Συγκρατημένη αύξηση του τζίρου κατά 4% και ψηφιακές πωλήσεις λιανικής 283 εκατ. ευρώ σημείωσαν τα online φαρμακεία το 2023, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Convert Group.
Η απότομη αλλαγή στην αγορά έγινε από τον Σεπτέμβριο και μετά όπου η αξία των πωλήσεων των online φαρμακείων κατέγραψε σημαντική μείωση 8% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022.
Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό το φαινόμενο, όπως αναφέρεται στην έρευνα, ήταν η εναρμόνιση με τις οδηγίες του υπουργείου Ανάπτυξης για τον τρόπο αναγραφής και επικοινωνίας των εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών στα φυσικά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, επηρεάζοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τα online φαρμακεία, που είχαν πάντα εκπτωτικό προσανατολισμό στην εμπορική τους πολιτική.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2023 αναδεικνύονται οι εξής: +6% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +3% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, ενώ τα βρεφικά και παιδικά είδη γνώρισαν μια μείωση στις πωλήσεις κατά -4%. Μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν ξανά και τα προϊόντα υγείας κατά -20%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.
Η συγκράτηση των εκπτώσεων στο online κανάλι καταγράφηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, σε ποσοστό 38% επί της Προτεινόμενης Λιανικής Τιμής από 42% που ήταν το 2022, φαινόμενο που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό, στην ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους που είναι ιδιαίτερα χαμηλό στις online πωλήσεις και στην εναρμόνιση με τις οδηγίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για την αναγραφή και επικοινωνία των εκπτώσεω.
Όσον αφορά στο πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 40.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούντουσαν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 9% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πώλησεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στις βρεφικές πάνες 25%, στα λιπαντικά με 15% και στις συσκευές και αξεσουάρ ομορφιάς με 14%
Ας σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία της ετήσιας έρευνας της Convert Group αντλούνται από δείγμα 91 online φαρμακείων, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.
Latest News
Τι συμβαίνει με την Epsilon Net – Οι αγορές από την Teamsystem και τα ερωτήματα
Η Teamsystem είναι από τις μεγαλύτερες εταιρείες λογισμικού στην Ιταλία
Διεύρυνση της συνεργασίας OKTABIT με Huawei
Διανομή Data Centers
Ποια προϊόντα «καίνε» το καλάθι του νοικοκυριού [γράφημα]
Τι καταγράφεται στη μηνιαία έρευνα του ΙΕΛΚΑ
Νέο «χτύπημα» από τον Σκλαβενίτη - Έκλεισε deal στην Ρόδο
Η «είδηση» για την εξαγορά από την οικογένεια Σκλαβενίτη συζητείται ήδη έντονα στο σμαραγδένιο νησί
Η TeamSystem απέκτησε μετοχές της Epsilon Net
Ο ιταλικός όμιλος ανακοίνωσε ότι απέκτησε τις τελευταίες ημέρες θέση 0,57%
Και ξαφνικά …πόλεμος στις προθεσμιακές καταθέσεις – Ο στόχος για το 2025
Πρώτες οι μη συστημικές τράπεζες λανσάρουν υψηλές αποδόσεις
Από τις Πυραμίδες της Γκίζα μέχρι την Μαδρίτη – Οι νέοι σταθμοί της Coffee Island
Αισιόδοξος για την πορεία ανάπτυξης στη διεθνή αγορά δηλώνει στον «ΟΤ» ο CEO της αλυσίδας
Αντίστροφη μέτρηση για το Hilton Αθηνών – Πότε ανοίγει τις πόρτες του
Πού βρίσκονται τα έργα ανακατασκευής του εμβληματικού ξενοδοχείου - Τι θα περιλαμβάνει η επένδυση 300 εκατ. της ΤΕΜΕΣ
«Φωτιά» στο Μαρούσι με 100.000 τ.μ. νέων γραφείων – Ποιοι μετακομίζουν
Επενδύσεις εκατομμυρίων στον κόμβο Κηφισίας – Ποια project βρίσκονται σε εξέλιξη - Οι νέοι χρήστες
Τα μηνύματα που έστειλε ο Τσαμάζ λίγο πριν παραδώσει τη σκυτάλη
Όπως τόνισε και ο ίδιος ο κ. Τσαμάζ κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών ήταν το 54o και τελευταίο του conference call