Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 70 ετών έχουν πέσει οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της Γερμανίας λόγω κυρίως των περικοπών στη βιομηχανική παραγωγή και τη μείωση της παραγωγής άνθρακα. Ωστόσο η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και ο μεγαλύτερος ρυπαντής πανευρωπαϊκά εξακολουθεί να απέχει πολύ από το να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της.
Οι επιβλαβείς για το κλίμα εκπομπές της χώρας μειώθηκαν στα 673 εκατομμύρια τόνους CO2, δηλαδή 73 εκατομμύρια κάτω από τον ετήσιο στόχο της κυβέρνησης που ήταν τα 722 εκατομμύρια, σύμφωνα με εκτιμήσεις της δεξαμενής σκέψης Agora Energiewende που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη. Ωστόσο, μόνο το 15% της συνολικής εξοικονόμησης εκπομπών οφείλεται σε υψηλότερα πρότυπα ενεργειακής απόδοσης ή σε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο μείγμα.
Με… ξένες πλάτες το ρεκόρ
Περίπου το ήμισυ της μείωσης οφείλεται στη μείωση της ζήτησης και στις περικοπές παραγωγής από βιομηχανίες έντασης ενέργειας, που συνδέονται με την κρίση που προκλήθηκε από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία. «Γι’ αυτό η Γερμανία δεν βρίσκεται ακόμα σε καλό δρόμο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της για το 2030», δήλωσε ο διευθυντής της ερευνητικής ομάδας για τη χώρα, Simon Müller, σε συνέντευξη Τύπου.
Το υπουργείο Οικονομίας χαρακτήρισε την πρόβλεψη «πολύ απαισιόδοξη», λέγοντας ότι τα πλήρη αποτελέσματα των προσπαθειών του να επιταχύνει την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα είναι ορατά από φέτος.
Η Γερμανία, η μεγαλύτερη οικονομία με τις χειρότερες επιδόσεις στον κόσμο το 2023, είναι η μόνη χώρα της G7 που προβλέπεται να σημειώσει ύφεση 0,3% καθώς δίνει μάχη με τον υψηλό πληθωρισμό και τις υψηλότερες τιμές ενέργειας καθώς έσπευσε να αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο με εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Περίπου 44 εκατομμύρια τόνοι – το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών – εξοικονομήθηκαν καθώς εταιρείες και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας έκαιγαν λιγότερο άνθρακα και λιγνίτη εν μέσω υψηλότερων τιμών άνθρακα. Τα έσοδα από τα συστήματα εμπορίας εκπομπών έχουν σημειώσει ρεκόρ 18 δισεκατομμυρίων ευρώ —αύξηση 40% σε σύγκριση με το 2022— σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία περιβάλλοντος της Γερμανίας και θα εισρεύσουν εξ ολοκλήρου στο ταμείο για το κλίμα και τη ενεργειακή μετάβαση της χώρας.
Η Γερμανία – η οποία απενεργοποίησε τους τελευταίους πυρηνικούς σταθμούς της πέρυσι – έχει επίσης βασιστεί περισσότερο στην ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από τους γείτονές της, έχοντας έτσι μετατραπεί για πρώτη φορά σε καθαρό εισαγωγέα ενέργειας.
Οι εκπομπές θα μπορούσαν να αρχίσουν να αυξάνονται ξανά εάν η οικονομία επιταχύνει το ρυθμό, ανέφερε η δεξαμενή σκέψης, προσθέτοντας ότι οι τομείς της στέγασης και των μεταφορών έχουν ήδη χάσει διαδοχικούς στόχους για το κλίμα από το 2019 και το 2020 αντίστοιχα.
Σε καλό δρόμο οι ΑΠΕ
Ενώ οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν περισσότερο από το ήμισυ της παραγωγής ενέργειας της Γερμανίας για πρώτη φορά το 2023, η παραγωγή αιολικής ενέργειας θα πρέπει να υπερδιπλασιαστεί για να ευθυγραμμιστεί με τους κλιματικούς στόχους.
Η κυβέρνηση θα δημοσιεύσει τα δικά της στοιχεία εκπομπών για το 2023 στα μέσα Μαρτίου.
Latest News
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο