Ενα ευρύ και ουσιαστικό σχέδιο αναπροσαρμογής των τελών κυκλοφορίας που καταβάλλουν κάθε χρόνο 5.423.700 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα βάλει μπροστά το υπουργείο Οικονομικών αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η πληρωμή τους στις 29 Φεβρουαρίου.
Ταυτόχρονα θα εξεταστούν οι δημοσιονομικές δυνατότητες του προϋπολογισμού για παροχή κινήτρων μέσω της διαδικασίας της απόσυρσης προκειμένου να σταματήσουν να κυκλοφορούν από τους δρόμους αυτοκίνητα 20 ετών και άνω και να αντικατασταθούν από νέα, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Σε εξέλιξη η «επιστροφή» των πινακίδων – Η διαδικασία
Ομάδα εργασίας
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες τους «Βήματος της Κυριακής», μετά την ολοκλήρωση καταβολής των εφετινών τελών κυκλοφορίας, αναμένεται να συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας στο υπουργείο Οικονομικών με βασικό αντικείμενο να βρει λύση στο ζήτημα που έχει προκύψει και δεν είναι άλλο ότι τα τελευταία 13 χρόνια, που εφαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων, έχουν πουληθεί πάρα πολλά οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία μπορεί να κάνουν καλό στο περιβάλλον αλλά προκαλούν πονοκέφαλο στα φορολογικά έσοδα.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα ποσά που καταβάλλονται από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που έχουν τεθεί σε πρώτη κυκλοφορία από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά είναι αναλογικά πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με αυτά που επιβαρύνονται ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορά έως 31 Οκτωβρίου 2010. Ομως, οι εισπράξεις που προσδοκά το κράτος κάθε χρόνο ανέρχονται σε 1,2 δισ. ευρώ και με απλά μαθηματικά αν δεν αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, θα προκύψουν μεσοπρόθεσμα απώλειες εσόδων.
Από την άλλη, με τις αλλαγές που σκοπεύουν να εφαρμόσουν στο υπουργείο Οικονομικών σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να «τιμωρήσουν» όλους όσοι έσπευσαν να αποκτήσουν ένα ΙΧ σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυξάνοντάς τους τα τέλη κυκλοφορίας.
Ομως, όπως λένε αρμοδίως, αναπροσαρμογές θα γίνουν ώστε και πιο δίκαιο να είναι και ο ετήσιος στόχος των εσόδων 1,2 δισ. ευρώ να μην κινδυνεύσει και να συνεχίσει να επιτυγχάνεται.
Τα παλαιά
Αυτό πάντως που επισημαίνουν αρμοδίως είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξουν-μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας για εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ που τα έχουν αποκτήσει τη δεκαετία του ‘90 και του 2000.
Σε αυτή την περίπτωση, όσο και αν είναι εξωφρενικά υψηλά για κάποια οχήματα, ιδιαίτερα μεγάλου κυβισμού που πολλές φορές ξεπερνούν ακόμη και την αξία του οχήματος, μειώσεις δεν θα γίνουν, αλλά αυτό που εξετάζεται στο πλαίσιο των δημοσιονομικών αντοχών του προϋπολογισμού είναι να δοθούν κίνητρα σε αυτούς τους ιδιοκτήτες παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων να τα αποσύρουν και να αποκτήσουν νέα οχήματα που και οικονομία στα καύσιμα θα έχουν και αναλογικά πολύ χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα καλούνται να καταβάλλουν.
Τα κίνητρα
Το θέμα των ισχυρών κινήτρων για απόσυρση παλαιών οχημάτων έχει έρθει πολλές φορές στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια αλλά έχει περάσει σχεδόν μία δεκαετία από την τελευταία φορά που εφαρμόστηκε, όχι και με τόση επιτυχία γιατί πολύ απλά τα κίνητρα δεν ήταν αρκετά ώστε κάποιος να μπει στη διαδικασία να «πετάξει» το παλιό του αυτοκίνητο για να αγοράσει καινούργιο.
Για το θέμα των κινήτρων απόσυρσης όλα θα εξαρτηθούν από το πόσα χρήματα μπορούν να διατεθούν από κρατικό προϋπολογισμό και το βασικότερο πόσα οχήματα θα αφορά. Επίσης, σημαντικός παράγοντας θα είναι τι ποσοστό της αξίας των καινούργιων οχημάτων θα μπορεί να καλύψει.
Παλαιότερα με την απόσυρση καλυπτόταν ένα μέρος ή το σύνολο του Τέλους Ταξινόμησης. Σήμερα, για παράδειγμα, στα καθαρώς ηλεκτρικά οχήματα τέλος ταξινόμησης δεν υφίσταται. Αρα θα πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες των εμπλεκόμενων υπουργείων να δουν ποια κίνητρα πρέπει να δοθούν ώστε το μέτρο της απόσυρσης, εφόσον προκριθεί, να είναι αποδοτικό και να σταματήσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους «σαπάκια» 25 και 30 ετών.
Latest News
Λάθη και παραλείψεις στις φορολογικές δηλώσεις εντοπίζουν οι λογιστές
Τι πρέπει να προσέξουν στις αυτόματες φορο-δηλώσεις 1,3 εκατ. μισθωτοί και συνταξιούχοι
Μειώνονται και «παγώνουν» για 1 έτος τα επιτόκια στην ρύθμιση 12 – 48 δόσεων
Έρχεται νομοθετική ρύθμιση – Τι ανακοίνωσε ο Χατζηδάκης
Ακριβότερη η πάγια ρύθμιση των 24-48 δόσεων για χρέη στην εφορία
Το επιτόκιο των 12 δόσεων αυξήθηκε στο 6,68% και των 24 δόσεων έκανε άλμα στο 8,18%
Σε «κλοιό» ενοίκια, κενές κατοικίες και εισοδήματα από Airbnb - Τα «μυστικά» του Ε2
Τι ισχύει για συζύγους, ανήλικα τέκνα και ανείσπρακτα ενοίκια
Προχωράει η ενσωμάτωση αρμοδιοτήτων ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΚ Αττικής
Νέες ημερομηνίες έναρξης λειτουργίας υπηρεσιών στη Θεσσαλονίκη
Έρχονται οι σαρωτές πινακίδων για απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας
Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα εντοπίζουν επί τόπου όσους κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα που έχουν τεθεί σε ακινησία
Η περιουσία των Ελλήνων μέσα από τις φορολογικές δηλώσεις
Πόσες κατοικίες και καταθέσεις, πόσα ΙΧ και σκάφη αναψυχής έχουν
Χωρίς επιπλέον φόρο 8 στις 10 φορολογικές δηλώσεις
Έχουν υποβληθεί και εκκαθαριστεί 165.268 δηλώσεις σε σύνολο περίπου 6,5 εκατ., ποσοστό 2,5%
19+1 λύσεις στους γρίφους του Ε9
Ποια είναι τα βασικά λάθη που γίνονται από ιδιοκτήτες, αλλά και επαγγελματίες, στη συμπλήρωση του φορολογικού εντύπου – Τι πρέπει να προσέξετε
Έρχεται νέο φορολογικό «καπέλο» για τους ελεύθερους επαγγελματίες
Πώς η αύξηση του κατώτατου μισθού οδηγεί σε νέες επιβαρύνσεις τους ελεύθερους επαγγελματίες λόγω του νόμου Χατζηδάκη