Παρελθόν θα αποτελούν τα επόμενα χρόνια οι σταθμοί διοδίων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Καθώς θα επεκταθούν τα ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία θα λειτουργούν με χιλιομετρική χρέωση, θα μπει ένα τέλος στους σταθμούς πάνω στο δρόμο.
Η χιλιομετρική χρέωση, που θα είναι και δικαιότερη για τους οδηγούς, θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, εξαιρουμένης μόνο της Αττικής Οδού.
Πώς θα λειτουργούν τα νέα διόδια
Τα διόδια έτσι όπως τα γνωρίζουμε σήμερα θα σταματήσουν να λειτουργούν και οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.
Σκοπός είναι να εξασφαλιστεί η μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών οδηγών, οι οποίοι αυτή τη στιγμή καταβάλλουν ένα προκαθορισμένο -και υψηλό θα έλεγε κανείς- αντίτιμο, ανεξάρτητα από τα πόσα χιλιόμετρα έχουν διανύσει.
Στην Ολυμπία Οδό τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Τονίζεται ότι το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή στα διόδια, ενώ παρελθόν θα αποτελούν και οι ουρές.
Η Ολυμπία Οδός και ο ΒΟΑΚ
Σημειώνεται ότι ήδη τα ηλεκτρονικά διόδια εφαρμόζονται πιλοτικά στην Ολυμπία Οδό, ενώ ένας από τους πρώτους αυτοκινητόδρομους που θα τα λάβουν θα είναι και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, που αναμένεται να είναι έτοιμος στο σύνολό του μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Στην Ολυμπία Οδό ειδικότερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Ο πομποδέκτης της εταιρείας, που έχουν προμηθευτεί οι οδηγοί, διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες εγκατεστημένους στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου και το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Σε περίπτωση που εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε.
Βαθιά βάζουν το χέρι στην τσέπη οι οδηγοί
Για την ώρα πάντως, οι οδηγοί βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού από τ0 2024 έκανε «ποδαρικό» με αυξήσεις στα διόδια.
Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν οι τιμές των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους Πατρών – Αθηνών, Αντιρρίου – Ιωαννίνων και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου – Σπάρτης, καθώς και στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Αναφέρεται ενδεικτικά ότι στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών, με βάση τις νέες τιμές, όπως ανακοινώθηκαν από την «Ολυμπία Οδό», το ταξίδι Πάτρα – Αθήνα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώθηκε στα 12,60 ευρώ (από τα 11,80 ευρώ).
Στον μετωπικό σταθμό της Ελευσίνας, για τα δίκυκλα και τρίκυκλα η τιμή αυξήθηκε στα 1,60 ευρώ, για τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα στα 2,30 ευρώ, για τα φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., στα 5,80 ευρώ και για φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., στα 8,10 ευρώ.
Τέλος, στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου – Ιωαννίνων, με βάση τις νέες τιμές, που ανακοινώθηκαν από την «Νέα Οδό», το ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται πλέον στα 13,70 ευρώ (από τα 12,75 ευρώ).
Πηγή: in.gr
Latest News
Στεγαστική κρίση: Πάνω από 40% του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων στο κόστος στέγασης
Πανάκριβα ακίνητα και ενοίκια σε Ελλάδα και ΕΕ – Πώς η στεγαστική κρίση στην Ευρώπη συνδέεται με την άνοδο της ακροδεξιάς;
Σκρέκας: «Η επαναβιομηχάνιση της Ελλάδας εθνικός στόχος για την κυβέρνηση»
«Η βασική και κύρια κατεύθυνση της κυβέρνησής μας είναι η στήριξη και προώθηση της υγιούς επιχειρηματικότητας», σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης
Βαρόμετρο για τις ευρωκάλπες το «τέρας της ακρίβειας» – Ο γρίφος των αναποφάσιστων
Το εύρημα που προκαλεί πονοκέφαλο σε Πειραιώς και Μαξίμου
Ακρίβεια: Περιορίζεται η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων – Η πραγματική εικόνα της κατανάλωσης
Αμφισβητείται ανοιχτά το success story της κυβέρνησης περί υψηλών πραγματικών μισθών και χαμηλής ανεργίας
Κοντά στα 19 δισ. ευρώ το ενεργητικό των αμοιβαίων κεφαλαίων
Οι εγχώριες ασφαλιστικές επιχειρήσεις αύξησαν το 2023 τις επενδύσεις τους σε αμοιβαία κεφάλαια κατά 1,274 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2022
Αλλάζει ο χάρτης ακινήτων - Οι περιοχές που ποντάρουν οι επενδυτές
Στην αύξηση στις τιμές των ακινήτων καθοριστική συμβολή έχει η ζήτηση για ακίνητα υψηλών προδιαγραφών τόσο από ξένους όσο και από Έλληνες
Ο «χάρτης» των πληρωμών – Ποιοι πάνε ταμείο την επόμενη εβδομάδα
Θα καταβληθούν 72.577.679 ευρώ σε 67.269 δικαιούχους
Στους Ευρωπαίους πρωταθλητές ακρίβεια η Ελλάδα - Πού κυμαίνονται τα προϊόντα
Το «MEGA Σαββατοκύριακο» κάνει «βόλτα» στην ψαραγορά.
Κτηματολόγιο από το σπίτι με ένα «κλικ» - Πώς να τακτοποιήσετε τις εκκρεμότητες
10+5 ερωταπαντήσεις με όλες τις πληροφορίες – Οι διορθώσεις, τα πιστοποιητικά και τα στοιχεία
Σφίγγει το ζωνάρι για την Ελλάδα: Ο «κόφτης» στις δαπάνες και τα πλεονάσματα
Ο κρίσιμος Ιούνιος για το νέο Σύμφωνο Σταθερίτητας και οι συνέπειες για την ελληνική οικονομία