας, που εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία όσο προχωρούν οι διαδικασίες και τα οποία θα αποτιμηθούν από τους δικαστές όταν φτάσει η ώρα της κρίσης για τους κατηγορουμένους που θα καθίσουν τελικά στο εδώλιο.

Πηγή:in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου του Βήματος για τα 50 χρόνια Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής
Επικαιρότητα |

Το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου του Βήματος για τα 50 χρόνια Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής

Το πρόγραμμα του συνεδρίου που διοργανώνει το BHMA σε συνεργασία με το Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στις 12 και 13 Δεκεμβρίου για την πορεία της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής στα 50 χρόνια της Μεταπολίτευσης – Ζωντανή κάλυψη από το κανάλι του Βήματος στο YouTube