Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική, που θα συνδέει τα Ανω Λιόσια με τα Μέγαρα, με επτά ενδιάμεσους σταθμούς.
Τη σχετική σύμβαση κατασκευής του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 95.742.101,92 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, υπέγραψαν χθες οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της κατασκευαστικής εταιρείας ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ του Ευάγγελου Μυτιληναίου, με στόχο η νέα γραμμή, συνολικού μήκους 36 χιλιομέτρων, να είναι έτοιμη μέσα σε διάστημα 24 μηνών.
Το έργο αφορά την κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Ανω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς την Πελοπόννησο. Επίσης, η νέα γραμμή θα συνδέσει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τι προβλέπεται
Συγκεκριμένα, το αντικείμενο της σύμβασης προβλέπει την κατασκευή μονής γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Ανω Λιόσια μέχρι τον παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, πάνω στον άξονα της μετρικής γραμμής των ΣΠΑΠ, εξυπηρετώντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί θα είναι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος και Μέγαρα. Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, καθώς και έναν σημαντικό αριθμό άλλων εγκαταστάσεων.
Ειδικότερα, από την υπογραφείσα σύμβαση προβλέπεται η ανακαίνιση της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με νέα υλικά και η πιστοποίησή της στις αρχές «Διαλειτουργικότητας». Επίσης, προβλέπεται η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης με εναέρια γραμμή (επαφής τύπου τρόλεϊ 25kV/50 Hz), η εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 (με τηλεδιοίκηση, πληροφοριακά συστήματα σταθμών και συστήματα τηλεπικοινωνιών) και η εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σε όλους τους σταθμούς.
Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.
Μεγαλύτερος παραγωγός βωξίτη
Εν τω μεταξύ, η Επιτροπή Ανταγωνισμού άναψε το «πράσινο φως» για την εξαγορά του 100% των μετοχών της εταιρείας IMERYS ΒΩΞΙΤΕΣ. Με την εξέλιξη αυτή η Mytilineos μετατρέπεται στον μεγαλύτερο παραγωγό βωξίτη στην Ευρώπη. Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η δραστηριότητα της IMERYS ΒΩΞΙΤΕΣ πρόκειται να συγχωνευθεί με την επίσης 100% θυγατρική της MYTILINEOS, Δελφοί Δίστομον, στο πλαίσιο της περαιτέρω καθετοποίησης του Κλάδου Μεταλλουργίας (M Metals).
Στο πλαίσιο αυτό, με την ολοκλήρωση της εξαγοράς και της διαδικασίας συγχώνευσης, η MYTILINEOS καθίσταται ο μεγαλύτερος παραγωγός βωξίτη της Ευρώπης και αυξάνει σημαντικά τη δυναμικότητα παραγωγής.
Η εξαγορά αφορά το σύνολο των δραστηριοτήτων για την εξόρυξη βωξίτη στην περιοχή της Φωκίδας, που πλέον θα εντάσσονται στην M Metals της MYTILINEOS.
Latest News
«Προχωρά το έργο του διασυνοριακού άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας»
Τα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης
Σε ποσοστό 42% έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
Συνάντηση εργασίας της υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών με τον δήμαρχο Πάτρας
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες
ΑΒΑΞ: Μήνυμα σταθερής ανάπτυξης από τη διοίκηση – Τι ειπώθηκε στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές
Το υψηλό ανεκτέλεστο έργων, η βελτίωση των καθαρών κερδών και η αναλογία ιδιωτικών – δημοσίων έργων τα ατού της ΑΒΑΞ, σύμφωνα με τη διοίκηση
Ξεκίνησαν οι εργασίες για το πράσινο κτίριο του ΤΕΕ – Από ΤΕΡΝΑ και Dimand
Στο Δαχτυλίδι Αμαρουσίου βρίσκεται το νέο ακίνητο. Η συνολική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των υπογείων ανέρχεται στα 24.857,60τ.μ.
Με τα μέγιστα επίπεδα ασφαλείας οι σήραγγες Κατερίνης - Πότε παραδίδεται το ρεύμα προς Αθήνα
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Πήραν «φωτιά» τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη - Το Μετρό, το Flyover και η ΔΕΘ
Η προόδος εργασιών και τα χρονοδιαγράμματα
Με 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά η Γραμμή 4 του Μετρό- Πότε ολοκληρώνεται
Δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων σε λειτουργία για τη νέα γραμμή - Κάθε μετροπόντικας σκάβει σε ημερήσια βάση 15 μέτρα
Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη της Σήραγγας Κατερίνης
Η σήραγγα παρέμεινε καθολικά κλειστή από την 8η Απριλίου 2024
Φράγματα και σιδηρόδρομος - Πού βρίσκονται τα νέα έργα στη Ροδόπη
Σημαντικά αρδευτικά, σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης