Οι ιαπωνικές αρχές δήλωσαν σήμερα ότι το επιβατικό αεροσκάφος που συγκρούστηκε με ένα αεροσκάφος της ακτοφυλακής σε αεροδρόμιο του Τόκιο είχε λάβει άδεια προσγείωσης, αλλά το μικρότερο αεροπλάνο δεν είχε λάβει άδεια απογείωσης, με βάση τις απομαγνητοφωνήσεις των οδηγιών του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας προς τα αεροπλάνα που συγκρούστηκαν.
Ιαπωνία: Στις φλόγες τυλίχθηκε επιβατικό αεροσκάφος στο αεροδρόμιο του Τόκιο
Οι 379 επιβάτες και μέλη του πληρώματος της πτήσης JAL516 πρόλαβαν να απομακρυνθούν από το αεροσκάφος μετά τη σύγκρουσή του με μικρότερο αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής.
Από τη σύγκρουση προκλήθηκε έκρηξη και το Airbus Α350 της Japan Airlines πήρε φωτιά. Καταστράφηκε ολοσχερώς μετά την απομάκρυνση όλων των επιβατών και των 12 μελών του πληρώματος. Η κατάσβεση της πυρκαγιάς διήρκεσε οκτώ ώρες, σύμφωνα με την πυροσβεστική.
Πέντε από τους έξι επιβαίνοντες στο αεροσκάφος De Havilland Dash-8 της ακτοφυλακής σκοτώθηκαν, με τον πιλότο να καταφέρνει να διασωθεί, αν και είναι σοβαρά τραυματισμένος.
Το αεροσκάφος αυτό ετοιμαζόταν να απογειωθεί για να μεταφέρει είδη πρώτης ανάγκης στους πληγέντες από τον σεισμό της Δευτέρας στην περιφέρεια της Ισικάουα.
Οι αρχές έχουν μόλις ξεκινήσει τις έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης και υπάρχει αβεβαιότητα ως προς τις συνθήκες του δυστυχήματος, περιλαμβανομένου του πώς τα δύο αεροσκάφη βρέθηκαν στον ίδιο διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης, λίγες μόλις εβδομάδες αφότου η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία δέχτηκε προειδοποιήσεις σχετικά με την ασφάλεια των διαδρόμων.
Πριν από μερικές εβδομάδες, ένας οργανισμός για την ασφάλεια των πτήσεων, που εδρεύει στις ΗΠΑ, ζήτησε την ανάληψη διεθνούς δράσης για την αποτροπή συγκρούσεων αεροσκαφών στους διαδρόμους καθώς αυξάνεται η κίνηση στους αιθέρες.
«Παρά τις προσπάθειες στη διάρκεια των χρόνων για την αποφυγή τέτοιων επεισοδίων, εξακολουθούν να συμβαίνουν», ανέφερε σε ανακοίνωσή του τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος του Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων Χάσαν Σαχίντι.
Τι προκύπτει
Οι απομαγνητοφωνήσεις των οδηγιών του πύργου ελέγχου που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τις αρχές φαίνεται να δείχνουν ότι το αεροσκάφος της Japan Airlines είχε λάβει άδεια προσγείωσης, αλλά ότι εκείνο της ακτοφυλακής είχε κληθεί να τροχοδρομήσει μέχρι ένα σημείο αναμονής κοντά στον διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης.
Αξιωματούχος της ιαπωνικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας είπε στους δημοσιογράφους ότι δεν υπάρχει ένδειξη σε αυτές τις απομαγνητοφωνήσεις ότι το αεροπλάνο της ακτοφυλακής είχε λάβει άδεια απογείωσης.
Ο κυβερνήτης του είπε ότι εισήλθε στον διάδρομο αφού έλαβε άδεια, σύμφωνα με αξιωματούχο της ακτοφυλακής, ενώ ταυτόχρονα παραδέχτηκε ότι δεν υπάρχει κάποια ένδειξη στις απομαγνητοφωνήσεις πως του είχε δοθεί άδεια να το κάνει.
«Το υπουργείο Μεταφορών υποβάλλει αντικειμενικό υλικό και θα συνεργαστεί πλήρως με την … έρευνα για να διασφαλίσει ότι θα εργαστούμε από κοινού για να λάβουμε όλα τα πιθανά μέτρα ασφαλείας ώστε να αποτραπεί πιθανή επανάληψη», είπε στους δημοσιογράφους ο υπουργός Μεταφορών Τετσούο Σάιτο.
Όλα δείχνουν ανθρώπινο λάθος
Το Ιαπωνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών ερευνά το περιστατικό με τη συμμετοχή υπηρεσιών στη Γαλλία, όπου κατασκευάστηκε το αεροπλάνο Airbus, και στη Βρετανία, όπου κατασκευάστηκαν οι δύο κινητήρες Rolls-Royce, ανέφεραν άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Το Συμβούλιο ανέκτησε τον καταγραφέα φωνής από το αεροσκάφος της ακτοφυλακής, ανέφεραν οι αρχές.
Στο μεταξύ, η αστυνομία του Τόκιο ερευνά εάν πιθανή ανθρώπινη αμέλεια οδήγησε σε θανάτους και τραυματισμούς, έγινε γνωστό από πολλά μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του πρακτορείου ειδήσεων Kyodo και της επιχειρηματικής εφημερίδας Nikkei.
Εκπρόσωπος της αστυνομίας δήλωσε ότι έχει συσταθεί ειδική μονάδα η οποία ερευνά τον διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης και σκοπεύει να πάρει καταθέσεις από τους εμπλεκόμενους.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έγινε ανθρώπινο λάθος», δήλωσε ο Χιρογιούκι Κομπαγιάσι πρώην πιλότος της JAL. «Σε γενικές γραμμές επιτρέπεται μόνο σε ένα αεροσκάφος να εισέλθει στον διάδρομο, αλλά, παρά το γεγονός ότι δόθηκε άδεια προσγείωσης, το αεροσκάφος της ακτοφυλακής βρισκόταν στον διάδρομο», πρόσθεσε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ήπιες πιέσεις στις ευρωαγορές, στηρίζει το +6% της Richemont
Εν αναμονή της απόφασης της ΕΚΤ για τα επιτόκια
Στοκχόλμη: Πυροβολισμοί κοντά στην ισραηλινή πρεσβεία
Πολλοί άνθρωποι έχουν συλληφθεί και έχει ξεκινήσει έρευνα μετά τους πυροβολισμούς κοντά στην ισραηλινή πρεσβεία – Αποκλεισμένη η περιοχή
Σλοβακία: Ο πρωθυπουργός Ρόμπερτ Φίτσο γλίτωσε από τον θάνατο «παρά τρίχα»
Παράλληλα ο πρόεδρος της χώρας έκανε έκκληση για ενότητα και την αποφυγή οποιασδήποτε μορφής βίας
Πυρκαγιά σε ρωσικό διυλιστήριο πετρελαίου μετά από επίθεση με drone
Οι αρχές κατάφεραν να περιορίσουν τη φωτιά στο διυλιστήριο πετρελαίου Tuapse της Ρωσίας
Έρχεται κατάρρευση τύπου EΣΣΔ; Πώς βλέπουν οι νέοι Αμερικανοί την οικονομία
Τι αναφέρει δημοσίευμα του Business Insider για το πώς αντιμετωπίζουν οι νέοι στις ΗΠΑ την οικονομία
Νομικός εναντιώθηκε στον αδιανόητο μισθό του Μασκ και… έχασε τη δουλειά του
Η μεγαλύτερη πληρωμή στην ιστορία των ΗΠΑ
Η Chevron αποχωρεί απο τη Β.Θάλασσα - Το ενδιαφέρον της BP
Η εταιρεία προετοιμάζεται για την εξαγορά της ανταγωνίστριας Hess ύψους 53 δισ. δολαρίων
Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις στον e-ΕΦΚΑ για τις κατασκηνώσεις – Δικαιούχοι και διαδικασία
Αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στη θερινή κατασκηνωτική περίοδο 2024
Παρέμβαση Κομισιόν για τις τιμές των πολυεθνικών ζητά ο Μητσοτάκης
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός «η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα κανονιστικής παρέμβασης, μια χώρα μεμονωμένα είναι δύσκολο να βάλει πλαίσιο σε πολυεθνικές»
Κίνα: Συνάντηση Σι Τζινπίνγκ και Πούτιν στο Πεκίνο – Αντάλλαξαν θερμή χειραψία
Οι ηγέτες Ρωσίας και Κίνας συναντήθηκαν με φόντο τιμητικό άγημα και μπάντα που ανέκρουσε τους εθνικούς ύμνους των δυο χωρών μπροστά στο Παλάτι του Λαού