Οι διαταραχές στα δρομολόγια των τακτικών ναυτιλιακών γραμμών στον απόηχο των συγκρούσεων στη Γάζα έχουν ωθήσει τις τιμές spot στη γραμμή Άπω Ανατολή-Ευρώπη στον κλάδο της μεταφοράς containers στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαπέντε μηνών.
Οι τιμές στη συγκεκριμένη γραμμή εκτοξεύτηκαν στα 2.694 δολάρια ανά teu την Παρασκευή, σημειώνοντας αύξηση 80% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, αναφέρει η Alphaliner.
Ναυτιλία: Τι θα επηρεάσει τις ναυλαγορές το 2024
Τα επίπεδα έχουν υπερτριπλασιαστεί από τις αρχές του Δεκεμβρίου.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών είδαν για τελευταία φορά αντίστοιχες τιμές κατά την προετοιμασία των διακοπών της Χρυσής Εβδομάδας της Κίνας στις αρχές Οκτωβρίου 2022.
Οι τιμές spot στο εμπόριο από την Άπω Ανατολή προς τη Μεσόγειο αυξήθηκαν επίσης κατά 70% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έφτασαν την Παρασκευή στο επίπεδο των 3.491 δολαρίων ανά teu, επίσης υψηλό 15 μηνών.
Ο SCFI
Εν τω μεταξύ, ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) έφτασε τις 1.760 μονάδες την Παρασκευή, με όλες τις γραμμές να παρουσιάζουν θετική εβδομαδιαία βελτίωση, εκτός από τις περιφερειακές μεταφορές Σαγκάη-Ιαπωνία και Σαγκάη-Κορέα.
Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν τους μεταφορείς να εκτρέψουν ένα μεγάλο μέρος των δρομολογίων τους Ανατολή-Δύση μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, παρά τη μερική επιστροφή στις διελεύσεις, αυξάνοντας τη ζήτηση για χωρητικότητα και αντισταθμίζοντας ορισμένες από τις επιπτώσεις των εισερχόμενων νεότευκτων πλοίων του κλάδου. Ο SCFI έχει πλέον αυξηθεί πάνω από τον μέσο όρο του 2023 των 1.006 μονάδων. Οι ναυτιλιακές μπορεί επίσης να επωφεληθούν από τη σταθερή ζήτηση, με τις κινεζικές εξαγωγές να αυξάνονται για πρώτη φορά σε έξι μήνες τον Νοέμβριο.
Πριν από την έναρξη της αιφνιδιαστικής επίθεσης της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, ο δείκτης SCFI είχε πέσει στο χαμηλότερο επίπεδό του από το ξέσπασμα του ιού COVID. Ωστόσο, δεν είχε ακόμη πέσει κάτω από τα επίπεδα του 2019, αν και οι μεταφορείς επισημαίνουν ότι το κόστος είναι πλέον σημαντικά υψηλότερο από ό,τι πριν από τον COVID.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda